Lösdriftstråden

S

Skorpan

Har efter börjat leta fakta om lösdrift upptäckt att det finns massa fakta, men väldigt utspridd, skulle vi inte kunna samla ihop lite iaf i en stor lösdrift tråd?:idea:

Man kan ju börja med lite standard frågor som verkar dyka upp lite varsom;

Hur stor hage/ligghall/många boxar på hur många hästar har du?

Hur fodrar Ni grov och kraftfoder? (hur ofta?)

Broddar/ inte brodar vintertid?

Hur gör ni med vattnet vintertid?

Hoppas på fler frågor och självklart massa svar:)
 
Sv: Lösdriftstråden

Jag har inte min häst i lösdrift längre, men jag hade det innan i ca 2-3 års tid.
Jag gillar lösdrift väldigt mycket, hästen står aldrig still i flera timmar och blir stel, utan har en stor yta att röra sig på, samt ha friheten att bestämma själv om den vill vara inne eller ute.

Hur stor hage/ligghall/många boxar på hur många hästar har du?
Jag har ingen aning hur stor lösdriften var.. men det gick utan problem in 5-6 hästar. Dock var det runt 4 hästar i lösdriften under tiden jag hade min häst där.

Hur fodrar Ni grov och kraftfoder? (hur ofta?)
Stallägaren fodrade krafftfoder en gång om dagen, då sattes hästarna fast vid varsinn krubba inne i lösdriften, plus att hästarna hade fri tillgång på grovfoder.

Broddar/ inte brodar vintertid?
Vissa av hästarna hade broddar.

Hur gör ni med vattnet vintertid?
Knacka hål på isen, ta ut isbitarna, fylla på... osv..
 
Senast ändrad:
Sv: Lösdriftstråden

Hur stor hage/ligghall/många boxar på hur många hästar har du?
Hage: ca 25 hektar
Ligghall: plats för 18 hästar (minns ej stl). Det är två hallar under samma tak.
Hästar: Sen igår är de 5 men i denna vecka kommer en till så 6 st blir vi. Ev blir vi 7 till sommaren men sen sätter vi stopp.

Hur fodrar Ni grov och kraftfoder? (hur ofta?)
Det varierar. Hästarna har dock alltid fri tillgång på grovfoder.
Hel bal: Har ställt ut hela balar under hösten.
Dagligen: För det mesta fodrar vi för hand dagligen. Just nu 1 gång/dag.

Kraft ger var och en till sin egen häst, oftast efter ridning.

Broddar/ inte brodar vintertid?
Alla skodda hästar har 4 brodd på varje sko.

Hur gör ni med vattnet vintertid?
Vi har thermobar som vi fyller på dagligen.


Ställer lite fler frågor:

Hur håller ni efter ligghallen/hagen? Mockning?
Hur har ni tänkt när ni placerat ut mat/vatten/hall i hagen, i förhållande till varann och annat?
Har ni blandflock, stoflock eller valackflock?
Aktiveras hästarna i lösdriften eller är det unghästar/konvalicenter eller liknande?
Hur ofta är hästägarna hos sina hästar?
Sköts all service av stallägaren eller är det kollektivt?

Mina svar:

Hur håller ni efter ligghallen/hagen? Mockning?
Hagen: Vi putsar betena regelbundet under vår/sommar men i övrigt gör naturen sitt. Vi mockar aldrig hagen.
Ligghallen: Vi mockar den vid behov, men minst 1 gång/år, det brukar aldrig bli oftare än så. Då mockar vi för hand men kör iväg det med traktor.

Hur har ni tänkt när ni placerat ut mat/vatten/hall i hagen, i förhållande till varann och annat?
Hallen byggdes av ett gammalt solskydd så den stod där den stod. Fördelen är att den har två hallar på varsin sida och står på gränsen mellan två hagar så man kan dela lösdriften i 2 utan att hästarna på någon sida blir utan hall.
Vattnet är vintertid placerat på enda stället med närhet till el pga thermobaren. Långt ifrån hallen. Maten är placerad lika långt i en annan riktning. För att det är praktiskt att utfodra därifrån men också för att inbjuda hästarna till mycket rörelse. Dessutom ville vi inte ha maten för nära hallen, det var viktigast för oss.

Har ni blandflock, stoflock eller valackflock?
Blandflock. I denna vecka blir det 4 valacker och 2 ston.

Aktiveras hästarna i lösdriften eller är det unghästar/konvalicenter eller liknande?
En valack har varit dålig i kotorna så han aktiveras sparsamt och ska få en sista chans att bli bra. Ett av stona är knappt 2 år så hon är inte under utbildning än. Övriga hästar rids och tränas som vanligt i regel.

Hur ofta är hästägarna hos sina hästar?
Nästan dagligen. Ibland händer det att man ber fodraren titta till ens häst lite extra. Men ofta är de ute 6 av 7 dagar.

Sköts all service av stallägaren eller är det kollektivt?
Kollektivt. Alla hjälps åt med allt.
 
Sv: Lösdriftstråden

Hur stor hage/ligghall/många boxar på hur många hästar har du?
Har två boxar/vindskydd på 20 kvadrat fristående från varnadra. Köldridå i ingångarna och bred dörr öppning men har dörr så den går att stänga till om man behöver på den ena. Andra boxen är på 20 kvadrat men delad så hästarna kan stå inne i var sin box. Har ca 2 1/2 hektar mark delat på flera hagar. Har en grus hage på 100 kvadrat vid stallet. Har Har 2 hästar. En islandshäst och en shettis.

Hur fodrar Ni grov och kraftfoder? (hur ofta?)
Tidigare helt fri tillgång på hö, men nu fodrar vi tre gånger per dag då vi har storbalar med hö. Vill inte ställa ut hela balen så den blir genomblöt då det tar två till tre veckor att äta upp en bal. Har hästarna hemma så jag kan fodra tätare eller öka /minska hö givan om det behövs.

Broddar/ inte brodar vintertid
Har inte broddat vintertid. Endast om det är is. Försöker sanda grushagen noga när det är halt.

Hur gör ni med vattnet vintertid?
Har en Thermobar 10 liter ute:) Helt underbart att slippa frusnavatten hinkar. Slangvinda o vatten slan en i tvättstugan.
Om hästarna behöver stå inne i sina boxar har vi plast krubbor med vatten. Dom rymmer ca 20 liter åt var häst.

Hur håller ni efter ligghallen/hagen? Mockning?
Mockar dagligen ut ligghall/boxar om dom är inne. Grushagen mockas dagligen. Någon enstaka gång när det är mycket snö tar vi med traktorn när snön smälter. Mockar ur betes hagarna två till tre gånger var sommar. Slår gräset i hagarna flera gånger på betes´sässongen.


Hur har ni tänkt när ni placerat ut mat/vatten/hall i hagen, i förhållande till varann och annat?
Har höt ute i en foderring. Har vattnet en liten bit bort så hästarna måste gå lite.

Har ni blandflock, stoflock eller valackflock?
Har en vallck och ett sto till sammans. Sommar gästhästen går i egen hage.

Aktiveras hästarna i lösdriften eller är det unghästar/konvalicenter eller liknande?
Islandshästen rids och båda hästarna är med på promenader och är med i trädgåren. Har stängslat runt trägården.

Hur ofta är hästägarna hos sina hästar?
Bor vid stallet och ahr valt att inte ha några inhyrda. Men har en sommar gästhästen några veckor om året. Den rids och ses över av sin ägare en gång om dagen annat fixar vi.

Sköts all service av stallägaren eller är det kollektivt?[/B]
Allt sköts av oss. Sommar tid har vi sommar gästhäst hos oss. några veckor Då ser vi till stängsel in o ut släpp och att den har vatten o foder mot liten kostnad. Dom har med foder och strö.
 
Sv: Lösdriftstråden

Hur stor hage/ligghall/många boxar på hur många hästar har du?
Hagen är jag osäker på, kanske 2 ha. Vi har 6 ponnyer.

Hur fodrar Ni grov och kraftfoder? (hur ofta?)
De har fri tillgång. Vi ställer in 7 balar åt gången, och plastar in de som inte ska vara öppna med pressenning. Vi har en gummiring som håller hösilaget på plats efter att man öppnat en bal.

Broddar/ inte brodar vintertid?
De som rids har broddar, även i hagen. De andra är barfota.

Hur gör ni med vattnet vintertid?
Vi har en värmebalja som vi byggt själva, liknande thermobar. Nästa år hoppas jag att vi ska kunna ha elvattenkoppar istället, för att slippa köra vatten till hagen.
 
Sv: Lösdriftstråden

Hur stor hage/ligghall/många boxar på hur många hästar har du?
24 kvm ligghall till 3st "liten häst" som det heter i jordbruksverkets bestämmelser. Vi fodrar inte i ligghallen och storleken ska vara ok till det antalet hästar. Hagen är på ca 0.4 ha, egentligen för litet men disponerad så att det finns ytor att röra sig på ändå. Mockar dagligen hagen för att hålla nere parasittrycket och gör en extrainsats på våren när snön tinat.

Hur fodrar Ni grov och kraftfoder? (hur ofta?)
De får hö 2-3 gånger om dygnet beroende på hur vi jobbar, de får så mkt så det ändå oftast finns kvar vid nästa fodring och så har de en del halm i ligghallen. Kraftfoder får de en gång om dagen i varsin bytta på marken, man får ju vakta dem men oftast äter de bara ur sin egen.

Broddar/ inte broddar vintertid?
Oskodda men om de hade skor så skulle de givetvis vara fullbroddade, helst med guldskor och 6 broddar i varje.

Hur gör ni med vattnet vintertid?
Uppvärmd tunna typ Thermobar (vår är från Bole). Fyller på när det behövs vilket oftast är morgon och kväll oftare om det är kallt.

Hur håller ni efter ligghallen/hagen? Mockning?
Mockar varje dag, oftast både morgon och kväll.

Hur har ni tänkt när ni placerat ut mat/vatten/hall i hagen, i förhållande till varann och annat?
Vattentunnan står där den står pga behovet av el. Höet läggs vid behov (när det blåser och när det snöar mkt) i tre olika lådor placerade på olika ställen för att få dem att röra på sig, annars sprider vi det i högar över hela hagen. Ligghallen är placerad på högsta punkten för att undvika översvämning på våren när snön tinar.

Har ni blandflock, stoflock eller valackflock?
Endast ston. Kan inte ha valack så länge ena stoet är kvar, pissmärr som driver stackars valacker till vansinne.

Aktiveras hästarna i lösdriften eller är det unghästar/konvalicenter eller liknande?
Vanliga hobbyrid- och körhästar. Hålls igång som vanligt hela året med undantag för perioder med dåligt underlag, oftast höst och vår.

Hur ofta är hästägarna hos sina hästar?
Sköts all service av stallägaren eller är det kollektivt?
Stallägaren sköter allt, det är bara våra hästar.
 
Sv: Lösdriftstråden

Hur stor hage/ligghall/många boxar på hur många hästar har du?
Jag har inte mätt ligghallen men vi har 3 vuxna ston + föl i hagen med ligghallen. Hagen är ca:1ha kuperad mark (kommer byggas till ca:1ha ytterligare under sommaren). Har även 8 st boxar varav 4 är tomma för eventuella skador på lösdriftshästarna, avänjning osv.

Hur fodrar Ni grov och kraftfoder? (hur ofta?)
Grovfoder har de fri tillgång av. I en egen- byggd trälåda rullar vi in en hösilagebal. Kraftfoder utfodrar vi i hink en gång/dag till de som behöver.


Broddar/ inte broddar vintertid?

Nej alla går oskodda


Hur gör ni med vattnet vintertid?

Vi har tre plasttunnor som fylls på 1-2 ggr/dag. Lyfter in dem i lösdriften då det blir minusgrader och än så länge har det inte frusit igen.

Hur håller ni efter ligghallen/hagen? Mockning?
Vi mockar ligghallen och kring foderbordet varje dag, fyller på med halm ungefär varannan dag. Har storbalar ståendes inne i hallen (staket för ) och kan lätt slänga på nytt.


Hur har ni tänkt när ni placerat ut mat/vatten/hall i hagen, i förhållande till varann och annat?

Maten är en bit ifrån ligghallen dels för att alla skall ha gott om plats att äta, det inte skall skitas ned så mkt inne och för att tanterna skall få röra lite på sig. Vattnet har vi placerat så att vi enkelt kan fylla på med slang från sadelkammaren och slipper bära/köra vatten.


Har ni blandflock, stoflock eller valackflock?

Som sagt, tre ston med föl.


Aktiveras hästarna i lösdriften eller är det unghästar/konvalicenter eller liknande?

Samtliga ston går endast i avel. Ett är under inridning.

Hur ofta är hästägarna hos sina hästar?
Sköts all service av stallägaren eller är det kollektivt?

Det är jag och min syster som har hästarna på gården och är stallägare så vi hjälps åt med lösdrift och stallar.
 
Sv: Lösdriftstråden

Nästa år hoppas jag att vi ska kunna ha elvattenkoppar istället, för att slippa köra vatten till hagen.
Vill bara varna och säga att ta reda på innan köp hur varmt vattnet blir i koppen. Den vattenkoppen som jag har testat värmde upp vattnet till aldeles för hög temperatur så hästarna drack som tokar när man gav dem kallt vatten i hink varje dag. Det blev bakteriehärd om man inte ständigt gjorde rent och hästarna ville som sagt inte dricka av vattnet.

När vi satte ner handen i koppen vid kallt vinterväder höll den samma temperatur som händerna, eller varmare. Ingen hit. Så var noga med vad du väljer för kopp! :laugh: Säkert är inte alla koppar så dåliga.
 
Sv: Lösdriftstråden

Hur stor hage
Alldeles för liten, men vem har råd att köpa massa mark/gård i kungsbacka? Vi har ca 7000 kvm vinterhage ihop med ligghallen. Skogshage med stora grusade partier. Sommarhagen är på 1,5hk.

ligghall
20kvm, 4x5m med två öppningar á 130cm. Frysgardiner för öppningarna. Grusbotten (men drömmer om gummiplattor eller betong). Just nu e det torv som strö, men jag planerar byta till Halmpellets och pröva det.

hur många hästar har du?
Tre islandshästar

Hur fodrar Ni grov och kraftfoder? (hur ofta?)
Hö tre ggr om dagen, läggs i gamla 90l plastbaljor/vattenhoar samt i tre tubtrugs. Kraftfoder fodras antingen efter ridning eller i tubtrugsen ute i hagen mellan lunch/kvällsmat. Under midvintern när det är riktigt kallt så lägger vi ut ett par kilo halm till varje häst oxå. "Halmgranar" är ett uttryck här som innebär att vi slänger in halm i granarna så går hästarna där o käkar sen. Praktiskt att slippa lägga det på marken. Och så tar det lite längre tid att äta upp. Ställer oxå ut tubtrugsen längre bort i hagen för att hästarna skall äta en portion inne vid ligghallen och sen kanske "glömma" maten en stund o komma på det mitt i natten o gå o äta lite till.

Broddar/ inte brodar vintertid?
Broddar när de är skodda. Brukar sko av två månader under vintern när hästarna ändå har vila.

Hur gör ni med vattnet vintertid?
Vattnet fylls som alltid på med slang i tre 90l baljor. Fryser utekranen så drar vi via tvättstugan. Is blir det, det knackar vi ur innan påfyllning. Hästarna är smarta nog att banka sönder isen o dricka det som finns under. Funkar inte mul-tryck så häver de i hela frambenet o krossar! (därav alla mina trasiga 90l hö-baljor ;) )

Jag drömmer om en betydligt större lösdrift, massa hektar av blandad mark bete/skog (ej ekskog dock!) och kunna ha ligghallen inne i ett stall, med gjutet golv, isolering och "innekänsla". Gärna jättestor så man kan ha den som gruppbox utan att någon häst känner sig trängd.
 
Sv: Lösdriftstråden

Har haft hästar på lösdrift i 2 1/2 år. Funkar kanon!



Hur stor hage/ligghall/många boxar på hur många hästar har du?

2 hektar, ligghall på 7 x 7 meter plus två uteboxar som står öppna. 4 hästar på lösdrift

Hur fodrar Ni grov och kraftfoder? (hur ofta?)

Grovfoder 3-4 ggr/per dag beroende på årstid. Kraft morgon och kväll

Broddar/ inte brodar vintertid?

Brodd nuförtiden eftersom fläkskador är värre en eventuella sparkskador

Hur gör ni med vattnet vintertid?

Kollar vatten massor med gånger när det är kallt. Har varit på gång med Thermobar länge nu......
 
Sv: Lösdriftstråden

Jag har mina två på lösdrift.

Hur stor hage/ligghall/många boxar på hur många hästar har du?
En vinterhage på drygt 1,5 hektar. En sommarhage på ca 2 hektar.
Ligghallen är på ca 35 kvadrat meter.
Båda hästarna har varsin box inne också.

Hur fodrar Ni grov och kraftfoder? (hur ofta?)
Fri tillgång på hö ute. Tar in dem i sina boxar en gång per dag och fodrar kraftfoder.

Broddar/ inte brodar vintertid?
Den ena är skodd och således även broddad hela vintern. Den andra oskodd.

Hur gör ni med vattnet vintertid?
Har thermobar. Köpt begagnad, så var inte snordyrt heller! Den är värd sin vikt i guld! :laugh:

Tycker lösdriftshållning fungerar toppen. Mina hästar trivs väldigt bra med det. De är inne och sover när de känner för det (ungefär samma tider varje dag dock!). De kan röra sig fritt dygnet runt. Har fri tillgång på grovfoder = aldrig proppmätta och aldrig super hungriga. Ingen av hästarna är klippt. Men den ena fryser om det regnar och blåser för mkt. Då får han täcke på sig. Inget konstigt med det. Sköter och rider/kör, och tränar dem som "vanligt".
 
Senast ändrad:
Sv: Lösdriftstråden

En annan reflektion, våra utehästar står nästan aldrig i ligghallen, annat än på sommaren för at komma undan knott & broms. Uteboxarna kan gå in och lägga sig i dock. Är väl inprogrammerat i dom sedan dom var "stallhästar"..:D
 
Sv: Lösdriftstråden

Jag har haft mina två pållar (frusen arab + långhårig shettis) på lösdrift i 3 år nu. Det fungerar toppen. Araben mår mycket bättre nu, hon är inte alls lika stirrig och stressad som hon blev av att stå på box på nätterna. Araben har 200gr täcke på sig men nu när det börjar bli varmt och soligt om dagarna så försöker jag låta henne vara naken :D Shettisen är (spår-)klippt.

Hur stor hage/ligghall/många boxar på hur många hästar har du?
Hagen är ca 2 ha. Ligghallen är 4*6 m tror jag (24kvm).
Till nästa vinter kommer alla hästarna ha tillgång till box i stall också.

Hur fodrar Ni grov och kraftfoder? (hur ofta?)
Nästintill fri tillgång till grovfoder och den lilla kraftfodergivan (betfor, mineraler, örter) får de på ett mål mitt på dagen.
Till nästa vinter tänker jag fixa en, eller två, utfodringsautomater.

Broddar/ inte brodar vintertid?
De som har skor har alltid snösulor och 4 brodd/sko.

Hur gör ni med vattnet vintertid?
Hinkar. Har alltid minst 3 20l hinkar står med vatten.
Till nästa vinter tänker jag försöka bygga en egen vattenbalja, typ termobar.
 
Sv: Lösdriftstråden

Svarar på de andra frågorna som uppkommit i tråden också:

Hur håller ni efter ligghallen/hagen? Mockning?
Har halmbädd, så mockar bajs dagligen i ligghallen. Mockar vinterhagen i samband med att de växlar över till sommarhagen, och tvärtom. Röjer ner det gräs/rator som blir.

Hur har ni tänkt när ni placerat ut mat/vatten/hall i hagen, i förhållande till varann och annat?
Ligghallen sitter ihop med stallet, så den stog där den stog. Vatten alldels utanför ligghallen (närheten till eluttag då vi har thermobar). Hö en bra bit bort, i stora foderlådor, men ändå på ett ställe som gör det praktiskt att köra ut ett par balar hö med skottkärran. Fyller hö varje/varannan dag, har småbalat hö.

Har ni blandflock, stoflock eller valackflock?
Ett sto och en valack.

Aktiveras hästarna i lösdriften eller är det unghästar/konvalicenter eller liknande?
Bägge rids/körs och tränas. Den ena som hobbyhäst och sällskap, den andra ska förhoppningsvis börja tävla i vår.

Hur ofta är hästägarna hos sina hästar?
Sköts all service av stallägaren eller är det kollektivt?
Jag har stallet hemma på gården och har valt att inte ha inackorderingar, så jag (och min man) sköter allt själva.
 
Sv: Lösdriftstråden

Hur stor hage/ligghall/många boxar på hur många hästar har du?
Har en stor häst + en shettis, ligghallen är 55 kvm och vinterhagen ca 2ha.

Hur fodrar Ni grov och kraftfoder? (hur ofta?)
Hästarna har stor bal med hösilage i hagen, kraftfoder får de inte alls då de inte behöver det.

Broddar/ inte brodar vintertid?
Min häst har broddar och shettisen går barfota.

Hur gör ni med vattnet vintertid?
Jag har thermobar, supersmidigt!
 
Sv: Lösdriftstråden

Hur håller ni efter ligghallen/hagen? Mockning?
Har spån i ligghallen så där mockar jag varje dag då de använder den flitigt. I vinterhagen mockar jag dagligen i den del av hagen där foderborden står, när snön är borta mockar jag rent hela hagen.

Hur har ni tänkt när ni placerat ut mat/vatten/hall i hagen, i förhållande till varann och annat?
Jag har ligghallen i ena änden av hagen och sedan finns thermobaren ca 200 m bort, foderborden står i andra änden av hagen och då hagen är mycket kuperad måste hästarna klättra vart de än ska åt något håll.

Har ni blandflock, stoflock eller valackflock?
två valacker.

Aktiveras hästarna i lösdriften eller är det unghästar/konvalicenter eller liknande?
Båda rids 3-6 dgr/vecka.

Hur ofta är hästägarna hos sina hästar?
Jag är såklart hos mina pållar varje dag, har ju dem själv hemma på gården.
 
Sv: Lösdriftstråden

Hur stor hage/ligghall/många boxar på hur många hästar har du?
Finns för tillfället 19 hästar på gården, uppdelat på 6 hagar/flockar. Ligghallarna är anpassade enligt mått för stora hästar, tror vi får ha upp till 6-7 hästar i de större hagarna, men det går som mest 5 hästar i en hage idag.
Hagarnas stolek vet jag inte, men vi har som sagt färre hästar nu än vad som var uträknat att vara från början. Några är dessutom anpassade efter hur många hästar det går i dem.
Vi har 5 boxar och 6 splitor.

Hur fodrar Ni grov och kraftfoder? (hur ofta?)
Ensilagebal i hagarna samt att vi själva fodrar med kraftfoder när vi tar in för att ta hand om/motionera våra hästar.
I en hage, "fethagen", har hästarna begränsad tillgång av ensilage som lägges in ett antal gånger per dag.

Broddar/ inte brodar vintertid?
De flesta går med brodd, unghästarna oskodda.

Hur gör ni med vattnet vintertid?
Vattenkoppar med värmeslinga

Hur håller ni efter ligghallen/hagen? Mockning?
Fyller på halmbalar i ligghallen vid behov. Samlar ihop ensliaget med jämna mellanrum.
Mockar ligghallen ordentligt en gång per år, då oftast med hjälp av traktor. Plus att vi då även plockar sten och tar bort stubbar som kommit fram under vintern.

Hur har ni tänkt när ni placerat ut mat/vatten/hall i hagen, i förhållande till varann och annat?
I de flesta hagarna är ensilagebalen placerad utanför ligghallen då det är lättast att komma fram med traktorn dit. Vatten finns där det är lättast att dra slangar till, oftast i närheten av en byggnad eller nära en kopp i en annan hage.

Har ni blandflock, stoflock eller valackflock?
1 valackflock, 3 blandflockar samt 1 med valackar/hingstar. Har haft stoflockar tidigare också.

Aktiveras hästarna i lösdriften eller är det unghästar/konvalicenter eller liknande?
Nästan alla motioneras, vissa varje dag, förutom unghästarna då. Själv håller jag igång min 4-5 gånger/vecka.

Hur ofta är hästägarna hos sina hästar?
Dagligen. Vissa varannan dag men då kollar någon annan till hästen.

Sköts all service av stallägaren eller är det kollektivt?
Både vi hästägare och stallägaren hjälps åt.
 
Sv: Lösdriftstråden

Kan tillägga att hästarna är allt från 1-20 år och olika raser. Finns bl.a. halvblod, varmblod, kallblod, araber och alla hästarna klarar det lika bra. Blir ju rätt kallt här uppe men vi sätter på täcken efter vädret då vissa av oss även har hästen klippt.
 
Sv: Lösdriftstråden

Vad roligt med så många svar =)
slänger in en till fråga jag kom på medans jag läste tråden.
Vad har ni för underlag i ligghallen?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 934
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: Kristall10
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 980
Senast: ako
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 451
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp