Sv: Löner...

Jag har jobbat utomlands med galopp hastar och fullblod i nagra ar. Jag tjanade ca 150 euro / vecka nar jag bodde i familj (Irland) plus 3% bonus av insprugna pengar. D.v.s kunde bli nagra slantar om hastarna gick bra!
Det senaste aret har jag jobbat pa ett stort fullblods stuteri i Australien. Med ston och fol och med aringar. Tjanar ca $520/vecka incl. boende. Allt har varit vitt och incl. betald semester. Givet vis varierar lon beroende pa alder och erfarenhet och arbetsuppgifter.

Hej! som utbildad arbetsryttare i England tjänar du om du är under 18 år ca 2.500,-/vecka efter skatt o enklare boende och ca 1400,- mer /vecka när du är över 18 år.. du får dessutom en liten % på dina hästars vinstpengar
mvh
Prillan

Det skulle betyda att en arbetsryttare i UK har 4,000:- x 4 UT i månaden.
Det betyder i Sverige ca 23,000:- i månaden plus fri kost + logi?
Kost o logi ger väl ett förmånsvärde på ca 5,000:- i Sverige, att läggas OVANPÅ lönen innan skatten dras.
Så kanske 25,000:- i månaden skulle den reda lönen vara.

Låter kanon. Men stämmer det?
Är det skattade pengar?

Hej som jag skrev så är lönen ca 2.500 kr /vecka efter skatt o ett ENKELT boende(betalar för el o vatten ), ingen kost. om du är över 18 år är det 100 pund i veckan mer(ca 1400,-) så ja i såfall med tillägg med extra pengar vid övernattningslöp o poolpengar kan du tjäna ca 16.000 kr efter skatt.
Men i många fall så ingår inte bostad och den är mkt dyr i england. ca 7000,- för en 2:a, men det är oftast många som delar bostad.

Vet ej hur det är med lönerna i sverige då min dotter bara jobbat under utbildningen o då är det oftast mkt låg lön.Generellt kan man väl säga att vill man leva på galoppen så är väl england ett av de länder som har bra löner...
prillan

Vad har ni som jobbar i Sverige för löner då?

Denna tråd har legat uppe ett bra tag nu… Tycks inte vara någon som vet exakt vad den avtagsenliga lönen ligger på i Sverige. Men undra om jag inte har hört någonstans att de får ut ca 13000 efter skatt… Men jag vet inte exakt...

Senast ändrad av en moderator:

finns avtalade löner för hur mycket du ska känna samt arrbetsvillkor många tränre följer inte detta många är omedvetna hur mycket dom ska få ut. många har ut 10 11 tusen. på irland hade jag ut 380 euro i veckan plus att jag hade mitt hus betalt.sen är det olika våra groom fick 100 euro extra om dom va med på race

Oavsett om man jobbar i sverige elr utomlands så verkar lönerna mera hummana än som tex hästskötare i ett hoppstall, där man brukar få ut 2-4000 kr svart i månaden!

Hej som jag skrev så är lönen ca 2.500 kr /vecka efter skatt o ett ENKELT boende(betalar för el o vatten ), ingen kost. om du är över 18 år är det 100 pund i veckan mer(ca 1400,-) så ja i såfall med tillägg med extra pengar vid övernattningslöp o poolpengar kan du tjäna ca 16.000 kr efter skatt.
Men i många fall så ingår inte bostad och den är mkt dyr i england. ca 7000,- för en 2:a, men det är oftast många som delar bostad.

Vet ej hur det är med lönerna i sverige då min dotter bara jobbat under utbildningen o då är det oftast mkt låg lön.Generellt kan man väl säga att vill man leva på galoppen så är väl england ett av de länder som har bra löner...
prillan

är det natahlie som är din dotter? som har arbetat och praktiserat hos Tommy ?

är det natahlie som är din dotter? som har arbetat och praktiserat hos Tommy ?

Ja det stämmer bra det:) visst va du hos Tommy oxå?
Hon är precis klar med sin NVQ 2 på BRS o är hemma på semester o till veckan åker hon tillbaka till England:cry: har ej bestämt än vart hon ska fortsätta utan ska rida ut för några olika tränare så får vi se..
mvh prillan

Ja det stämmer bra det:) visst va du hos Tommy oxå?
Hon är precis klar med sin NVQ 2 på BRS o är hemma på semester o till veckan åker hon tillbaka till England:cry: har ej bestämt än vart hon ska fortsätta utan ska rida ut för några olika tränare så får vi se..
mvh prillan

ah vad kul, tycker hon har en jättebra inställning. Är insällningen fortfarande hinderjockey?

ja var hos Tommy ett tag när hon var där, roliga minnen, men mycket har förändrats i det stallet sen dess.
Hur går det med de egna hästarna då?

Du får säga till henne att hon kan ju hänga med till frankrike om hon inte kan bestämma sig hehe.

Ursäkta att jag tjuvläser... :o :o Men ska du till Frankrike?? Var, hur när höll jag på att säga! :p
Planerar också att åka dit efter gymnasiet...

Ursäkta att jag tjuvläser... :o :o Men ska du till Frankrike?? Var, hur när höll jag på att säga! :p
Planerar också att åka dit efter gymnasiet...

ska faktiskt dit under skoltid. Ska nämligen praktisera/prao vad man nu säger i Frankrike på våren. Var tänkt Paris först men sen fixade jag eget, tänkte att jag kunde göra nåt som jag tycker är kul istället för vad skolan ordenerar till mig. så då blir jag borta mellan två och fyra veckor.

ok! Hoppas du får det kul! :)

det hoppas jag med hehe. Men skulle rekommendera till flera att åka utomlands, under sommarloven eller efter skolan. Tänker precis som du, när gymnasiet är klart så ska jag ut och börja på riktigt.

Hej alla !
fick så dåligt samvete för att vi "kapat" tråden om löner o började disskutera utlandsjobb:smirk:
här kommer en länk om Engelska minimum löner för stallarbetare/arbetsryttare.
NVQ 2 = BRS ( 9 v på skolan+ ca 9 mån jobb/praktik, finns även andra skolor)
http://www.britishhorseracing.com/careersinracing/html/mara21173_moa.pdf

Till Korpen; hör av dig när du är i Frankrike, hon vill gärna åka o hälsa på.. kan ju ta tunneln:) pm dig om telefonnummer

prillan
ps som faktiskt ska få åka till England nästa vecka o bara åka runt till massa galoppstall o njuta, om ni vill kan jag ge fullständig rapport när jag kommer hem:D

Senast ändrad:

Jobbade på Nya Zeeland 1996 - 1997 och jag har för mig att jag tjänade 400 NZD i veckan vilket var ca 2 000 SEK. Levde helt OK på dom pengarna, billigt boende och billig mat. Hade råd att ha en billig bil, shoppa lite kläder och mycket nöjen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 474
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 829
Skola & Jobb Jag jobbar fyra dagar i veckan och är föräldraledig en. Så ser det ut fram till sista augusti. Sen är frågan, ska jag gå ner till 80%... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 208
Senast: fio
·
Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 112
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur