• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare oasen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 821
O

oasen

Tekla har fått löss, och nu undrar jag vars hon kan ha fått dom ifrån, hon har inte varit i närheten av ngn annan hund, ingen i familjen har det.
Däremot är jag ju i stallet mycket, och goar med henne innan jag duschat, kan det komma därifrån? Och kan det smitta oss människor?

Jag har för mig att de kan få löss av sig själva, utan att bli smittade av någon annan hund. Det finns en massa olika sorters löss. Hundlöss smittar inte på människa, inte på katt eller häst heller tror jag.

Hundar får löss ibland. Schamponera henne och gör rent hemma så blir du av med dem.

Tack!
Vi håller just nu på lusa av henne, ska strax schampoonera, tvättar och rengör omgivningen har vi också fixat!

Löss är obligata parasiter vilket gör
att de inte överlever längre perioder
utanför värden. Loppor däremot överlever
väldigt lång tid i miljön.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 528
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 088
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 827
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka