Löneanspråk (och fler jobberbjudanden)

Voeux

Trådstartare
Åh, jag tycker att det här med löneanspråk är så himla svårt :nailbiting: Jag jobbar som projektledare och har gjort i 8 år nu, och på mitt första jobb hade jag en ingångslön som ligger 15 000 under vad jag tjänar nu. Samma yrkestitel och samma arbetsuppgifter, om än med betydligt mindre omfattning än nu. Om man tittar på lönestatistik för min bransch så ligger projektledarlönerna mellan 25 000 - 80 000, en föga hjälp med andra ord. Allting handlar om projektets omfattning, och/eller antal projekt, personalansvar eller inte, budgetomfattning mm. Jag tycker därför det är svårt att veta vilket löneanspråk jag ska ha när jag söker ett jobb, eftersom jag inte vet om det är ett företag som betalar sina projektledare 30 000 och mitt anspråk kommer att låta orimligt högt, eller de betalar sina projektledare 50 000 och mitt anspråk ligger lågt. Jag kan givetvis genom arbetsbeskrivningen och beskrivningen av vilken person de söker för tjänsten få en uppfattning om hur avancerad rollen är, men jag tycker ÄNDÅ att det är svårt. På den senaste intervjun så var rollen dessutom formbar efter vilken person de hittar, och ingen arbetsbeskrivning att tillgå ännu, så supersvårt med anspråk.

Hur hade ni gjort när ni lämnar löneanspråk i detta fall? Bara sagt vad ni anser är rimligt och hoppats på det bästa? Fråga företaget vilket spann de tänker sig innan ni lämnar anspråk? Basera anspråket på er nuvarande tjänst och lön? Några tips?

En till fråga. Jag har en känsla av att jag kommer att få två jobberbjudanden framöver. Det ena verkar ha en snabbare rekryteringsprocess och kan komma till beslut redan under nästa vecka. Det andra har en längre process och jag tror att de kan lämna besked först om tre veckor. Jag vill helst få besked av dem båda innan jag bestämmer mig. Hur länge kan man fördröja ett svar på ett jobberbjudande, och är det okej att säga att man väntar svar från en annan arbetsplats och vill avvakta besked tills dess? Hur sköter jag detta på snyggast sätt?
 
Jag brukar inte lämna ifrån mig något löneanspråk alls. Jag brukar säga att om vi kommer överens om att jag ska ha jobbet så kommer vi att komma överens om lönen också. Facket på plats brukar vara en bra kunskapskälla här. Då har man lite mer på fötterna när ni väl sätter er ner och ska förhandla om lönen.

Min erfarenhet är att det är svårt att fördröja besked någon längre tid. Jag hade inte velat säga att jag väntar besked från en annan arbetsgivare. Risken är ju då att det första erbjudandet försvinner, ingen vill vara ett andrahandsval. Jag är i den situationen nu och försöker fördröja det första erbjudandet några dagar genom att maska lite med att skicka tillbaka en blankett. Men det ger mig bara några dagars respit, sen måste jag svara.
 
Jag brukar inte lämna ifrån mig något löneanspråk alls. Jag brukar säga att om vi kommer överens om att jag ska ha jobbet så kommer vi att komma överens om lönen också. Facket på plats brukar vara en bra kunskapskälla här. Då har man lite mer på fötterna när ni väl sätter er ner och ska förhandla om lönen.

Min erfarenhet är att det är svårt att fördröja besked någon längre tid. Jag hade inte velat säga att jag väntar besked från en annan arbetsgivare. Risken är ju då att det första erbjudandet försvinner, ingen vill vara ett andrahandsval. Jag är i den situationen nu och försöker fördröja det första erbjudandet några dagar genom att maska lite med att skicka tillbaka en blankett. Men det ger mig bara några dagars respit, sen måste jag svara.

Är inte risken då att ni ligger för långt ifrån varandra? Jag tittar givetvis efter det jobbet som känns roligast och mest stimulerande, men jag vill inte heller gå ner i lön flera tusenlappar. Så är det en arbetsplats som inte kan betala mer än 30 000 så tror jag inte vi kommer att kunna mötas i en diskussion om lönen heller.

Håller helt med om att man inte vill att någon ska känna sig som ett andra hands val. Får jag erbjudande från den första arbetsplatsen så kanske jag får ringa den andre och förklara att jag behöver besked inom några dagar? De kanske är flexibla om de vet att det brinner lite i knutarna.
 
Jag tror på att det ger sig under intervjun. Där får man känslan för svårighetsgraden i jobbet och vad de tänker sig för profil. Dvs om du får känslan av att vara överkvalificerad så kommer det nog att vara underbetalt också. Jag tänker mig att spridningen är mindre inom ett visst område där t ex kompetens och erfarenhet är gemensam.
 
Är inte risken då att ni ligger för långt ifrån varandra? Jag tittar givetvis efter det jobbet som känns roligast och mest stimulerande, men jag vill inte heller gå ner i lön flera tusenlappar. Så är det en arbetsplats som inte kan betala mer än 30 000 så tror jag inte vi kommer att kunna mötas i en diskussion om lönen heller.

Håller helt med om att man inte vill att någon ska känna sig som ett andra hands val. Får jag erbjudande från den första arbetsplatsen så kanske jag får ringa den andre och förklara att jag behöver besked inom några dagar? De kanske är flexibla om de vet att det brinner lite i knutarna.

Om du inte vill gå ner massa tusenlappar så har du dit löneanspråk. Den lön du vill ha (nuvarande? Högre?) och sen kanske lägga på någon tusenlapp eller så för ”prutmån”. Med det jobbet som det inte fanns någon arbetsbeskrivning är svårare. Jag skulle inte ens kunna bestämma om jag vill ha jobbet om jag inte vet vad som förväntas av mig?

Jag hade ringt det andra företaget och frågat hur de ligger till i processen, om de är någon dag ifrån eller om det handlar om veckor. Annars får man nog ta ställning till varje jobb separat i jämförelse med ditt nuvarande jobb och inte med varandra.

Jag känner att det inte är så jobbigt längre att ge löneanspråk. Jag vet vad jag är värd. Oftast om företaget vill ha en så säger det sitt maxbud om man ligger högt över deras löneläge. Och då får man ställa det mot hur gärna man vill ha just detta jobb mot den lägre lönen. Om jag är nöjd med min lön för mitt arbete så bryr jag mig inte så mycket om vad andra runt mig har för lön, så råkar jag ligga lite lägre än andra så är jag inte så beklämd av det. Ett jobb gav jag ett för mig bra löneanspråk, men för företaget ifråga lågt, så de sa sonika att deras ingångslön låg på xx tusen och då kunde jag ju ändra till att då tar jag gärna det. Men det går ju bra att fråga rekryteraren vad löneläget ligger på.
 
Outar mig lite....

jag ska på torsdag skriva kontrakt som projektledare för ett ESF-projekt. Kommunalt anställd. Kommer att ha 5-10 deltagare igång samtidigt. De urskuldrade sig ett antal gånger för att de ligger lågt i lön och erbjöd mig 30500.

Ett företag som faktiskt tjänar pengar på dig borde ge minst 10' mer? Finns det bonusar?
 
Åh, jag tycker att det här med löneanspråk är så himla svårt :nailbiting: Jag jobbar som projektledare och har gjort i 8 år nu, och på mitt första jobb hade jag en ingångslön som ligger 15 000 under vad jag tjänar nu. Samma yrkestitel och samma arbetsuppgifter, om än med betydligt mindre omfattning än nu. Om man tittar på lönestatistik för min bransch så ligger projektledarlönerna mellan 25 000 - 80 000, en föga hjälp med andra ord. Allting handlar om projektets omfattning, och/eller antal projekt, personalansvar eller inte, budgetomfattning mm. Jag tycker därför det är svårt att veta vilket löneanspråk jag ska ha när jag söker ett jobb, eftersom jag inte vet om det är ett företag som betalar sina projektledare 30 000 och mitt anspråk kommer att låta orimligt högt, eller de betalar sina projektledare 50 000 och mitt anspråk ligger lågt. Jag kan givetvis genom arbetsbeskrivningen och beskrivningen av vilken person de söker för tjänsten få en uppfattning om hur avancerad rollen är, men jag tycker ÄNDÅ att det är svårt. På den senaste intervjun så var rollen dessutom formbar efter vilken person de hittar, och ingen arbetsbeskrivning att tillgå ännu, så supersvårt med anspråk.

Hur hade ni gjort när ni lämnar löneanspråk i detta fall? Bara sagt vad ni anser är rimligt och hoppats på det bästa? Fråga företaget vilket spann de tänker sig innan ni lämnar anspråk? Basera anspråket på er nuvarande tjänst och lön? Några tips?

En till fråga. Jag har en känsla av att jag kommer att få två jobberbjudanden framöver. Det ena verkar ha en snabbare rekryteringsprocess och kan komma till beslut redan under nästa vecka. Det andra har en längre process och jag tror att de kan lämna besked först om tre veckor. Jag vill helst få besked av dem båda innan jag bestämmer mig. Hur länge kan man fördröja ett svar på ett jobberbjudande, och är det okej att säga att man väntar svar från en annan arbetsplats och vill avvakta besked tills dess? Hur sköter jag detta på snyggast sätt?

Det är oftast inte okej att ditt eventuella ja baseras på att någon annan ratat dig. En arbetsgivare vill gärna att man vill jobba just där av en bra anledning och att den anledningen inte handlar bara om kronor, ören och andra villkor.

Om du är kvinna så tänk ut vad du vill ha för att ta jobbet. Lägg på litegrann. Sedan lägger du på en tusenlapp till. :-(
Är du man så är du redan på rätt nivå efter första iterationen.

Men jag varnar, lämna inte löneanspråk innan du har fått grundläggande information så att du kan värdera jobbet ordentligt. Det kan sätta ramen åt alla möjliga håll och kanter på fel sätt, så där tycker jag @Hermelin har en poäng. Om man däremot anar att man tänker helt olika kring lön kan det vara värt att lyfta frågan så att båda parter kan spara tid.
 
Alltså som projektanställd projektledare så ligger ma väl på en viss nivå - typ "jag har tidigare hanterat projekt med X budget och Y antal personer, för en lön av Z"
Har du tidigare arbetat med flerårsprojekt av implementering av tex ny teknologi med 50 resurs kommer du väl knappast vara intresserad av att leda 2 pers för ett tremånadersprojekt. Att fråga om lönespann är absolut fair för att få en känsla av hur komplex rollen anses vara.

Gällande erbjudandena - du kan möjligen säga till det andra stället att du redan fått ett anbud, men vill gärna ta deras anbud i beaktande om de kan accelerera sin process.
 
Åh, jag tycker att det här med löneanspråk är så himla svårt :nailbiting: Jag jobbar som projektledare och har gjort i 8 år nu, och på mitt första jobb hade jag en ingångslön som ligger 15 000 under vad jag tjänar nu. Samma yrkestitel och samma arbetsuppgifter, om än med betydligt mindre omfattning än nu. Om man tittar på lönestatistik för min bransch så ligger projektledarlönerna mellan 25 000 - 80 000, en föga hjälp med andra ord. Allting handlar om projektets omfattning, och/eller antal projekt, personalansvar eller inte, budgetomfattning mm. Jag tycker därför det är svårt att veta vilket löneanspråk jag ska ha när jag söker ett jobb, eftersom jag inte vet om det är ett företag som betalar sina projektledare 30 000 och mitt anspråk kommer att låta orimligt högt, eller de betalar sina projektledare 50 000 och mitt anspråk ligger lågt. Jag kan givetvis genom arbetsbeskrivningen och beskrivningen av vilken person de söker för tjänsten få en uppfattning om hur avancerad rollen är, men jag tycker ÄNDÅ att det är svårt. På den senaste intervjun så var rollen dessutom formbar efter vilken person de hittar, och ingen arbetsbeskrivning att tillgå ännu, så supersvårt med anspråk.

Hur hade ni gjort när ni lämnar löneanspråk i detta fall? Bara sagt vad ni anser är rimligt och hoppats på det bästa? Fråga företaget vilket spann de tänker sig innan ni lämnar anspråk? Basera anspråket på er nuvarande tjänst och lön? Några tips?

En till fråga. Jag har en känsla av att jag kommer att få två jobberbjudanden framöver. Det ena verkar ha en snabbare rekryteringsprocess och kan komma till beslut redan under nästa vecka. Det andra har en längre process och jag tror att de kan lämna besked först om tre veckor. Jag vill helst få besked av dem båda innan jag bestämmer mig. Hur länge kan man fördröja ett svar på ett jobberbjudande, och är det okej att säga att man väntar svar från en annan arbetsplats och vill avvakta besked tills dess? Hur sköter jag detta på snyggast sätt?

Ring den fackliga kontaktpersonen och fråga hur löneläget ligger - hen kan iaf svara på om ni diskuterar 30´ eller 50´ i lön...

Sen får du bestämma dig för vad du tycker jobbet är värt utifrån den informationen.

Jag har helt ärligt varit lite för försiktig när jag lämnat löneanspråk, som generellt tips gissar jag att du kan dra på lite. Sedan ger AG sitt bud och ni kanske hamnar mittemellan.
 
Om du inte vill gå ner massa tusenlappar så har du dit löneanspråk. Den lön du vill ha (nuvarande? Högre?) och sen kanske lägga på någon tusenlapp eller så för ”prutmån”. Med det jobbet som det inte fanns någon arbetsbeskrivning är svårare. Jag skulle inte ens kunna bestämma om jag vill ha jobbet om jag inte vet vad som förväntas av mig?

Jag hade ringt det andra företaget och frågat hur de ligger till i processen, om de är någon dag ifrån eller om det handlar om veckor. Annars får man nog ta ställning till varje jobb separat i jämförelse med ditt nuvarande jobb och inte med varandra.

Jag känner att det inte är så jobbigt längre att ge löneanspråk. Jag vet vad jag är värd. Oftast om företaget vill ha en så säger det sitt maxbud om man ligger högt över deras löneläge. Och då får man ställa det mot hur gärna man vill ha just detta jobb mot den lägre lönen. Om jag är nöjd med min lön för mitt arbete så bryr jag mig inte så mycket om vad andra runt mig har för lön, så råkar jag ligga lite lägre än andra så är jag inte så beklämd av det. Ett jobb gav jag ett för mig bra löneanspråk, men för företaget ifråga lågt, så de sa sonika att deras ingångslön låg på xx tusen och då kunde jag ju ändra till att då tar jag gärna det. Men det går ju bra att fråga rekryteraren vad löneläget ligger på.

Ja, sanningen är ju att jag skulle byta jobb för samma eller lite högre lön. Men jag vill ju inte heller missa chansen att få en högre lön, om det nu var deras avsikt från början. Minns när jag gav ett anspråk för några år sedan och fick svaret "OK" inom några sekunder och kände att där hade jag ju definitivt kunnat få högre lön.
 
Det är ju skitsvårt, men det viktigaste är ju att du får en lön du är nöjd med och ett arbete du gillar. Men ibland kan man ju fråga och få en hint innan man behöver svara, exempelvis kan du ju fråga inom vilket löne spann de flesta ligger inom eller ibland så säger ju arbetsgivaren att de ligger lite lägre än andra i samma branch men det finns fler förmåner. Men har du inget sånna skulle jag säga 3000-5000 kr mer än du har nu. Sen är det helt fel får man ju ta det därifrån.
 
Outar mig lite....

jag ska på torsdag skriva kontrakt som projektledare för ett ESF-projekt. Kommunalt anställd. Kommer att ha 5-10 deltagare igång samtidigt. De urskuldrade sig ett antal gånger för att de ligger lågt i lön och erbjöd mig 30500.

Ett företag som faktiskt tjänar pengar på dig borde ge minst 10' mer? Finns det bonusar?

Ja, det är rimligt. Jag har en lön på 38 nu och söker enbart seniora tjänster, så senaste anspråket blev på 40-45. Det var den formbara tjänsten, så då la jag också till att jag enbart är ute efter en lite mer avancerad senior tjänst. Bonusar finns absolut och går att förhandla om den fasta lönen blir lägre.
 
Jag är från helt fel bransch men har lärt mig att inte diskutera lön förrän vid erbjudande om jobb. Åtminstone aldrig i ansökan/före intervju. Jag är usel på att löneförhandla men vetskapen att AG vill ha mig gör att jag vågar lite mer.

Fler jobberbjudande samtidigt är knöligt. Jag har nämnt att jag har flera intervjuer men inte varit mer specifik än så. Förhala besked går möjligen med några dagar av "sega mejlsvar" men det är en fin balansgång, i min erfarenhet.
 
Det är oftast inte okej att ditt eventuella ja baseras på att någon annan ratat dig. En arbetsgivare vill gärna att man vill jobba just där av en bra anledning och att den anledningen inte handlar bara om kronor, ören och andra villkor.

Jag håller helt med, men tycker inte heller att de behöver vara så enkelt som att det andra stället ratat eller inte. Det hänger ju på tjänstens mer exakta utformning, lön och andra förmåner, arbetstider och flexibilitet mm. Jag tycker inte att det är helt orimligt att man vill ha alternativen framför sig för att kunna göra rätt bedömning, särskilt inte när det är två nästan identiska tjänster som dessa två. Det handlar ju inte om att jag hellre vill ha jobbet med längre process, men "tar det andra" om jag inte får det senare.

Dock svårt att förmedla på ett snyggt sätt till en arbetsgivare, så det kanske ändå är bäst att inte ta upp det.
 
Min ingångslön som junior projektledare låg på 32000.

Senaste jobben jag sökt så har jag passat på mot slutet av intervjun och förekomma personen som intervjuar mig.
"Nu när du har berättat mer om tjänsten och vad ni förväntar er så skulle jag vilja veta vad ni sätter för värde på att den tjänsten blir utförd".
Har alltid fått en riktsiffra av de arbetsgivare jag sagt så till. En utav dem sa jag helt ärligt till att den siffran var för låg för mig och då tackade vi varandra för nedlagd tid helt enkelt.
 
Jag brukar inte lämna ifrån mig något löneanspråk alls. Jag brukar säga att om vi kommer överens om att jag ska ha jobbet så kommer vi att komma överens om lönen också. Facket på plats brukar vara en bra kunskapskälla här. Då har man lite mer på fötterna när ni väl sätter er ner och ska förhandla om lönen.

Min erfarenhet är att det är svårt att fördröja besked någon längre tid. Jag hade inte velat säga att jag väntar besked från en annan arbetsgivare. Risken är ju då att det första erbjudandet försvinner, ingen vill vara ett andrahandsval. Jag är i den situationen nu och försöker fördröja det första erbjudandet några dagar genom att maska lite med att skicka tillbaka en blankett. Men det ger mig bara några dagars respit, sen måste jag svara.
Det fungerar inte jämt. Min kompis begärde lite mer än vad hon har idag. Runt 40. Och blev erbjuden 25... Och då var det en chefstjänst. Svårt att ana att de hade de lönerna.

Min man gick också på det när han arbetade som kommunal tjänsteman och skulle byta jobb. Hans lön på tidigare jobbeg var högre än chefens i den kommun han letade jobb i... Jo du kan få det, men då får du ingen löneförhöjning sa de.

Båda tackade nej.
 
Det fungerar inte jämt. Min kompis begärde lite mer än vad hon har idag. Runt 40. Och blev erbjuden 25... Och då var det en chefstjänst. Svårt att ana att de hade de lönerna.

Ja, det är ju omöjligt att veta. Jag tänker mig att anspråken och förhandlingen bör ligga inom ett "normalt spann" vilket det säkert gjorde när din vän begärde 40. Sen att det finns arbetsplatser som sticker iväg åt båda håll kan man nog aldrig vara beredd på.
 
Åh, jag tycker att det här med löneanspråk är så himla svårt :nailbiting: Jag jobbar som projektledare och har gjort i 8 år nu, och på mitt första jobb hade jag en ingångslön som ligger 15 000 under vad jag tjänar nu. Samma yrkestitel och samma arbetsuppgifter, om än med betydligt mindre omfattning än nu. Om man tittar på lönestatistik för min bransch så ligger projektledarlönerna mellan 25 000 - 80 000, en föga hjälp med andra ord. Allting handlar om projektets omfattning, och/eller antal projekt, personalansvar eller inte, budgetomfattning mm. Jag tycker därför det är svårt att veta vilket löneanspråk jag ska ha när jag söker ett jobb, eftersom jag inte vet om det är ett företag som betalar sina projektledare 30 000 och mitt anspråk kommer att låta orimligt högt, eller de betalar sina projektledare 50 000 och mitt anspråk ligger lågt. Jag kan givetvis genom arbetsbeskrivningen och beskrivningen av vilken person de söker för tjänsten få en uppfattning om hur avancerad rollen är, men jag tycker ÄNDÅ att det är svårt. På den senaste intervjun så var rollen dessutom formbar efter vilken person de hittar, och ingen arbetsbeskrivning att tillgå ännu, så supersvårt med anspråk.

Hur hade ni gjort när ni lämnar löneanspråk i detta fall? Bara sagt vad ni anser är rimligt och hoppats på det bästa? Fråga företaget vilket spann de tänker sig innan ni lämnar anspråk? Basera anspråket på er nuvarande tjänst och lön? Några tips?

En till fråga. Jag har en känsla av att jag kommer att få två jobberbjudanden framöver. Det ena verkar ha en snabbare rekryteringsprocess och kan komma till beslut redan under nästa vecka. Det andra har en längre process och jag tror att de kan lämna besked först om tre veckor. Jag vill helst få besked av dem båda innan jag bestämmer mig. Hur länge kan man fördröja ett svar på ett jobberbjudande, och är det okej att säga att man väntar svar från en annan arbetsplats och vill avvakta besked tills dess? Hur sköter jag detta på snyggast sätt?

Jag är också projektledare. Jag har trivts bra på mina jobb och vill (förutom att jobbet ska kännas intressant och utvecklande förstås, med bra möjligheter till vidareutbildning osv och i övrigt bra förmåner) ha en löneökning på några tusenlappar åtminstone för att det ska kännas värt att byta jobb (det har liksom varit en stor del av anledningen till att jag bytt jobb - att få en bra löneutveckling). Sedan brukar jag lägga på några tusenlappar ytterligare för att ha lite prutmån.

Däremot skulle jag INTE säga att jag vill ha svar från ett annat jobb innan jag bestämmer mig. Då låter det som man inte är särskilt intresserad av jobbet när allt kommer omkring.
 
Jag säger bara, TA I! Mycket hellre än att upptäcka i efterhand att man sålt sig för lågt. Det är ju en förhandling, inget hugget i sten och jag upplever när jag har jobbat med rekrytering att kvinnor ofta säljer sig för lågt.
Jag gick från privat bolag till kommunalt till en tjänst som inte har funnits tidigare, jag ansvarar för NIS-direktiv, ungefär som GDPR fast för företag. Jag har jobbat som projektledare innan.
När de frågade om löneanspråk så sa jag 46'. Jag fick pruta en tusenlapp. Så här i efterhand fattar jag att det ligger i överkant för vad övriga kollegor tjänar här.
 
Jag säger bara, TA I! Mycket hellre än att upptäcka i efterhand att man sålt sig för lågt. Det är ju en förhandling, inget hugget i sten och jag upplever när jag har jobbat med rekrytering att kvinnor ofta säljer sig för lågt.
Jag gick från privat bolag till kommunalt till en tjänst som inte har funnits tidigare, jag ansvarar för NIS-direktiv, ungefär som GDPR fast för företag. Jag har jobbat som projektledare innan.
När de frågade om löneanspråk så sa jag 46'. Jag fick pruta en tusenlapp. Så här i efterhand fattar jag att det ligger i överkant för vad övriga kollegor tjänar här.

Jag håller med, jag är bara rädd för att det ska låta girigt :o Om jag själv intervjuat en seriös och intressant person med ett "oseriöst" löneanspråk så hade det definitivt påverkat min syn på denne. Minns för några år sedan när vi intervjuade unga personer utan direkt arbetslivserfarenhet till enklare assistentjobb, och någon insisterade på minst 37 i lön. Jag tänkte bara att jisses, denna person har verkligen inte förstått vad detta är för typ av jobb eller vad en vanlig ingångslön på kontorsassistentjobb är.

Men, med det sagt så kanske 40-45 är ett helt rimligt anspråk för en "nybliven" (sen nåt år tillbaks) senior projektledare som idag har 38. Jag kanske ska lägga mig på 42-43.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en del utav er vet om så tittar jag lite efter nya jobb, och hade en tråd för inte så länge sedan om löneanspråk. Efter lite...
Svar
14
· Visningar
1 631
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag funderar på att ev söka ett jobb. Och då kommer funderingarna kring löneanspråk. Jag HATAR sånt. Senaste tre jobben jag haft så det...
2
Svar
20
· Visningar
2 306
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 139
Senast: Cilva
·
Skola & Jobb Jag skulle behöva lite nya perspektiv angående ett jobberbjudande. Svårt att få med allt väsentligt, så fråga gärna och jag ber om...
Svar
12
· Visningar
1 456
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp