Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har iallafall kommit på ett sätt att slappna av. Stretching! Har stretchat i kanske 1,5 vecka och hela kroppen blir mjuk efteråt plus att jag märker att jag blir vigare ganska snabbt

Vad bra! :) Har du testat yoga? Tror vi pratade om det förut nån gång, eller minns jag fel?

Vad bra! :) Har du testat yoga? Tror vi pratade om det förut nån gång, eller minns jag fel?
Jag har testat yoga och det går inte så bra för jag har jättesvårt att minnas i vilken ordning allting ska göras så jag hinner inte med, plus att jag är så otränad att det blir för jobbigt. Så jag går lite småövningar som påminner om yoga, plankan och "armhävningar" för att försöka träna upp musklerna lite så jag kan göra yoga i framtiden

Jag kan inte dricka vatten och att dricka så mycket som jag gör nu av något med en massa kalorier i som juice eller liknande går inte så då blir fun light det näst bästa för det är iallafall nästan bara vatten men med smak
Det här tycker jag förklarar en del! De flesta kroppar reagerar med massa hunger och sug av sötningsmedel! Om du bälgar i dig Fun Light får du ju i dig mängder med sötningsmedel. Det släcker inte heller törst lika bra som vatten.

Varför kan du inte dricka vatten? Det skulle nog göra oerhörd skillnad för dig. Speciellt i kombination med lite mer varierad kost.

Det här tycker jag förklarar en del! De flesta kroppar reagerar med massa hunger och sug av sötningsmedel! Om du bälgar i dig Fun Light får du ju i dig mängder med sötningsmedel. Det släcker inte heller törst lika bra som vatten.

Varför kan du inte dricka vatten? Det skulle nog göra oerhörd skillnad för dig. Speciellt i kombination med lite mer varierad kost.
Jag har aldrig tyckt om vatten och vid mina överdoser har jag tagit tabletterna med vatten så när jag dricker vatten får jag kväljningar och flashbacks till överdoserna. Ungefär som när man inte kan äta en viss mat efter att ha fått magsjuka

Jag har aldrig tyckt om vatten och vid mina överdoser har jag tagit tabletterna med vatten så när jag dricker vatten får jag kväljningar och flashbacks till överdoserna. Ungefär som när man inte kan äta en viss mat efter att ha fått magsjuka
Prova med Roses lime eller äppelcidervinäger (späs som saft).

Drinktillbehörshyllan. Testa finare sorters äppelcidervinäger, själv kör jag den med honung.
Får kolla nästa gång jag handlar. Jag har svårt för honung så tror inte att det funkar med sådan äppelcidervinäger heller tyvärr. Och det måste vara sött. Har provat att smaksätta vatten med tex citron, gurka och hallon men det tycker jag inte heller om

Förstår!
Hm, jag önskar verkligen att jag kom på något du skulle kunna dricka. Jag tror verkligen att du skulle behöva bli av med sötningsmedlet. Men innan någon hittat en ersättare kanske det kan hjälpa att veta att det fungerar så? Att mycket av det där suget och hungern du tycker är så jobbigt egentligen är kroppen som påverkas av sötningsmedlet.

Förstår!
Hm, jag önskar verkligen att jag kom på något du skulle kunna dricka. Jag tror verkligen att du skulle behöva bli av med sötningsmedlet. Men innan någon hittat en ersättare kanske det kan hjälpa att veta att det fungerar så? Att mycket av det där suget och hungern du tycker är så jobbigt egentligen är kroppen som påverkas av sötningsmedlet.
Jag har druckit och ätit sötningsmedel mycket längre än jag har varit sjukt hungrig och sugen så jag tror nog mer på medicinerna. Sedan är ju såklart sötningsmedlet inte bra, men jag vet inte vad jag skulle kunna byta ut det mot

Jag har druckit och ätit sötningsmedel mycket längre än jag har varit sjukt hungrig och sugen så jag tror nog mer på medicinerna. Sedan är ju såklart sötningsmedlet inte bra, men jag vet inte vad jag skulle kunna byta ut det mot
Det kan ju vara en kombination av saker också. Jag upplevde inte ett problem med mitt drickande av exempelvis Pepsi Max under lång tid, men för två år sedan så ändrade jag mina kostvanor lite och plötsligt blev det uppenbart hur mycket sug och hunger ett glas Pepsi orsakade! Jag kan inte ens dricka det lite då och då längre för det triggar min ätstörning enormt. Numera även vanlig socker-Pepsi, appropå associationer.
Jag har ju tyvärr inga tips på ersättning i ditt fall. :(
Men som sagt kanske det kan hjälpa att få ännu en orsak som inte handlar om att det är du som är oduglig eller saknar självdisciplin. För det är du inte och det gör du inte. Det bevisar du ofta genom den här tråden. Det är bara ohyggligt jobbigt att gå runt och vara hungrig och sugen precis hela tiden, man fungerar ju knappt som människa då!

Samtidigt så måste du också lyssna en del på kroppen. Du har delvis sug och hungerkänslor för att du inte äter tillräckligt (alternativt äter ungefär som vem som helst men sedan "kompenserar" bort det med hetsträningen). Om du går upp några kilo av att äta en normal mängd mat är det den vikten som är din kropps normalvikt, inte den du svälter och hetstränar dig till. Men det vet du nog, egentligen. Du verkar ha en hel del sjukdomsinsikt bakom allt. :heart

Det kan ju vara en kombination av saker också. Jag upplevde inte ett problem med mitt drickande av exempelvis Pepsi Max under lång tid, men för två år sedan så ändrade jag mina kostvanor lite och plötsligt blev det uppenbart hur mycket sug och hunger ett glas Pepsi orsakade! Jag kan inte ens dricka det lite då och då längre för det triggar min ätstörning enormt. Numera även vanlig socker-Pepsi, appropå associationer.
Jag har ju tyvärr inga tips på ersättning i ditt fall. :(
Men som sagt kanske det kan hjälpa att få ännu en orsak som inte handlar om att det är du som är oduglig eller saknar självdisciplin. För det är du inte och det gör du inte. Det bevisar du ofta genom den här tråden. Det är bara ohyggligt jobbigt att gå runt och vara hungrig och sugen precis hela tiden, man fungerar ju knappt som människa då!

Samtidigt så måste du också lyssna en del på kroppen. Du har delvis sug och hungerkänslor för att du inte äter tillräckligt (alternativt äter ungefär som vem som helst men sedan "kompenserar" bort det med hetsträningen). Om du går upp några kilo av att äta en normal mängd mat är det den vikten som är din kropps normalvikt, inte den du svälter och hetstränar dig till. Men det vet du nog, egentligen. Du verkar ha en hel del sjukdomsinsikt bakom allt. :heart
Jag drack bara cola zero innan men det blev för dyrt så därför började jag dricka saft istället. Jag har lite svårt för saft för det är ingen kolsyra i men med rätt smak så funkar det. Vill så gärna kunna dricka vanligt vatten men det går inte. Inte kolsyrat heller.

Men jag saknar självdisciplin. Andra klarar ju det, varför kan då inte jag klara det :(

Jag klarar inte att gå upp i vikt igen. Jag får panik av att tänka på hur jag såg ut innan. Då tvingar jag mig hellre att cykla tills jag stupar.
Ibland undrar jag om det inte hade varit bättre att inte ha någon sjukdomsinsikt alls

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 201
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 145
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 455
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S