Lite hjälp,tack....

Jag vill också betala men inte 8-9000:- :smirk:
vad var det för ras?? :p
 
söta :love:
Jag såg en så´n valp häromdagen som gick under magen på sin pappa..... :D :D :D
 
Har hon reservation mot allergi? Annars ser jag inte varför allergi inte skulle gå på försäkringen. Min 4:åriga tik utreddes för allergi för ett par år sedan och det ersattes. Jag har Agria.
 
I ersättningsfrågan kan jag tillägga att hela allergiutredningen brukar gå på försäkringen, dock ej ett allergiblodprov som kostar ca 2000:-, Agria ersätter inga antikroppsblodprov (nej, varken Borrelia eller Erlichia heller, dock ersätter de PCR teknik där man påvisar virus-DNA)

Tolvis
 
Men då kan man ju iaf räkna bort 2000:- från 9000:- ...... :(

går ju inte.......jag kan ju få behöva köpa specialfoder i femton år framöver..... :smirk:
 
Nu har jag pratat med SKK,och de kunde inte hjälpa mig i prisfrågan,men hon sa lite "off " att jag inte skulle betala mer än 2-3000:- om jag står för allergiproven själv.
Vilket jag också tycker är rimligt. :crazy:

Jag pratade även med en tant i kassa på Konsum igår,hennes svärmor föder upp labbar och hon tyckte att dtevar horibelt för en omeriterad hund.
Än en gång har ni visat stora kunskaper i min fråga mina kära bukefalister. :love:

Jag ska bara ladda lite tilll......... :o
 
Hon blev jätteledsen och trodde att jag trodde att hon försökt att lura mig..... :cry: :cry: :cry:

Stackars,hon visste inte själv vad hunden har för värde på marknaden. :(
Men nu är det gjort iaf och som ni sa,jag känner mig superduktig.

Jag får välja själv om jag vill behålla hunden eller inte och då betala det jag tycker att hon är värd....jag sa´ 3-4000:- o så står jag för allergiutredningen själv.
 
Bra gjort! :banana:

Eftersom du gillar hunden förstår jag att du väljer att behålla den, fast jag tycker att du ger väl mycket för en hund med allergi. Det är dock upp till dig, och känner du dig nöjd är allt frid och fröjd. :)

Mvh
Duvan
 

Liknande trådar

Övr. Hund :(Jag är trött o less på folk som inte lyssnar på djuren o dess ägare. Jag förstår att en del blir bitna, fast de själva inte förstår...
Svar
8
· Visningar
1 388
Senast: kitty79
·
T
Ekonomi & Juridik Vet ej om posten ligger rätt annars går de bra att flytta den. Nu undrar jag hur långt får säljaren gå igentligen vid ett hästköp...
18 19 20
Svar
394
· Visningar
42 615
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 099
M
Övr. Hund Min vovve är dålig och vet inte va ja ska ta mig till väga.... Vi hämtade honom den 080808 :laugh: och allt kändes jätte bra och han va...
Svar
4
· Visningar
2 860
Senast: max_golden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp