Ljudböcker till mamma

Haru

Trådstartare
Hej! Min mamma fyller år och jag vill fixa ljudböcker till henne!

Det jag undrar är om man bör satsa på en cd-spelare så man kan låna ljudböcker från biblioteket för det var en som gjorde det på mitt jobb. Eller om jag ska pröjsa några månader för storytel eller liknande till mobilen istället, men känner mig lite sisådär med återkommande månadskostnader...

Vilket är smidigast/lättast? Vilket är bäst ekonomiskt sätt? Vad tycker ni?
 
Jag hade satsat på framtiden - alltså elektroniska ljudböcker.
Antingen hitta ett ställe där man kan köpa (presentkort) på enstaka ljudböcker eller se vad en årsprenumeration av Storytel eller liknande kostar.

Jag hade inte satsat på cd om inte mottagaren med all önskvärd tydlighet visat att det är så hen vill konsumera ljudböcker.
 
Oki tack! När jag hörde med fadern min så sade han att man borde satsa på att ha dem i mobilen också, känns nog bäst så nu när jag tänker efter- det är ju bara att lära henne hur man använder appen. (Kommer förmodligen bli Storytel då). Tack igen.
 
Jag som aldrig läser men gärna lyssnar på massor av böcker tycker att övergången till storytel eller liknande var mycket enklare och skönare än cd-varianten.

Då är jag relativt handikappad när det gäller det mesta elektroniska. Men älskar detta.

Man kan väl betala etthalvår eller år, sedan kan hon ju själv bestämma om hon vill fortsätta med eget konto.
 
Oki tack! När jag hörde med fadern min så sade han att man borde satsa på att ha dem i mobilen också, känns nog bäst så nu när jag tänker efter- det är ju bara att lära henne hur man använder appen. (Kommer förmodligen bli Storytel då). Tack igen.
Biblioteket har massor med ljudböcker via elib.se som är gratis att lyssna på om man har internetuppkoppling i sin mobil :)
 
Oki tack! När jag hörde med fadern min så sade han att man borde satsa på att ha dem i mobilen också, känns nog bäst så nu när jag tänker efter- det är ju bara att lära henne hur man använder appen. (Kommer förmodligen bli Storytel då). Tack igen.
Kan rekommendera Storytel, har kört dem ett par år nu. Man kan lägga böcker offline så slipper man streama dem hela tiden, praktiskt tycker jag som vill klara mig på lite surf. Dessutom kan man söka böcker och spara i sin bokhylla via datorn och sedan bara plocka upp i telefonen. Skönt för den som är ovan att surfa med mobilen.
 
Biblioteket har massor med ljudböcker via elib.se som är gratis att lyssna på om man har internetuppkoppling i sin mobil :)
Nice, får kolla upp det! :D
Kan rekommendera Storytel, har kört dem ett par år nu. Man kan lägga böcker offline så slipper man streama dem hela tiden, praktiskt tycker jag som vill klara mig på lite surf. Dessutom kan man söka böcker och spara i sin bokhylla via datorn och sedan bara plocka upp i telefonen. Skönt för den som är ovan att surfa med mobilen.
Åh det låter ju jättebra, tack för lite info! :D
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 772
Senast: Saeta
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 914
Senast: Fraegd
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp