Män blev nyss ännu äckligare

Bukefalos 30 år!

Nej, varför skulle jag det. Det räckte väl att lyssna på olika radiokanaler där den gick på högvarv :). Sen turnerade han i parkerna med låten där arrangörer, vuxna och barn satt o sjöng med och 👏. Alla var nöjda o glada. Han var med i Statstelevisionen också och sjöng den i olika program som tex Så ska det låta. Alla artister och publicum i programmet hyllade honom.
Vi är förhoppningsvis lite mer medvetna idag. Herregud vilken skit som hyllades i "folkartisteriet" för inte så länge sedan, särskilt sådant skrivna/framförda av lite "barnsliga" pajaser som Markoolio. Det är inte konstigt att ungar som är för små för att förstå tycker han är rolig, det gör det inte mer lämpligt.

Nu tänker jag klampa runt med oönskade åsikter igen, som det äckliga drägg jag är.

Lite blandade funderingar kring det som skrivits.
Till att börja med skulle jag vilja säga att det är en skillnad på våldtäkt och det slaveri som fanns i exempelvis USA fram till 1900-talet, och det är att det var ju ingen slavägare som stack under stol med att de ägde slavar. Måhända att man försökte försköna det hela med att de inte skulle klar sig själva, och liknande, men man förnekade ju inte ägandet heller.
När det gäller våldtäkt och liknande, kan jag inte påminna mig om att jag hört någon som pratat om att de våldtagit någon, och med tanke på hur vanligt det är med sådant, drar jag slutsatsen att om jag skulle känna någon som våldtagit någon, vet den personen om att det inte är något man pratar om. Kanske är någon berättelse om att man lyckats ragga upp någon på krogen och att det slutade med sex, egentligen en mer ensidig beskrivning av det hela, men eftersom jag inte vet vad som hände, så kan jag ju inte direkt motbevisa det hela.

Och det för mig in på nästa del, jag är rätt säker på vad de flesta som våldtar någon, ärende medveten om att det är fel, och därför inte heller pratar om det. Kanske försöker de förneka det för sig själva också, men framförallt för omgivningen.

Jag är medveten om en person i min omgivning som begått övergrepp, och den enda anledningen till att jag är medveten om det, är att han åkte fast. Och, så aningslös som jag är, så säger jag att jag inte trodde att han skulle göra något sådant, att jag inte sett några tecken på det hela.

Och att rika personer skulle tro att de kan göra som de vill, för att de är rika, det vet jag inte om jag tror på fullt ut. Jag tänker snarare att bägge delar kommer från att de är duktiga på att utnyttja våldföra sig på andra.

Till att börja med skulle jag vilja säga att det är en skillnad på våldtäkt och det slaveri som fanns i exempelvis USA fram till 1900-talet, och det är att det var ju ingen slavägare som stack under stol med att de ägde slavar. Måhända att man försökte försköna det hela med att de inte skulle klar sig själva, och liknande, men man förnekade ju inte ägandet heller.
Det gör inte män som anser sig äga sina kvinnor heller.
De kallar dem "sin kvinna" och ve den man som tar kvinnan ifrån honom.
De förväntar sig också diverse tjänster av "sin kvinna".
Likheten är större än man kan tro om man inte har sett det.

Det är dock oerhört sympatisk att du inte ser den likheten.
Det innebär ju att i alla fall just du inte tänker på det sättet.

Markoolio och Ronny och Ragge är kul om man är vuxen och har druckit några öl.
Det är satir för vuxna och passar inte för förskolebarn.

Hämtade på fritids för kanske 8-10 år sedan. Då spelades ”snygg i baddräkt, fiiiin i bikini…”
Höll på att svimma men sen hörde jag lite till av texten och kom fram till att den nog var ok ändå, på sitt eget lilla visO_o Idag hade jag förmodligen tänkt annorlunda.

Men så svårt det är, vissa dagar vill man verkligen göra om hela världen på en gång. Ibland känns det så hopplöst att man inte vill tro på framtiden överhuvudtaget.

Markoolio och Ronny och Ragge är kul om man är vuxen och har druckit några öl.
Det är satir för vuxna och passar inte för förskolebarn.
Allting har sin tid, dom var kul när dom kom, ja Ronny och Ragge, Markoolio har jag aldrig gillat, alldeles för fjolliga texter och skulle jag gilla dom idag,,,,så mycket alkohol finns inte så det skulle vara möjligt.:D Nu dricker jag varken nåt alkoholhaltigt eller öl, jag håller mig till "ko-pilsner" och blåbärssaft.

Och det är det dom vet så därför fortsätter dom, ska det bli någon större förändring måste ribban sänkas rejält och konsekvenserna höjas rejält också.
Definitivt. Och sluta hävda att de inte vet och inte förstår bättre. Det finns ju män som beter sig vettigt, så varför är det bara vissa som inte vet och förstår bättre liksom. Jag tror mer att de männen inte bryr sig. De vet och förstår, men bryr sig inte. Och straffen är orimligt låga.

Allting har sin tid, dom var kul när dom kom, ja Ronny och Ragge, Markoolio har jag aldrig gillat, alldeles för fjolliga texter och skulle jag gilla dom idag,,,,så mycket alkohol finns inte så det skulle vara möjligt.:D Nu dricker jag varken nåt alkoholhaltigt eller öl, jag håller mig till "ko-pilsner" och blåbärssaft.
Jag har aldrig gillat den typen av humor, så Ronny, Ragge och Markolio går bort.

Fast censur är det ju inte. Man väljer vad barnen ska lyssna på och det borde vara lätt att inte välja
Hej Lisa du é fin ida och gud va du dansar bra.
Hon sa tack ska du ha, men vet du va du é ful och äcklig
så du kan dra
VA!!!
okej jag ska inte tjata men jag måste fråga e´du flata?
Sommar och sol
Vi har kort tajt kjol
Och vi vill ha dig
(Jag veeeeet!)
Markoolio!

(Hjärndöd text för övrigt, de borde lyssna på Delulu med Lilla al-Fadji istället😊)
+ alla andra som svarat mig.

Alltså, jag tycker inte texten är bra men jag tycker ändå den är rätt harmlös.

Det kan liksom snabbt gå utför när man börjar diktera vad barn bör få lyssna på. Bara typ barnlåtar är okej eller? Det kryllar ju av låtar som inte har texter för barn liksom, ser noll problem med det.

Känns mest som moralpanik faktiskt.

Det kan liksom snabbt gå utför när man börjar diktera vad barn bör få lyssna på. Bara typ barnlåtar är okej eller? Det kryllar ju av låtar som inte har texter för barn liksom, ser noll problem med det.

Jag tycker förskolan ska jobba efter en vettig värdegrund där likabehandling är en av grundstenarna och där passar inte låten in.

Jag känner att det är stor skillnad på "det allmänna rummet" och vad som medvetet väljs ut av pedagogerna att spela för barnen på förskolan, särskilt så ofta att den blir en favorit och ungarna lär sig texten utantill. Den är ju dessutom rätt lättbegriplig i sitt budskap. Ingenting obskyrt i den alls utan bara rätt kass och krass misogyni/sexism fast presenterat som skoj.

https://www.dn.se/ledare/isobel-had...-gatt-sonder-man-behandlar-sina-madonnor-som/

Det som är mest uppseendeväckande med det här är inte att män begår övergrepp. Inte heller att de gör det mot dem de lever med. Tyvärr är sådant för vanligt för att nå chockverkan. Det som skakar om är däremot att så många män utnyttjar sina fruar och flickvänner – kvinnor de sannolikt påstår sig älska – inför andra män och bjuder in andra män att delta.

Det påminner om en ny studie av hur män ser på så kallade tradwifes, de nya instagramvänliga hemmafruarna. Forskarna hade trott att män som var positiva till traditionella könsroller skulle se på kvinnor som svagare och i behov av beskydd. Det som skilde ut just de männen var i stället främst deras förakt för kvinnor som underordnade sig.

Senast ändrad:
Går och lägger mig idag och känner att vi lever i en märklig samtid. Det är Epstein filerna, svenska pedofilnätverk, våldtäktsnätverk, folkmord, krig, handelskrig, klimatkris och manosphere och ändå känner jag mig som en PK-morsa som som ser en röd tråd. Vi går till jobbet, tar en kaffe och pratar marginalskatter och jag vill bara skrika rakt ut. Jag känner mig som en alien.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka