Ja, det är skitjobbigt att vara så kräsen som jag ärSen förstår jag att det måste vara jättesvårt att hitta något som du tycker är gott, och som du orkar laga också.
Tack!Jag tycker att du är jätteduktig som kämpar på och försöker!
Trots att jag inte har ätstörningar triggar viss mat ett godissug och dit hör ALLA mål som mest består av kolhydrater! (Pastalunch t.ex., det slår aldrig fel!)
Det är som om kroppen säger "mycket vill ha mer"
Men äter jag majoriteten protein (ägg, kyckling, tonfisk, kött, bönor, linser) blir jag sällan godissugen och kan till och med tacka nej om jag blir bjuden.
Så om du gillar stekta ägg kanske du kan skriva en lapp i köket och påminna dig själv om att steka ett par ägg och se om godissuget blir mindre och om du känner dig mätt på ett annat sätt av dem?
Jag brukar äta stuvade makaroner och det håller jag mig mätt på, men jag har inte tänkt på om jag blir extra godissugen eller inte. Räknar potatis också till kolhydrater trots att det är en rotfrukt? För potatis gillar jag. Proteiner har jag svårt att få i mig men jag ska köpa hem lite kött när jag handlar nästa gång. Skulle storhandlat idag men det finns inte energi kvar till det efter att ha varit hos veterinär och åkt tåg halva dagen. Bönor äter jag inte, men linser kanske hade funkat om jag kan komma på ett sätt som gör att jag klarar att tillaga dem.