Målarböcker för vuxna

Jag målade en del jag också... Men jag blir bara stressad av målarböckerna, det är konstant beslutsångest kring vilka färger som ska vara på allting. Skitstörigt för jag skulle vilja måla i de men det gåååår inte, inte mer än en pyttestund ibland.
Så jag måste bara få slå ett slag för Querkles! Då målar man efter siffror, väljer färger själv men de är numrerade 1-5 iaf. För egen del känns det bra mycket mer avslappnande att måla i såna målarböcker än i de här fina som alla andra målar i :)

Jag målade tavlor när jag var liten med nummer i där varje siffra hade olika färg fast det var närmare 15-20 färger tror jag. Var väldigt roligt minns jag iallafall!
 
Jag målade tavlor när jag var liten med nummer i där varje siffra hade olika färg fast det var närmare 15-20 färger tror jag. Var väldigt roligt minns jag iallafall!
Ja såna målade jag också :D Det här däremot är ringar som man fyller i och bildar porträtt eller typ målningar och sånt

querkles.jpg
 
Herregud vad ni är duktiga :bow: Riktigt kul att se, ni får gärna lägga ut fler bilder :angel: Själv är man världens mest okreativa människa som får ångest av bara tanken på att ens färglägga något :p
 
Jag håller på med att göra en, för vuxna, med hästar! (Tror inte detta räknas som reklam eftersom den inte är färdig än och alltså inte finns att köpa ). Så jag kollar på alla trådar med åsikter, tankar och tips! Min målarbok kommer att vara en mapp med lösa blad istället för ett häfte, och med papper i jättebra kvalitet!

Vad ska jag tänka på? Jag tänker ha sagostuk på en del bilder men inte helt utflippat, och bilder med fina utrustningar etc. Vad mer ska jag tänka på? Det är lätt gjort att man vill teckna vackra bilder, men de ska ju vara roliga att färglägga också.

Tips?
Jag skulle gärna vilja ha en bok blandat med plottriga bilder och inte lika plottriga. Lite större ytor på vissa bilder.
En mapp med lösa blad låter supersmart.
 
Jag målar också för min skull och är inte speciellt konstnärlig av mig alls. Men det är lite roligt ändå att dela med sig av det jag lyckats åstadkomma :)
Mina är väl jämförbara med ett barn som lärt sig måla innanför linjerna, typ på den nivån. Jag kommer aldrig kunna jobba med skuggor mm för det är över min förmåga
 
Mina är väl jämförbara med ett barn som lärt sig måla innanför linjerna, typ på den nivån. Jag kommer aldrig kunna jobba med skuggor mm för det är över min förmåga

I min bok har en del av motiven "hjälpskuggor", dvs att det är utmålat i mönstret var man kan lägga skuggor :) Tycker det hjälper till och är ett sätt att lära sig att använda dem.
 
Jag håller på med att göra en, för vuxna, med hästar! (Tror inte detta räknas som reklam eftersom den inte är färdig än och alltså inte finns att köpa ). Så jag kollar på alla trådar med åsikter, tankar och tips! Min målarbok kommer att vara en mapp med lösa blad istället för ett häfte, och med papper i jättebra kvalitet!

Vad ska jag tänka på? Jag tänker ha sagostuk på en del bilder men inte helt utflippat, och bilder med fina utrustningar etc. Vad mer ska jag tänka på? Det är lätt gjort att man vill teckna vackra bilder, men de ska ju vara roliga att färglägga också.

Tips?

Åh vad roligt!

Jag gillar utflippat sagostuk! Hade älskat iaf en bild där en Lena-enhörning möter en drake :love:

Jag tycker bilder där det finns möjlighet att använda flera olika färger är roliga. Om det står en häst och betar på en äng tex, så blir den roligare om det finns blommor eller fjärilar som man kan alla möjliga färger på. En hästsko med blommor, rosetter eller kanske en ödla som dekoration. Eller utsiktsbilder, en häst i förgrunden och flera små hästar som leker och betar på ängen/prärien nedanför. Indianhästar med fjädrar och dekorationer är ju också superroligt att måla.

Nu är jag alldeles exalterad av förhoppningar här! :bump::bump::bump:
 
Åh jag har fastnat och hittar ingen bild jag vill färglägga och funderar på om jag ska köpa en ny bok istället. Har funderingar på animorphia men jag vet inte om jag gillar de där små konstiga filurerna som är på bilderna :cautious:
Annars väntar jag med spänd förväntan på @Lena Furberg samt Johanna Basford som också knåpar på en ny målarbok!

FBCCC3E8-3799-4555-8495-9DE5B5F839C6_3.jpg
 
Här är en till som fastnat! Men den enda färdiga bild som fastnat som digital bild är den här, från Decorative coloring :)
12642916_10153961044640712_8132407327030134560_n.jpg


Har lite mandalaböcker också, men de har dottern snott av mig :D Ska uppgradera pennorna (har panduros egna nu) och sen unna mig någon ny bok i väntan på Lenas ;)
 
Har inte haft tid att måla på ett tag men satt också fast innan jag "inte hinner med" :(
Har tagit kort på de jag har gjort men inte hunnit lägga ut nån här heller.
 
Jag håller på med att göra en, för vuxna, med hästar! (Tror inte detta räknas som reklam eftersom den inte är färdig än och alltså inte finns att köpa ). Så jag kollar på alla trådar med åsikter, tankar och tips! Min målarbok kommer att vara en mapp med lösa blad istället för ett häfte, och med papper i jättebra kvalitet!

Vad ska jag tänka på? Jag tänker ha sagostuk på en del bilder men inte helt utflippat, och bilder med fina utrustningar etc. Vad mer ska jag tänka på? Det är lätt gjort att man vill teckna vackra bilder, men de ska ju vara roliga att färglägga också.

Tips?

Jag hade tänkt önska mig en målarbok för vuxna i födelsedagspresent, sen såg jag ditt inlägg och insåg att jag definitivt väntar...

Jag hoppas på detaljrika bilder, både realistiska och några mer sagolika. Och som någon sa, detaljrik omgivning också, både i naturen och annat (typ hinder, utrustning, stallmiljö).

Och såklart, en enhörning vid en mörk tjärn med näckrosor i och trolsk skog runt omkring! :d
 
Jag föll för frestelsen och köpte en ny målarbok
BE08BB91-1E97-496D-AE1A-5F6302D4D220.jpg


Hade möjligheten att få bläddra i animorphia idag och blev besviken (?). Gillade inte alls bilderna på samma sätt i verkligheten som jag har gjort på bilder från internet. Så nu får vi se om jag kan måla fantasifullt i min nya bok istället.
 
Jag fortsätter väl att spamma tråden :D

Idag kom min mamma med en ny målarbok åt mig :) en liten bok med fjärilar, ganska fina bilder av det lilla jag har hunnit titta i den

D931A847-7C26-4DA9-9128-A0F72AF0DBAD.jpg


Förhoppningsvis kan jag snart lägga in en bild på en fisk från den andra boken också :)
(Jag som egentligen inte tycker om fiskar)
 

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 147
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 946
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp