Bukefalos 28 år!

Litium mot depression?

Ang lithium, biverkningslistan (fass) är väldigt (!) kort i jämförelse med andra mediciner som ska fungera på liknande sätt.

Det gav mig perspektiv att jämföra olika mediciner. Speciellt när jag jämförde Seroquel depot (:yuck:) med Lithionit.
 
Skit, fick mail nu om att min psykkontakt inte kan träffa mig på måndag utan frågade om jag kunde komma 30 oktober. Nä, det går bara inte att vänta så länge, mår skitkasst just nu. Psykiatrin av idag är verkligen urusel...
 
Skit, fick mail nu om att min psykkontakt inte kan träffa mig på måndag utan frågade om jag kunde komma 30 oktober. Nä, det går bara inte att vänta så länge, mår skitkasst just nu. Psykiatrin av idag är verkligen urusel...

Men elände! På fredag eftermiddag/kväll får du höra nåt sånt! :mad:

Men säg ifrån, du klarar det inte och då är det så!
 
Skit, fick mail nu om att min psykkontakt inte kan träffa mig på måndag utan frågade om jag kunde komma 30 oktober. Nä, det går bara inte att vänta så länge, mår skitkasst just nu. Psykiatrin av idag är verkligen urusel...

Oktober? Vad-i-hela-friden?!?!

Grr vad upprörd jag blir.
 
Ang lithium, biverkningslistan (fass) är väldigt (!) kort i jämförelse med andra mediciner som ska fungera på liknande sätt.

Det gav mig perspektiv att jämföra olika mediciner. Speciellt när jag jämförde Seroquel depot (:yuck:) med Lithionit.
Litium är ju ett grundämne, finns nog inget patent? Läkemedelsbolagen skriver gärna ut så många biverkningar som möjligt för att inte bli stämda, därför har andra mediciner långa biverkningslistor.
 
Litium är ju ett grundämne, finns nog inget patent? Läkemedelsbolagen skriver gärna ut så många biverkningar som möjligt för att inte bli stämda, därför har andra mediciner långa biverkningslistor.

Kanske det har mindre biverkningar pga det är naturligt :D?

Seroquel fick jag 23 biverkningar av :wtf::wtf::wtf:
 
Jag har bipolär sjukdom (och adhd) med både mani, hypomani, depression, mixed och rapid cycling och har även varit på gränsen till psykos (gränspsykotisk) flera ggr så för mig är det iaf den medicinen som förhoppningsvis äntligen kommer hjälpa mig (testat typ allt annat). Är i depressivt skov nu, kallar det milt för jag är inte självmordsbenägen eller skadar mig själv :)

I strax över 4 år har jag och min psykiatriker pratat om lithium. :) det kom på tal då jag hade typ I maniskt skov. Tack vare denna tråden har min rädsla för lithium börjat släppa. :banana:
Min mamma är också bipolär med maniska skov då hon blir psykotisk och tvångsinlagd, men hon funkar faktiskt bra på litium och flera andra mediciner i kombo. Tycker hon har en bra medicinering faktiskt. Det kan ju vara värt att testa tänker jag om man har uttömt andra möjligheter.
TS : hennes depressioner försvann med litium, nu vet jag inte vilken grundsjukdom du har, men kanske värt att prova ändå? Det är en del meck med att ställa in dosering och hon får väl ta blodprov o sånt.
 
@Mammadutt Nja, naturligt behöver inte betyda färre biverkningar. ;)

Jag fick inga biverkningar av Seroquel, minns inga iallafall :confused: men jag hade den som sömnmedel så det var meningen att jag skulle bli trött av den.
 
@Mammadutt Nja, naturligt behöver inte betyda färre biverkningar. ;)

Jag fick inga biverkningar av Seroquel, minns inga iallafall :confused: men jag hade den som sömnmedel så det var meningen att jag skulle bli trött av den.

Jag skulle ha den som stämningsbalanserande och av en 50 mgs tablett sov jag i 18 timmar av O_o
Fick ändå höja till 300 mg men då sov jag dygnet runt.
Så ingen farlig biverkning, mer än att jag hade sovit mig igenom livet :p
Den slutade jag med och fick istället zeldox. Som jag funkar på men bara lägsta dosen + lamotrigin. Och en massa andra...
 
Seroqel är skit :wtf: Och Abilify är fan ännu värre :yuck:

Haha, jag har abilify nu, jämfört m Seroquel är det rena drömmen :D

@Mammadutt Nja, naturligt behöver inte betyda färre biverkningar. ;)

Jag fick inga biverkningar av Seroquel, minns inga iallafall :confused: men jag hade den som sömnmedel så det var meningen att jag skulle bli trött av den.

Du hade inte långtidsverkande då utan en kortverkande, gissar på 25 mg piller? Det har jag nu till natten och blir bara törstig.

Depot-seroquelen är lika sövande fast dygnet runt :D Och tas i mkt större doser. Zombie-piller :laugh:
 
Jag skulle ha den som stämningsbalanserande och av en 50 mgs tablett sov jag i 18 timmar av O_o
Fick ändå höja till 300 mg men då sov jag dygnet runt.
Så ingen farlig biverkning, mer än att jag hade sovit mig igenom livet :p
Den slutade jag med och fick istället zeldox. Som jag funkar på men bara lägsta dosen + lamotrigin. Och en massa andra...

Haha jag hade också 300 mg (och även 300 mg lamotrigin)... Blev trött, trög och tråkig :laugh:
 
Haha, jag har abilify nu, jämfört m Seroquel är det rena drömmen :D



Du hade inte långtidsverkande då utan en kortverkande, gissar på 25 mg piller? Det har jag nu till natten och blir bara törstig.

Depot-seroquelen är lika sövande fast dygnet runt :D Och tas i mkt större doser. Zombie-piller :laugh:

Så kallade jag den med när jag tog den :D
Brukade säga att jag är zombiefierad.

Jag mådde jättedåligt av Abilify. Hjärtat rusade så jag trodde det skulle åka upp i halsen på mig, jag spydde. Fick tvärnita bilen en gång så jag kunde hoppa ut och ställa mig och spy i diket. Jag trodde medicinen skulle ta kål på mig.
Så nej tack :p
 
Så kallade jag den med när jag tog den :D
Brukade säga att jag är zombiefierad.

Jag mådde jättedåligt av Abilify. Hjärtat rusade så jag trodde det skulle åka upp i halsen på mig, jag spydde. Fick tvärnita bilen en gång så jag kunde hoppa ut och ställa mig och spy i diket. Jag trodde medicinen skulle ta kål på mig.
Så nej tack :p

Oj jag har kräkts mkt... Kanske är pga den då och inte min IBS som tjorvar... :o Hjärtklappning, illamående, svårt att äta annat än små mängder...

Förbaskade piller :rage::rage::rage:
 
Oj jag har kräkts mkt... Kanske är pga den då och inte min IBS som tjorvar... :o Hjärtklappning, illamående, svårt att äta annat än små mängder...

Förbaskade piller :rage::rage::rage:

Japp, precis så där hade jag med. Hade inget sånt innan jag började med den, och inget nu efter. Så jag vet att det var den medicinen som var boven i dramat.
 
Japp, precis så där hade jag med. Hade inget sånt innan jag började med den, och inget nu efter. Så jag vet att det var den medicinen som var boven i dramat.

Jag har tyckt det har varit lite konstigt att ha IBS fel väg om man säger så... :yuck:

På tal om biverkningar jag har dragit ut visdomständer och sen insett att jag hade käkvärken på grund av medicin (Orfiril) inte pga visdomständerna... Himla dyr biverkning :banghead: Och läxa. :o
 
Jag har tyckt det har varit lite konstigt att ha IBS fel väg om man säger så... :yuck:

På tal om biverkningar jag har dragit ut visdomständer och sen insett att jag hade käkvärken på grund av medicin (Orfiril) inte pga visdomständerna... Himla dyr biverkning :banghead: Och läxa. :o

Vad är orfiril till för något?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har just sett på Lerin på Lofoten på SVT och de är så modiga de som är med. Idag pratade några om att de gått i behandling, och hur det...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 868
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är missmodig i min depression. Vad har hjälpt er eller vänner till er? Blir man frisk? Det verkar ju återkomma. Är privat psykolog...
2
Svar
29
· Visningar
1 964
Senast: tråkmåns
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
801
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 597
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp