Mästerdetektiven Blomkvist på nya äventyr (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var nog en jäkla tur att jag inte hade någon specialroll :o:idea:
Det hade blivit kaos på riktigt :rofl:

Jag var spion i min första lek. Trots det fattade jag inte mycket. Jag visste tillexempel inte att ängeln brukar skydda sig själv i första natten. jag såg inte alls när den döda siaren hade siat ...samma ängel tror jag. Den enda jag trodde på som god var den som var ondast...gick väl sådär. Å andra sidan så lyckades hon lura skiten ur mig genom att få ett beskydd och samma natt bli käk. Så jag var helt bombis på att hon var god.
 
Jag var spion i min första lek. Trots det fattade jag inte mycket. Jag visste tillexempel inte att ängeln brukar skydda sig själv i första natten. jag såg inte alls när den döda siaren hade siat ...samma ängel tror jag. Den enda jag trodde på som god var den som var ondast...gick väl sådär. Å andra sidan så lyckades hon lura skiten ur mig genom att få ett beskydd och samma natt bli käk. Så jag var helt bombis på att hon var god.
Åh min första Robinson-Buke lek, vilka minnen det väcker :p

Själv satt jag som LL och ville skriva "men SER du inte...." men det kunde jag ju inte göra....

För er som glömt så kommer den här:
http://www.bukefalos.com/threads/ulvlek-robinson-buke.1198962/
 
Nej det var tack vare Q

hon förhäxade bollen så vi var helt säkra på att när ditt inlägg + rösten på bollen kom var vi helt säkra på att du var häxa - gissa om vi var förvånade när Q var häxan :laugh::laugh:
jag menade inte att luras :laugh:
Jag ville ju för det första inte röständra i DL1 pga att jag ville förhäxa samma som jag röstat på = tydligt i spioninfon iom att jag var ensam om den rösten...
Sedan kom jag ju på att den enda som säkert skulle få info var ju onda spionen så lika bra att röständra :p
Lite tur där att LenaH blev käk sedan :cool:
men jag trodde faktiskt att hon VAR onda spionen mina pm till LL:

"och jag tycker att Magnum la en bra första röst dessutom- jag var lite inne på samma tanke- dock med en annan "angel" :D :rofl: (dålig humor!!)
Mn just för att hon skrev det där med i allas åsyn fick faktiskt mig att fundera över om hon är ond spion - det kändes ju så:p"

följt av
"jag hade om jag vore ond spion velat få med att jag kan se ( kakinästornet- hallååååå??) och dessutom så att alla kan se?? ja ja LenaH är ju inte som jag men jag reagerade verkligen på det men tänkte att jag inte går igång mot det för då kanske de i lyan tror att jag är ond spion:angel:"

dagen efter när LenaH blivit käk
"och tänka sig att jag hade rätt om LenaH som ond spion- jag kan ju säga det att jag ALDRIG hade käkat LenaH om jag var i lyan tyckte hon var den som var starkast kandidat till att ha den rollen igår - hon vinkade ju supertydligt om att synas( dvs har info) och i öppen dager = hello här är jag!!"

nu har lenaH skrivit att hon inte medvetet vinkade- men men kanske omedvetet? :cool:
 
Skrev till LL vid ett tillfälle, 'aldrig mer' :p
Heelt lost! Hade bara ett rätt och det var cirkus som tvilling.

Så jäkla nördig är jag också att nu måste jag läsa igen allt fyra gånger till så jag fattar nåt :angel:
Du var jätteduktig .och jag började tro att du var bybo där i lynchen du rök- de flesta nya( eller rutinerade) orkar inte hålla en sådan fasad av godhet och ifrågasätta så som du gjorde
Bara På´t igen!! :)
 
jag menade inte att luras :laugh:
Jag ville ju för det första inte röständra i DL1 pga att jag ville förhäxa samma som jag röstat på = tydligt i spioninfon iom att jag var ensam om den rösten...
Sedan kom jag ju på att den enda som säkert skulle få info var ju onda spionen så lika bra att röständra :p
Lite tur där att LenaH blev käk sedan :cool:
men jag trodde faktiskt att hon VAR onda spionen mina pm till LL:

"och jag tycker att Magnum la en bra första röst dessutom- jag var lite inne på samma tanke- dock med en annan "angel" :D :rofl: (dålig humor!!)
Mn just för att hon skrev det där med i allas åsyn fick faktiskt mig att fundera över om hon är ond spion - det kändes ju så:p"

följt av
"jag hade om jag vore ond spion velat få med att jag kan se ( kakinästornet- hallååååå??) och dessutom så att alla kan se?? ja ja LenaH är ju inte som jag men jag reagerade verkligen på det men tänkte att jag inte går igång mot det för då kanske de i lyan tror att jag är ond spion:angel:"

dagen efter när LenaH blivit käk
"och tänka sig att jag hade rätt om LenaH som ond spion- jag kan ju säga det att jag ALDRIG hade käkat LenaH om jag var i lyan tyckte hon var den som var starkast kandidat till att ha den rollen igår - hon vinkade ju supertydligt om att synas( dvs har info) och i öppen dager = hello här är jag!!"

nu har lenaH skrivit att hon inte medvetet vinkade- men men kanske omedvetet? :cool:

Jag tyckte ju att du verkade god hela tiden av någon outgrundlig anledning.

Luret var ju när du så tydligt talat om att häxan minsann skulle rösta på den som den förhäxat. Vi ba :confused::confused::confused::confused::laugh::laugh::laugh:O_o
 
Q hade jag en god "känsla" av hela leken igenom, inget som jag kunde peka på egentligen O_o
Haha dito!! Var väldigt troligt att du var god redan från start tyckte jag! Och jag fattade ju att du var tvilling med Snurrfian. men visst nojade jag lite för att ni var i lyan istället- men tänkte att då borde ju fler blivit misstänksamma mot er två tillsammans....
 
Jag tyckte ju att du verkade god hela tiden av någon outgrundlig anledning.

Luret var ju när du så tydligt talat om att häxan minsann skulle rösta på den som den förhäxat. Vi ba :confused::confused::confused::confused::laugh::laugh::laugh:O_o
ja det gjorde jag ju också .... i DL1 :o'Fölövervakargröthjärnan de lyx blandade ihop DL1 och DL 2 men ni borde ha fattat att det var jag ändå - ingen annan som snackade om häxans förhäxning- ja du då förstås ;) fattade ju att du fått spioninfon då:)
 
Hade först tänkt skicka den till Q, men nojjade över något i sista sekunden och ändrade till dig ;)
:love: men det var nog tur du valde cirkus, de flesta hade nog inte trott på att jag var god på samma sätt som cirkus i denna leken
Muttrar fortfarande över att jag skrev röda rosen istället för vita rosen:o
 
Jag är nog den enda som gillar bybo-rollen mest av alla roller :D
Man behöver inte ta ngt som helst ansvar för att skicka info åt ngt håll eller skydda rätt person, det enda man behöver ansvara för är sina egna funderingar om alla :p

Sedan har man inte ngt att hinta om heller... :angel:
Jag gillar också att vara bybo! :)
 
Du var jätteduktig .och jag började tro att du var bybo där i lynchen du rök- de flesta nya( eller rutinerade) orkar inte hålla en sådan fasad av godhet och ifrågasätta så som du gjorde
Bara På´t igen!! :)
Jag va skitfrustrerad! läste allas inlägg person för person och alla var ju så goda så med bra tankar..:cool:
Så jag hittade knappt nåt att ta på och vrida på ens. Så jäkla svårt!!
 
Jag hade nog inte tänkt på att inte skydda mig själv första natten om jag varit ängel. Om jag hamnar på såna roller kommer spioninfon säkert inte visa vem som är vad :laugh:
 
Jag va skitfrustrerad! läste allas inlägg person för person och alla var ju så goda så med bra tankar..:cool:
Så jag hittade knappt nåt att ta på och vrida på ens. Så jäkla svårt!!
Ja alla vill ju verka goda - det är ju det det går ut på :p
Och jag tyckte allt du vred och vände väldigt bra :up:
Som nån annan skrev ( @Idahoe ? ) så pass bra att jag misstänkte att du satt i lyan bara för det ( för där vet man ju dels vilka som inte är i lyan och kan dividera och råda )

Det är ju inte liksom så att bara för man lekt en massa att man inte blir lurad ibland :D
Men visst var det kul? :)
 
Har förstått det nu. Frågan är om jag kommer ihåg det om det händer mig :p
och hörröduru
vadå det där med att du ville stava Kalle Blomkvist med Q (nåja ett litet q ,men men...) (:eek::rage:) SNACKA om att jag blev spooky om att du fiskade efter
A) en i lyan såsom varande en ond spion
B) du var i lyan och hoppades att jag var onda spionen

my oh my....
:D

ergo : därför fick du min röst när du rök :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Varje år kring sommaren börjar samma diskussion på de internationella storföretagen, svenskar är ju aldrig anträffbara!! Det är ju minst...
36 37 38
Svar
746
· Visningar
26 476
Senast: Hedinn
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
50 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp