Bukefalos 28 år!

Lösdriftsstall, vindskydd, uteboxar?

HannaZ

Trådstartare
Jag undrar om man får ha uteboxar som står öppna och som hästen kan gå in i om han vill, eller måste det vara ett regelrätt vindskydd med tre väggar och öppen långsida?
 
Hästar som går ute dygnet runt under den delen av året som det inte är sommar, måste ha skydd för väder och vind och en torr plats att ligga på. Kraven på det vindskyddet är att det ska ha ett tak och minst tre täta väggar (+ fungera i övrigt, tex vara lämpligt placerat).

Jag antar att om man har uteboxar som är dimensionerade för en häst så kan det i vissa fall bli problem med att hästarna klämmer in sig två i en box, fast att de har fler att välja på - risk för skador. Fast jag har å andra sidan sett ställen där det verkar fungera fint. För säkerhets skull kolla med djurskyddsinspektören i din kommun hur h*n ser på det - det kan variera lite från inspektör till inspektör.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 352
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Jag har aldrig råkat ut för det själv så jag undrar hur det funkar om man får en väldigt hög veterinärräkning.Säg att hästen måste...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 795
Senast: ako
·
  • Artikel
Radannons Prutat och klart! Nypris är 957 800 SEK! Perfekta 599 cm, får plats på din uppfart Går som personbil på färjor Lågmilare - bara 1712 mil...
Svar
0
· Visningar
639
Senast: Emir
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 151
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp