Bukefalos 28 år!

Lös hund, vilket halsband?

Glimfeather

Trådstartare
Ska börja jobba i stall och hunden ska vara med ganska mycket, kanske inte heldagar, men mycket. Då kommer jag ha honom lös, vilket inte är något problem. Men jag vill gärna ha något att fästa ID-brickan i IFALL ATT. Han är både chipad och tatuerad, men att ha mitt namn och nummer på halsbandet gör ju det enklare för eventuell upphittare att få kontakt med mig. Alla känner ju inte till hundägarregistret.

Nu till frågan: vad ska man ha för halsband? Vill ju inte att han ska fastna någonstans och inte kunna ta sig loss. Har en gammal snokrem här hemma som jag skulle kunna göra ordentligt för stor så den är lätt att ta sig ur. Tror ni det funkar? Eller är resår bättre? Hur har ni löst det?
 
Sv: Lös hund, vilket halsband?

Jag hade satsat på ett resårhalsband som lätt går sönder om han fastnar.
Ses ofta på jakthundar, är reflexfärgade.
Tänkte länka men bara för det så hittar jag inte bilden jag tänker på.
 
Sv: Lös hund, vilket halsband?

Jag vet vad du menar :) Men går det att fästa en idbricka i? Eller man kanske kan skriva telefonnumret direkt på med vattenfast penna?

*Typiskt atrt mormor inte har fått ordning på symnaskinen som kan brodera*

Fick den här länken från en annan http://www.canis.se/nettbutikk/omtale.php?id=RW115_var Vad tror du om det? Måste det inte till ganska mycket kraft för at det ska gå sönder. Undrar om inte resår är bättre.
 
Sv: Lös hund, vilket halsband?

Jag hade satsat på "jakthalsbandet", det finns nog inget att fästa i, men vattenfast penna med tlfn nummer går utmärkt! Det vet jag många som har.

Kittie hade ett sånt resårhalsband under dom åren jag jobbade i stall. ;)
 
Sv: Lös hund, vilket halsband?

Då ska jag gå till Häromi i morgon och se vad de har ;) Synd att man inte har en korthårig hund så reflexen kom till använding också!
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
548
Senast: cili
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 334
Senast: geting
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 769
Senast: anna_panna
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp