Mallas och Bonnies barntråd

:love:
10991339_10152737409491158_8540939533635756963_n_zpsqc2pxy3m.jpg


Efter en väldigt snurrig förlossning med en förstföderska som tyckte allt var jättemystiskt, så är det nu lugnt :love:
4 st blev det

1 brunspotted hane
1 blåspotted hane
1 lilatabby hona
1 chokladtabby hona

Mallas ungar blev plötsligt enorma :eek: :D
Vilken jackpot i färger!
Nu kommer du ha fullt upp där hemma :D (och vi ska ha fullt upp med att titta på alla dina bilder du kommer lägga ut dagligen, visst var det så det var sagt? ;) )
 
Tyckte hon golvet var bättre än bädden?

Stort grattis tilll alla dina små!!! Skönt att allting har gått så bra :)

Tack!
Nja, hon var bra snurrig i allt, så när hon la sig där för att tvätta sig så stoppade jag dit ungarna. Hon visade först inget vidare intresse för de små, så jag struntade i det. Dom ska flyttas över till en låda snart, ville bara få igång hennes moderskänslor först. Förlossningarna var lite traumatiska för henne, så... Men det finns golvvärme där, så det är ingen brådska.
 
Tack!
Nja, hon var bra snurrig i allt, så när hon la sig där för att tvätta sig så stoppade jag dit ungarna. Hon visade först inget vidare intresse för de små, så jag struntade i det. Dom ska flyttas över till en låda snart, ville bara få igång hennes moderskänslor först. Förlossningarna var lite traumatiska för henne, så... Men det finns golvvärme där, så det är ingen brådska.
Såg ut som ett varmt golv så jag tänkte om hon hade tyckt att det var jättemysigt att ha bebisarna där. Hon kommer nog på att de där små är hennes och att de är fina och mysiga strax :). Nu behöver hon inte vara avis på Malla längre i alla fall.
 
Såg ut som ett varmt golv så jag tänkte om hon hade tyckt att det var jättemysigt att ha bebisarna där. Hon kommer nog på att de där små är hennes och att de är fina och mysiga strax :). Nu behöver hon inte vara avis på Malla längre i alla fall.

La över dom i bolådan nu, får se vad som händer. Den står ju precis bredvid Malla, kanske får flytta på den.
 
La över dom i bolådan nu, får se vad som händer. Den står ju precis bredvid Malla, kanske får flytta på den.
Hoppas att hon låter dem ligga i bolådan. Spännande att se om de kommer hålla isär sina kullar eller om de kommer ha dem tillsammans. Vi hade två kullar samtidigt när jag var liten och de flyttade ihop efter ett tag. De hade väldigt koll på vems ungar som var vems, men de hjälptes åt att tvätta och sköta om dem :).
 
Hoppas att hon låter dem ligga i bolådan. Spännande att se om de kommer hålla isär sina kullar eller om de kommer ha dem tillsammans. Vi hade två kullar samtidigt när jag var liten och de flyttade ihop efter ett tag. De hade väldigt koll på vems ungar som var vems, men de hjälptes åt att tvätta och sköta om dem :).
Dom får gärna flytta ihop dom, bara Bonnie får ha sina ett tag nu så hon bondar. Men Malla höll på att sno en redan när den var nyfödd, så vi får se. Hade den i BH'n medan Bonnie väntade på nästa. Bonnie var uppe i sitt och Malla var supermammasugen. Så det var bara att ta på BH'n och stoppa ner lilltjejen :p
 
10 stycken totalt :love:

Grattis till allihop - helt underbart och så fina dom är allesammans.
Roligt med sån spridning på färger och mönster!

(jag vill haaaaa en svartvit katt igen)

Tack! Ja, jag behöver inte använda nått nagellack alls denna gång, perfekt! En lilatabby och en chokladtabby var liksom verkligen jackpot, båda kommer säljas till avel. En i Finland och en här i Sverige. Svartvita honan i Mallas kull säljs också troligen till avel. Resten får vi se :) Svartvita hanen kommer troligen stanna här. Hade tänkt behålla en hane att ha som utställnings/sällskapskatt, och kastrera tidigt. Men han har inte riktigt bra mängd vitt, så vi får se hur det utvecklas. Breder det svarta ut sig ännu mer så blir det för lite tyvärr :( Annars ser han verkligen lovande ut :love: Hade lite förhoppningar på en chokladtabbymaskad hane från Bonnie, men där blev jag snuvad på konfekten :p
 
Japp, hon var snabb och berätta det på Facebook :p
Har erbjudit henne en heldag med 10 ungar sen när dom är lite större. Och jag behöver barnvakt :angel:
Måste jag också vinna något för att få en dag med dem? :cry:
Jag kan ta det som belöning för att ha kommit med C-namnförslagen! :D Visst skulle Bonnies kull få namn på D? Förslag kommer nog snart .. ;)

Hoppas att Bonnie hämtar sig snabbt!
Och barnvakt för tio kattungar ... :love: Jag säger det igen (kan inte sägas tillräckligt många gånger), jag skriver upp mig på listan! :D
 
Dom får gärna flytta ihop dom, bara Bonnie får ha sina ett tag nu så hon bondar. Men Malla höll på att sno en redan när den var nyfödd, så vi får se. Hade den i BH'n medan Bonnie väntade på nästa. Bonnie var uppe i sitt och Malla var supermammasugen. Så det var bara att ta på BH'n och stoppa ner lilltjejen :p
:rofl::love:
 
Dom får gärna flytta ihop dom, bara Bonnie får ha sina ett tag nu så hon bondar. Men Malla höll på att sno en redan när den var nyfödd, så vi får se. Hade den i BH'n medan Bonnie väntade på nästa. Bonnie var uppe i sitt och Malla var supermammasugen. Så det var bara att ta på BH'n och stoppa ner lilltjejen :p
Jag tror att Malla tänkte "oj, hur hamnade den här? Bäst att jag tar med den tillbaka till de andra" ;)
 
Måste jag också vinna något för att få en dag med dem? :cry:
Jag kan ta det som belöning för att ha kommit med C-namnförslagen! :D Visst skulle Bonnies kull få namn på D? Förslag kommer nog snart .. ;)

Hoppas att Bonnie hämtar sig snabbt!
Och barnvakt för tio kattungar ... :love: Jag säger det igen (kan inte sägas tillräckligt många gånger), jag skriver upp mig på listan! :D

D-kullen är nog faktisk redan döpt.

Darcy
Deacon
Deanna och
Divine
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 368
Senast: Twirro
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 682
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 419
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp