Lymfmassage

Vad har ni för erfarenheter av lymfmassage till häst? Om ni tycker det gett bra resultat, är det något era hästar får regelbundet eller beroende på problem? Ger ni det själva också emellanåt och i sådana fall hur ofta?

Min häst verkar uppskatta jättemycket vissa grejer hans Mastersonbehandlare visade efter att hon gått en kurs. Jag ser direkt skillnad på när han är svullen av gräset så jag blev nyfiken på att ge honom en hel behandling och lära mig mera själv.
Jag använder mig av lymfmassage både på häst (jobb) och mig själv samt lymftejpar (kinesiotejp) mycket.
Gör vid behov och det kan variera från varje dag till någon gång/månad beroende på problematik.

Och som några redan tagit upp så är det en otroligt användbar teknik just nu under betessäsong.
Även på våren då de gärna kan få 'hamsterkinder'.
 
Igår fick han sin första lymfmassage! Blev tipsad om en jättebra tjej som verkligen hade rätt känsla för att det skulle bli en bra upplevelse. Intressant ny info om hans kropp också och mycket matnyttigt att göra hemma till återbesök om 3 veckor 😊
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 062
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästvård Hej! Har en häst som vi upptäckte en svullnad på insidan av höger bak på gaffelbandet, visade sig vara en gammal gammal skada som...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: Sirap
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 842
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 094
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp