Lösdrift vad skall det kosta?

HEXE

Trådstartare
Hur mycket tar ni betalt för hästar i lösdrift? och vad ingår det då? vad bör man förvänta sig av hästhållningen, (utöver vad lagen säger)
Hur stor yta per häst är rimligt? har ni några bra nytänkande ideer? :idea:
 
Jag tar 1000 kr/månad + moms, vintertid alltså.
Då ingår hö och strö, samt att ligghallen mockas varje dag. Ägaren behöver aldrig komma!

Ligghallen har rekommenderade mått. Är godkänd för 10 hästar, i dag är det 5 där så dom har gott om plats. Elvattenkopp finns i hagen.
 
Jag har egen lösdrift,men då ligghallen inte riktig är klar så har jag märkt att han bäddar själv med höt. Jag betalar ju för min stallplats ochså men i månaden gå rde på 1000kr ca i vinter tid.
 
Hur mycket räknar du med att du får i kallhyra, här äter hästarna hösilage för ca 1000kr i mån per häst pluss att jag står för strö,mineraler och full service.
Jag hade tänkt ta 1000 men jag får ju uppenbarligen tänka om till nästa vinter :crazy:
 
Har precis fått plats på lösdrift. Det som ingår är fritt med ensilage och hö samt mineraler. Finns ligghall med halm. Daglig tillsyn och skötsel ingår. Kostnad 500kr.
OBS!Gäller för liten ponny=shettis :D
 
Jag betalar 1700kr/mån (stockholm) och då delar vi på skötseln, de har fri tillgång på hö, vi får ströa så mkt vill.
 
Jag betalar tre hundra kronor per häst, har tre på samma ställe. Då ingår att bonden sköter anläggningen, klipper under staketet, underhåller vattenledningar och elaggregat. Ett vindskydd ingår.

Jag står för allt foder, mockning och skötsel av hästarna.
 
Hur mycket räknar du med att du får i kallhyra, här äter hästarna hösilage för ca 1000kr i mån per häst pluss att jag står för strö,mineraler och full service.

Antingen har du jättedyrt hösilage eller så äter hästarna på tok för mycket :D

Jag vet inte riktigt vad jag räknade på när jag satte priset för 4 år sen...
Men även om min inhyrning äter 10 kg/dag så kommer ju inte hökostnaden upp i särskilt mycket :confused:
Mina hösilagebalar kostar 230 kr inklusive frakt per styck och väger ca 200kg. Så om han äter 10 kg/dag så kostar han inte mer än 345:-/månad i hö. Räknar sen med spån för kanske 100:- per häst i månaden.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 938
Senast: Cambrie
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 188
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 198
Senast: Freazer
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 241
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp