M*t*es Fårskinnspad

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Linabebis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 932
L

Linabebis

Va kostar M*A*T*ES Fårskinnspad ny? Den till hoppsadel?
Nån som vet?
Mvh// Lina

Sv: M*t*es Fårskinnspad

Jag skulle vilja veta vad dom som är uppbyggda kostar, alla verkar förespråka dom och säger att de är bra..

Den enkla...
Det är så här att jag ska ev köpa en begagnad för 500 och hon sa att hon hade bet 2400 för den för 2 år sedan:crazy:

Och då tänkte jag att så dyra kan de inte va eller???

Hur är den uppbyggda, på vilket sätt är den bättre?

Ok, tack :) såg en Mattes på travshopen (Mantorps) hemsida.
Denna var väll dock den vanliga, men jag tror den kostade strax under 800;-, funderar på och köpa en uppbyggd så småning om, kanske kan kolla om de kan fixa en åt mig därifrån då.

Tack så jättemkt...nu har du orsakat att jag beställde nya racing tack skydd fram o bak, fårskinnspad, träns och två nya shabrack....jättebra sida;)

Ja, jag tänkte detsamma, det kan ju inte stämma att hon bet 2400 för den...

de kan de säkert, Christer är hur bra som helst han fixa allt.
Jag är därinne nästan varje dag :angel:

*kl*

Värt att fundera över är att en uppbyggd padd ändrar sadelns läge. Köper man en padd som är uppbyggd bak till en sadel som ligger i balans, kommer den att trycka framtill, över bogbladen om man har otur. Maximalt olämpligt för hopphästar...

Jag har en som ä uppbyggd bak som jag haft på dressyrsadeln så går nån i köpar tankar så är det bara att höra av sig // Linda

Jag köpte min Mattes padd som är uppbyggd bak för 900 el 1000 kr.

Köpte häromdagen, uppbyggd ibak och i fram. 998:- gick den på ungefär! Sen finns det någon Mattes som går att stoppa in extra fyllning i. 1300:- drygt...

Lånar knapp och undrar.
Varför vill man ha en pad som är uppbyggd bak?
Är bakvalvet för lågt är ju sadeln för smal eller i behov av omstoppning.
// Linda

Jag har en sådan. Min kan man stoppa i ilägg både fram och bak (man kan alltså vara helt utan om man vill). Kommer dock ej ihåg vad den kostade.....:crazy:

Liknande trådar

Samhälle Jag visste inte var jag skulle lägga detta - om det sorterar under vaccinationer, eller om det handlar om diskussionen om... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 379
Senast: Dentaku
·
Hästvård Efter att ha hämtat hem hunden som blivit röntgad och jag var själv med har jag börjat fundera lite på kostnader. Ska tillägga att jag...
Svar
9
· Visningar
2 459
Senast: Annwa
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 004
Senast: Barrel
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 007
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Sängproblem...
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur