Bukefalos 28 år!

Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förlåt om vi inte orkade vänta på uppdateringarna. På slutet var det liksom inget snack om saken.

Snyggt spelat av Ferrari - men q var den som lurades

Hahaha, ja tack @quarter4ever :heart

Jag är mest förvånad att jag lyckades undkomma @Lobelia - du brukar alltid ha näsa för mig när jag är ulv. Så faschinerad över att du lät dig övertalas till att rösta på Magnum :angel:
 
Sorry mina kära vänner jag sov, lång dag och huvudvärken från hell däckade mig men jag hade röstat på Ferrari! :)
 
Skrev till LL vid ett tillfälle, 'aldrig mer' :p
Heelt lost! Hade bara ett rätt och det var cirkus som tvilling.

Så jäkla nördig är jag också att nu måste jag läsa igen allt fyra gånger till så jag fattar nåt :angel:
 
Skrev till LL vid ett tillfälle, 'aldrig mer' :p
Heelt lost! Hade bara ett rätt och det var cirkus som tvilling.

Så jäkla nördig är jag också att nu måste jag läsa igen allt fyra gånger till så jag fattar nåt :angel:

Du var jätteduktig! Jag som var ond tyckte det du skrev var vettigt iallafall!
 
Tack LL för kul tema! (Hur är det med tassen?) Och tack alla ni andra för en kul lek! (utom ulvuslingarna som käkade mig så tidigt :mad:;))
 
Skrev till LL vid ett tillfälle, 'aldrig mer' :p
Heelt lost! Hade bara ett rätt och det var cirkus som tvilling.

Så jäkla nördig är jag också att nu måste jag läsa igen allt fyra gånger till så jag fattar nåt :angel:
Jag måste säga att jag tycker du skötte dig riktigt bra för att vara första gången! Därför trodde jag du satt i lyan och fick hjälp;)
 
Jag måste säga att jag tycker du skötte dig riktigt bra för att vara första gången! Därför trodde jag du satt i lyan och fick hjälp;)
Heeelt ensam :(:p
Och helt lost :grin:
Du var jätteduktig! Jag som var ond tyckte det du skrev var vettigt iallafall!
Jag tyckte jag skrev mest dravel som ingen ändå fattade :cool:
Om det blir nån mer gång måste jag nog komma igång tidigare och befästa min förträffliga godhet :p
 
Den här leken alltså... Hittade tvillingarna redan efter första natten + förstås siaren. I samma veva räknade jag ut att både Lobelia och Q var goda.

Men var det inte liiite mycket hintar kors och tvärs redan innan sista dl? :crazy:
 
Jag trodde först att Q och cirkus var tvillingar (efter DL1) men det stämde inte för cirkus var alltför öppen med att Q kunde vara ond så det stämde inte. Det tog ett tag till innan jag insåg vem som var tvillingen. Ferrari var jag ganska säker på som ond från den sekund hon försökte hålla mig åt goda hållet, vid sista DL så lekte jag med tanken på att det trots allt var 2 onda kvar annars tyckte jag att det var lite väl mycket förvirrad god över @Magnum . Jag var dock borta hela kvällen igår och hade inte tid att argumentera för det på allvar.
 
Jag trodde först att Q och cirkus var tvillingar (efter DL1) men det stämde inte för cirkus var alltför öppen med att Q kunde vara ond så det stämde inte. Det tog ett tag till innan jag insåg vem som var tvillingen. Ferrari var jag ganska säker på som ond från den sekund hon försökte hålla mig åt goda hållet, vid sista DL så lekte jag med tanken på att det trots allt var 2 onda kvar annars tyckte jag att det var lite väl mycket förvirrad god över @Magnum . Jag var dock borta hela kvällen igår och hade inte tid att argumentera för det på allvar.

Ja jag ville käka dig från natt 1 - slippa ha dig flåsandes i nacken :D din ulvradar när det gäller mig är mycket komplicerad.
 
Och fyi - hade jag varit ängel så hade jag inte skyddat någon annan om chans fanns för att någon skulle få spionrader - så korkad är jag inte.... var ju tvungen att komma med något ;)
 
Den här leken alltså... Hittade tvillingarna redan efter första natten + förstås siaren. I samma veva räknade jag ut att både Lobelia och Q var goda.

Men var det inte liiite mycket hintar kors och tvärs redan innan sista dl? :crazy:
Jag hittade ingen roll. Så jag vet inte om det hintats för jag har inte sett några!
 
Skrev till LL vid ett tillfälle, 'aldrig mer' :p
Heelt lost! Hade bara ett rätt och det var cirkus som tvilling.

Så jäkla nördig är jag också att nu måste jag läsa igen allt fyra gånger till så jag fattar nåt :angel:

Du hade den svåraste av alla roller att börja med!
Helt utan info!

Vi fick ju spionraderna där det stod att Lobelia var ängeln. Därav min (vår) stora svängom där. Sen trodde vi att Ferrari var häxa eftersom bollen var förhäxad och hon skrev långa haranger om bollen och röstade även där. Då fanns bara du kvar när även Q hade åkt.

Q hade jag en god "känsla" av hela leken igenom, inget som jag kunde peka på egentligen O_o

Snurrifan godförklarade jag förstås efter att vi förstått att Idahoe siat henne plus att jag var ju hennes tvilling, men faktiskt så hade jag nog trott på henne som god även om jag inte varit tvilling. Vissa spelare har en sorts conneciton när de vet direkt - Snurris och LenaH är såna.

inte lätt för den som är i början av allt! Believe me!
 
Jag trodde först att Q och cirkus var tvillingar (efter DL1) men det stämde inte för cirkus var alltför öppen med att Q kunde vara ond så det stämde inte. Det tog ett tag till innan jag insåg vem som var tvillingen. Ferrari var jag ganska säker på som ond från den sekund hon försökte hålla mig åt goda hållet, vid sista DL så lekte jag med tanken på att det trots allt var 2 onda kvar annars tyckte jag att det var lite väl mycket förvirrad god över @Magnum . Jag var dock borta hela kvällen igår och hade inte tid att argumentera för det på allvar.

jag vet att jag spelade som att q var tvilling, jag var bara så säker på att hon inte var ond för jag var så säker på dig som ulv :laugh: hade vi inte fått spionraderna att du var ängel hade vi nog försökt lyncha dig. Jag lär mig aldrig - det är du och @Niyama som alltid får mig att tro att ni är onda när ni är goda. Note to self - tror du att N eller L är ond - så är de god.

Jag var ju också lite osäker in i det sista på Magnum, men där hade Ferrari lite bättre statistik helt enkelt
 
Den här leken alltså... Hittade tvillingarna redan efter första natten + förstås siaren. I samma veva räknade jag ut att både Lobelia och Q var goda.

Men var det inte liiite mycket hintar kors och tvärs redan innan sista dl? :crazy:

Alla visste ju ändå allas roller!
Så det blev som det blev :laugh::rofl:
 
jag vet att jag spelade som att q var tvilling, jag var bara så säker på att hon inte var ond för jag var så säker på dig som ulv :laugh: hade vi inte fått spionraderna att du var ängel hade vi nog försökt lyncha dig. Jag lär mig aldrig - det är du och @Niyama som alltid får mig att tro att ni är onda när ni är goda. Note to self - tror du att N eller L är ond - så är de god.

Jag var ju också lite osäker in i det sista på Magnum, men där hade Ferrari lite bättre statistik helt enkelt

Jag trodde att du och Q kunde vara tvillingar, det var därför du fick spioninfon.

Hade först tänkt skicka den till Q, men nojjade över något i sista sekunden och ändrade till dig ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Varje år kring sommaren börjar samma diskussion på de internationella storföretagen, svenskar är ju aldrig anträffbara!! Det är ju minst...
36 37 38
Svar
746
· Visningar
26 815
Senast: Hedinn
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
50 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Barmarksdrag/canicross
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp