Jag tror att flera, i alla fall jag, har lite svårt att förstå vad du egentligen vill ha ut av en relation förutom sällskap och nån som hjälper dig med saker.
Jag vill ha en viss, särskild person i mitt liv, för att just den personen är så speciell,intressant, rolig och sexig att jag jag inte kan låta bli att ha just honom. Och att han känner likadant.
Visst, livet blir lättare med nån som är händig det håller jag med och det är bra att ha nån med liknande intressen så att man kan hjälpas åt. Men hur skulle man stå ut med att leva med någon bara baserat på det där bara för att slippa vara ensam? Och varför skulle nån vara intresserad av mig om det är det jag har att erbjuda någon?
Du har säkerligen en massa fina egenskaper och kan vara jätteintressant för någon! Jag blir väldigt nyfiken på det där med skogsträdgård, tanken på en person med en trädgård med fokus på träd tilltalar mig mycket mer än en person som vill ha en finklippt gräsmatta enligt villa standard 1A. Jag har aldrig varit på tinder men jag hade hellre svajpat på en skogsträdgård än en vanlig gräsmatta och rabatt, om du förstår hur jag menar?
Men du uttrycker dig genomgående på buke med en ganska konstig inställning till andra personer. Det framstår som att du vill att få ut saker från relationen på ett väldigt specifikt sätt, och är det inte exakt som du vill så ser du inget värde i relationen? Vill man ha en kompis så får man också vara en, och det innebär ibland att man tittar på vännens 5011 kattbilder eller fryser i ett garage en kväll när man hellre hade legat i en soffa och ätit chips.