Målade ögonbryn - nya flugan? Snyggt eller?

Har inte läst alla inlägg så noggrant men jag tycker att denna diskussion om vad som är naturligt, eller ser naturligt ut, är ganska intressant. Jag har flertalet gånger fått beröm för hur jag fixar mina ögonbryn och hur modig jag är att ha dom så brett isär och att det verkligen passar min ansiktsform. Svaret jag ger dom är min min som ser ut ungefär såhär: :confused:.
Det jag gör med mina ögonbryn är ungefär att jag rakar (med Depend's ögonbrynsrakblad) bort strån som "smitit bredvid" mina ögonbryn, jag ändrar alltså inte formen överhuvudtaget samt att jag fyller i dom med lite ögonskugga. Folk blir alltid lika förvånade över att färgen inte är original, vilket det inte riktigt är, och att jag inte ändrat formen vilket jag inte har :angel::D
 
Funny-Beauty-Memes.jpg
 
Kanske är det "instagram-bryn" ts menar?
Jag snubblade över den här igår...


Sen vet jag inte, men om man med "målade ögonbryn" först tänker på början av 00 där det var bortrakat och ditmålade streck så förstår jag om det kan vara ett jobbigt ämne för någon.
Sen väcker alltid det extrema intresset hos folk, och med intresset även det nödvändiga att vädra sina åsikter.

Vad som sen är extremt varierar ju för alla.
 
Nu fick jag nyss veta, från pålitliga källor, att den nya trenden är - ta-daaa ..... BLEKTA ögonbryn!! Dvs rejäla ögonbryn men inte svarta längre utan riktigt blekta. Jag har i och för sig inte sett det nånstans, än, men Källan brukar ha bra koll så det är väl bara en tidsfråga.......
 
Kanske är det "instagram-bryn" ts menar?
Jag snubblade över den här igår...


Sen vet jag inte, men om man med "målade ögonbryn" först tänker på början av 00 där det var bortrakat och ditmålade streck så förstår jag om det kan vara ett jobbigt ämne för någon.
Sen väcker alltid det extrema intresset hos folk, och med intresset även det nödvändiga att vädra sina åsikter.

Vad som sen är extremt varierar ju för alla.

Det var väl tjusigt?
 
Nu fick jag nyss veta, från pålitliga källor, att den nya trenden är - ta-daaa ..... BLEKTA ögonbryn!! Dvs rejäla ögonbryn men inte svarta längre utan riktigt blekta. Jag har i och för sig inte sett det nånstans, än, men Källan brukar ha bra koll så det är väl bara en tidsfråga.......

Jag har sett det i fb-grupper. Gråa är tydligen populärt.
 
Nu fick jag nyss veta, från pålitliga källor, att den nya trenden är - ta-daaa ..... BLEKTA ögonbryn!! Dvs rejäla ögonbryn men inte svarta längre utan riktigt blekta. Jag har i och för sig inte sett det nånstans, än, men Källan brukar ha bra koll så det är väl bara en tidsfråga.......

Det var några år sedan nu, för 4-5 år sedan var det poppis efter att det setts på olika catwalks. Inte så vackert om man frågar mig, ögonbrynen gör så mycket för att rama in ansiktet så om de är borta faller det lite platt. Tycker jag, inte allmän sanning ;)

972ab5f30e16c4a773e5c3bb02b633b5.jpg


På tal om tatuerade ögonbryn så är de tack och lov annorlunda nu än på 90-talet, De nya 3D-brynen som man kan tatuera (där brynens form utgår från dina egna bryn) ser betydligt mer naturligt ut. Jag har aldrig sett några i verkligheten dock.

http://www.gedinstudio.se/bilder-22545359



I övrigt har jag faktiskt lite svårt att bli upprörd över att man tycker olika angående hur ett par snygga ögonbryn ser ut. Det är väl som med det mesta, subjektivt, och om jag tycker att kolsvarta ditmålade bryn är fult betyder det inte att jag tycker att människan som bär dem är ful. Lite som att vissa tycker att det är fult med blå ögonskugga, eller svarta läppar, eller röda naglar, eller jättemycket brun utan sol, eller piercingar, eller jättemycket muskler, eller vad det nu kan vara. Det handlar om olika tycke och smak och det kan vara skönt och ganska avdramatiserande att få tycka att något är fult eller snyggt utan att lägga för mycket känslor i det eller koppla ihop det med vad man tycker om PERSONEN i fråga. Så tänker jag. Om någon tycker att jag sminkar mig fult, eller har fula bryn, cakeface, tråkig stil eller vad det nu kan vara så får de väl tycka det, vi har alla olika stil och smak. Huvudsaken är att jag är nöjd. (och det kan ju ändras, om 5 år kanske jag sminkar mig på ett helt annat sätt eller inte alls).

Här har ni mina bryn iallafall, de är lite olika dag för dag. Jag fyller i dem med penna, skugga, pomade (gel), kombination av dessa eller inte alls. Ibland är jag nöjd, ibland inte. Eyebrows are sisters, not twins, sägs det. Mina ser ibland inte ens ut att vara besläktade.







 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: warg
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
4 818
Senast: krek
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 551
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Mjukisbyxtråden fick mig att tänka på de trender som rådde i min närhet när jag var tonåring åren runt millenieskiftet. Med facit på...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 405
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp