Lite layout-ändringar

Som ni kanske redan sett har jag flyttat lite på loggan uppe till vänster. Jag har även flyttat och ändrat lite när det gäller banners på sidan.

Grundanledningen till dessa ändringar är att sidan skall bli snabbare att ladda. Man skall inte behöva vänta på banners som ibland kan vara sega att ladda ned. Tanken är också att de banners som visas på sidan bättre än tidigare skall anpassa sig till sidstorleken.

Jag är inte klar med allt detta ännu, framförallt återstår en del fixande med förstasidan och radannonssidorna.
De flesta ändringarna kommer inte innebära att något ser annorlunda ut, utan bara att det förhoppningsvis går lite fortare, när jag är färdig med alla ändringar.
 
Låter toppen tycker jag även om jag gillar utseendet sämre nu men det känns oviktigt i sammanhanget det viktiga är ju funktionen.:)
 
@Gunnar

Framförallt att bukefalosloggan ligger brevid menyn längst upp jag tycker det stör ögat och helhetsbilden blir sämre.

Sedan före drog jag nog den tidigare reklam placeringen men det tror jag är en vanesak.

Sedan har jag nu på slutet (minns inte hur länge) haft problem att se de små rosa nummerrutorna, de som kommer upp när man håller muspekaren över trådstarten, ibland dycker de upp och ibland inte. Kan det ha med förändringarna att göra?

Jag upplever det som klart störande eftersom jag då inte kan ta mig direkt till sista sidan i tråden. Men det kanske är ett tillfälligt problem? Har inte kollat om det är så idag så det kanske redan försvunnit.
 
Kanske skulle ha skrivit om mina problem med mobilen här istället för den andra tråden? :o
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Om skärmen är så pass liten att höger-spalten förut hamnade under allt annat finns det nu en pil till höger som ger möjlighet att snabbt...
2
Svar
28
· Visningar
1 293
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 745
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Vet inte om många har märkt det, men förstasidan ser lite annorlunda ut jämfört med hur den såg ut igår. Den stora skillnaden är att...
Svar
17
· Visningar
2 607
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag har tagit upp detta tidigare, det finns just nu drygt 160000 privatmeddelanden i systemet. Det vore bra om vi tillsammans kunde...
Svar
6
· Visningar
1 284
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp