• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nova
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 61
  • Visningar Visningar 3 853
Sv: Lyx

Lite större och jämnare paddock med tak! :)

Senast ändrad av en moderator:

Det skulle vara en person som gratis, både mockade och smörjde mina saker flera gånger i veckan!! Det hade varit perfekt, annars har jag alla saker jag behöver tycker jag!

Vad många det är som vill ha vatten/varmvatten i stallet :eek: Jag som trodde det var "standard"... hehe. Jag kanske har värsta lyxstallet ;)

Men om jag skulle välja något skulle det nog vara bättre ridbana (underlaget suger), alternativt ridhus med "halv" väggar...

Efter att ha läst ännu fler inlägg så blir man glad över vad man har... :smirk:

Bor ju trots allt på gården så jag har ju allt hemma. Men för de som hyr stallplats, de får gärna komma in och låna toalett, dusch, telefon eller vad de nu behöver. Alvedon kanske? =)
Varmt och kallt vatten i stallet året runt, en kran "centralt" med bägge samt en avsides kran med endast kallvatten. En slang som går att koppla i "dubbelkranen" så man smidigt får vatten på stallplan till tvätt av häst, bil, vatten till hagen osv.. Vattenkoppar i samtliga boxar.
Stora hagar, kuperade, vissa med bäckar osv. Massa ridvägar.
Närhet till ridhus, bra ridbanor, tränare... Skidbacke :idea:

Woho man inser inte vad man har förrän man läser om vad andra saknar :p

Vårat stall är bra utrustat med både spolspilta med varmvatten och sadelkammare med kylskåp micro och golvvärme... :love:

Det enda jag saknar är: SKRITTMASKIN! (tack och lov ska det nog köpas in en i vinter :D:D)

Har stall hemma på gården där jag bara har mina hästar.
Har en ridbana o 5 km till ridhus( bra väg o åker snabbt med transport).
Härliga ridvägar o hagar för hästarna.

Det jag skulle vilja ha är en stor ridbana med kanonunderlag och en hinderpark som inte går av för hackor.

Håller fullkomligt med.
Har också nära till slalombacke som erbjuder massor av klättring o bra ridning i omgivningarna.

När till sjö o bad med hästarna.
Tränare o ridhus.

Och framförallt det som gör mkt är lugnet.
Bor i en trevlig by med snälla grannar.
har inga inackorderingar utan bara mig själv att rå om.

Litet stall men funktionsdugligt.
Helt underbart att sitta på trappen med en kopp kaffe på morgonen o höra hästarna beta bredvid.

Det jag mest vill ha är större sadelkammare så jag slipper ha båda sadlarna på samma hängare. :smirk:
Annars skulle jag önska värmelampor/solarium och skrittmaskin.
Det hade inte varit fel med lite fler och större backar heller ;)

De va svårt, vi har ju endå rätt mtk saker redan; uppbvärmd sadelkammare, ridhus, ridbana, bra ridvägar, spolspilta, solarium, automatiska fodermaskiner, gummimattor överallt.
Hum :confused:

Ja, men en skrittmaskin skulle inte vara helt fel :)

En rymlig o stor spolspilta med varmvatten är nog det jag saknar mest! Eller en större paddock.

Stora fina hagar, vilket vi inte har :( Och ingen ridskola!
Sen har vi de mesta..
2 ridhus, 4 ridbanor, löpband, skrittmaskin, 3 spolspiltor, underbara ridvägar mm.. :)

Jag tycker jag har det mesta hemma i stallet, men allting kan naturligvis förbättras. Det jag önskar mig mest är mera mark så jag fick riktigt stora hagar.

Bra ridvägar, om det inte räknas eftersom det inte finns i stallet så väljer jag en högt utbildad dressyrhäst som jag får låna hur mycket jag vill :devil: fast det kanske inte heller räknas så då får jag nog ta en spolspilta jag med :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden har fått hotspot och därmed tratt. Självklart är allt elände just nu. Hon tycker hon knappt kan röra på sig och fattar inte hur...
Svar
11
· Visningar
973
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
875
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Ska sälja min säng i helgen och de var fläckar på bäddmadrassen. Testade vatten blandat med bikarbonat och lät suga in men blev inget...
Svar
17
· Visningar
794
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V