Bukefalos 28 år!

Män som tar kontakt

Min dotter går just nu en kurs i självförsvar för kvinnor (MAGA) och jag har hängt med vid ett tillfälle. Där pratar man jättemycket om just det här - hur viktigt det (tyvärr...) är att man är övertydlig från första sekund. Inga leenden, inga bortförklaringar, ingenting - bara ett stenhårt NEJ. Svara inte på en enda fråga, bara klipp av. Att män ska ses som 3-åringar som man måste vara extremt tydliga med. Det är för jävligt att det ska vara så, men det är bara fakta.

Därifrån är det bara två "steg" till att faktiskt bl.a. knäa i skrevet. Ovan är steg ett. Steg två är vrålet som @Sporthorse nämnde ovan.

Överlag, i alla sammanhang, tror jag tjejer har nytta av att redan på dagis (senast) lära sig tydlig gränsdragning. Istället för en massa annat trams om vad som är vad i könsrollsvärlden.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 838
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 129
Senast: Sasse
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
273
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp