Bukefalos 28 år!

Sv: Lusern??

Om du behöver lite mer, en pall eller så ;) så kan du få den hemkörd också för en femma mer ungefär.
 
Sv: Lusern??

JAG vill gärna ha det hemkört, men stallägaren gnäller redan över att vi har eget foder (så köp hem det vi vill ha då!).

Det ska f*n vara inackorderad, vi MÅSTE få loss marken så vi kan få byggt det där stallet hemma *suckar*
 
Sv: Lusern??

Ni som köper Dangrönts lucern, var köper ni det?

Jag bor i Uppsala och letar efter en återförsäljare.
 
Sv: Lusern??

Jag använder Green Power hackat till 3 av hästarna och Dangrönts pellets till 2 av hästarna
 
Sv: Lusern??

ställer en liten följd fråga bara..
måste man blött lägga hackad lucern med? några i mitt stall påstår det.. jag gör inte det?
och hur mycket är ett kilo hack i liter?
tusen tack!
 
Sv: Lusern??

Jag blötlägger inte hack, har aldrig hört talas om :confused:
Ett kilo hack är ca 7 liter.
 
Sv: Lusern??

va bra d gör jag rätt då :D

oj 7 liter! de står att man skall ge mekllan 1-4 kilo ( har jag för mig)
på balen.. så om jag ser två fullproppade liter mått får han ca 0,5 kilo bara då?
 
Sv: Lusern??

Jag gav min häst lusern under en vinter för ca 10 år sedan, men han hade kolik flera gånger den vintern och fick t.o.m. stå på klinik. Har sedan dess inte vågat prova igen eftersom han inte haft kolik sedan dess. Kan det vara så att det var lusernen han inte tålde?:confused:
 
Sv: Lusern??

uscha..det låter INTE kul.. hoppas int emin lilla plutt blir sådan..
han fick pelelts hels förra vintern men vill ge hack nu istället för de ser godare ut plus att krubban och boxväggen blev så smutsigt av pelletsarna...
 
Sv: Lusern??

jag ger krafft lusern pellets, tycker det funkar bra!
humlan1, gav du pelletsen torr eller blöt?
 
Sv: Lusern??

Till lundborg: Jag gav honom lusernen uppblött. Skulle egentligen vilja ge lusern igen eftersom mina båda hästar är till åren komna och vill naturligtvis inte att de ska falla ur för mycket.:smirk:
 
Sv: Lusern??

Lånar knapp.. jag ger kvarnby luzern och är supernöjd.Det går FORT att svälla och hästen bara älsakr det och går fort upp i vikt och lägger på sig ett fint hull.Musklar på sig fint.
 
Sv: Lusern??

Eftersom min häst får mycket grovfoder så använder jag pellets de år lusern behövs. Lättast att få tag i är Krafft och jag är nöjd med dem.
// Linda
 

Liknande trådar

Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
7
· Visningar
1 026
Foder & Strö Är det någon som analyserat mikromineraler i lusern hack? Även om det lär variera från bal till bal så vore det intressant att se vad en...
Svar
0
· Visningar
483
Senast: Bamburine
·
Hästvård Efter lång vinter med dålig häst har allt varit bra. Första tävlingen avklarad och gjorde denna obsevationen. Normal avföring i boxen...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: super
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 367
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp