Bukefalos 28 år!

Lunningsbåge - göra egen?!

T

ticken

Har en bra granne som kan det där med maskiner och verktyg!! Får han en ritning/beskrivning hur man bygger en lunningsbåge så ordnar han det. Finns det någon som har möjlighet att hjälpa mig och kanske några andra också?! Toppen vore det med en ritning eller mått och kanske en bild på eran lunningsbåge :)
 
Sv: Lunningsbåge - göra egen?!

Om jag inte minns alldeles fel så har Nordtravare här på buke en lunningsbåge i sin ägo, kontakta honom så hjälper han säkert till :)
 
Sv: Lunningsbåge - göra egen?!

Du såg för många saker här ,jag har ingen men det torde inte vara svårt att göra .Rätt tjocklek i rören och kvalitet är viktigt för styrkan och smidigheten .
 
Sv: Lunningsbåge - göra egen?!

Haha, ja det stämmer, jag har nog aldrig sett så mkt hästprylar samlade hos en och samma person :p
Vad heter den där träbågen som satt på selen du selade med den dagen då? Den där rysk/finska historien? (tror jag iaf) :)
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 799
Senast: Lobelia
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 519
Senast: Dentaku
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 259
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp