Vilket vis då?Samma med mina hundar, dom är inte kräsna och äter allt utom Magnusson.
Men Magnusson är också tillverkat på annat vis än andra foder så kanske har med det att göra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket vis då?Samma med mina hundar, dom är inte kräsna och äter allt utom Magnusson.
Men Magnusson är också tillverkat på annat vis än andra foder så kanske har med det att göra.
Det är ugnsbakat.Vilket vis då?
Jag upplever det tvärtom, att Magnusson smakar väldigt lite och har lite kartongsmak överlag?Jag tror inte att de olika processerna under framställningen smakar speciellt olika.
Magnussons är inte jätteunika med att ugnsbaka även om de är ensamma om det i skandinavien.
Jag är förvånad att inte fler använder sig av den metoden eftersom den bevarar näringsinnehållet och smakerna bra.
Gissar att tid är pengar och därför väljer många tillverkare snabbare metoder och får sen tillsätta smakförhöjande ämnen och vitaminer.
Har du smakat på maten?Jag upplever det tvärtom, att Magnusson smakar väldigt lite och har lite kartongsmak överlag?
Alla mina hundar har rådissat det som sagt och jag försökte ge det första gången runt 2005.
Har försökt med åtskilliga i övrigt icke kräsna hundar som ätit allt utom just Magnusson![]()
Nej jag har inte smakat på maten men den har en typisk kartongtextur. Vilket även viss människomat har, man brukar säga att det smakar kartongHar du smakat på maten?
Kartong har jag aldrig ätit så det kan jag inte avgöra.
Men att du tycker att det smakar lite är ju för att det inte innehåller smakförhöjande som de flesta andra foder. Vilket jag föredrar.
Det är ju huvudsakenHär gick det ned utan svårigheter i alla fall, det var betydligt mer uppskattat smakmässigt än det förra!![]()
Nej jag har inte smakat på maten men den har en typisk kartongtextur. Vilket även viss människomat har, man brukar säga att det smakar kartongmen sant vem har ätit kartong. En och annan hund har nog gjort det men människor..
![]()
Säkert och Magnusson luktar ju absolut ingenting så det stämmer nog.Men går inte hundar mer på lukt än smak?
Min labbe äter inte chips, kex mm t.ex men han äter iaf magnusson![]()
För mig med pyttehund är bajsmängden bara positiv. Det innebär att jag hittar korvarnaTyvärr blir hon småkass i magen av det och bajsar mängder. Annars hade jag gärna givit det. Deras ångkokta foder är riktigt bra!
Har du smakat på maten?
Kartong har jag aldrig ätit så det kan jag inte avgöra.
Men att du tycker att det smakar lite är ju för att det inte innehåller smakförhöjande som de flesta andra foder. Vilket jag föredrar.
Nej jag har inte smakat på maten men den har en typisk kartongtextur. Vilket även viss människomat har, man brukar säga att det smakar kartongmen sant vem har ätit kartong. En och annan hund har nog gjort det men människor..
![]()
Bla fett som sprayas precis som du nämner. Vilket gör fodret kladdigt och luktar mer.Vad menar du med smakförhöjande? Torrfoder brukar sprayas med fett, och visst är fett en smakförhöjare men det ser jag i sig inget problem med.
Har aldrig haft problem med att mitt foder luktar härsket?Bla fett som sprayas precis som du nämner. Vilket gör fodret kladdigt och luktar mer.
I somras när Wallan åt specialfoder efter gastriten så var det ett sånt foder. På semestern när det var varmt började fodret lukta härsket fett redan efter några veckor.
Men jag har läst på foderpåsar Frasse hade back in the days där det också stått div tillsatser med E-nummer. Nu är det minst 8 år sen eftersom jag gett Magnussons rätt länge.
Då är det ett foder jag absolut inte ska ge min husky. Han ratar allt som inte luktar gott. Och han är kräsen som de flesta andra huskysar är. Chips och kex ser han ingen mening med och har aldrig gjort.Säkert och Magnusson luktar ju absolut ingenting så det stämmer nog.
Det är ju som att hålla en kartongbit i handen.
Jag förstår inte heller det här med smakförhöjare, vem vill äta samma enda smak hela tiden? Tror nog hundar som är lite allätare till mans föredrar även torrfoder som smakar lite av varje och inte bara torrt och kartong som det beskrivs.Har aldrig haft problem med att mitt foder luktar härsket?
Förstår faktiskt inte vad du menar med smakförhöjare annars?
Det enda "konstiga" foder brukar innehålla annars är ju en del olika tillskott av varienda slag, vilket förmodligen är onödigt men tror inte det gör så mycket för smaken eller något annat för den delen heller. Ser nog mest fint ut
Magnussons är säkert ett toppenfoder, men jag ser inte varför det är så upprörande att alla hundar inte gillar det?![]()
Att det blev härsket var nog för att det var varmt i husvagnen när vi inte var där. Ett problem jag inte upplevt innan. Fullt förståeligt eftersom fett inte tål värme under längre tid.Har aldrig haft problem med att mitt foder luktar härsket?
Förstår faktiskt inte vad du menar med smakförhöjare annars?
Det enda "konstiga" foder brukar innehålla annars är ju en del olika tillskott av varienda slag, vilket förmodligen är onödigt men tror inte det gör så mycket för smaken eller något annat för den delen heller. Ser nog mest fint ut
Magnussons är säkert ett toppenfoder, men jag ser inte varför det är så upprörande att alla hundar inte gillar det?![]()
Bla fett som sprayas precis som du nämner. Vilket gör fodret kladdigt och luktar mer.
I somras när Wallan åt specialfoder efter gastriten så var det ett sånt foder. På semestern när det var varmt började fodret lukta härsket fett redan efter några veckor.
Men jag har läst på foderpåsar Frasse hade back in the days där det också stått div tillsatser med E-nummer. Nu är det minst 8 år sen eftersom jag gett Magnussons rätt länge.