Män blev nyss ännu äckligare

Bukefalos 30 år!

Vilka låtar ska accepteras då? Och vem ska godkänna dem?
Det är inte fråga om att upprätta listor med tillåtna respektive förbjudna låtar. Det är bara fråga om att tänka till lite grann, som pedagogisk personal såklart gör eller bör göra hela tiden i sitt arbete. Nånstans är ju själva poängen med pedagogiskt arbete att man leder barn lite, visar dem och lär dem saker och ting, istället för att bara kasta ut dem i en förvirrande verklighet.

Ja vi vuxna ska ju vara barnens förebilder och inte tvärt om dra ner dom tidigt i fördärvet för att sen oja oss över varför dom blev "kravallungar" och först då försöka rädda dom, barn gör inte som dom vuxna säger utan som dom vuxna gör men det verkar många ha svårt för att fatta.

Du verkar tro att kvinnor har som grundinställning att aktivt och medvetet välja dessa män. istället för att se hur det har formats tidigt tidigt i hennes liv och inte alls är sådär aktivt som du tror- många är inte ens medvetna om mönstret förrän det verkligen blir påtalat av vården och kvinnojour osv.
Det här, så sant. Vardagen förvandlas lite i taget och det kan vara svårt att veta när gränsen är nådd för vad som är okej. Och gränser suddas ut. Sen plötsligt försvinner självkänslan och man vet inte vad som är sant och inte. Även om man inte är drogad kanske man börjar dissociera i stunderna det sker och mellan det som händer så då står man där med fragmenterade minnen och känslor. Hur ska man förklara för polisen vad som hänt när detaljer saknas? Där finns en rädsla.

Eller är det kvinnans ansvar att lämna tänker andra men det fungerar inte så. Psykologin är väldigt tydlig och dessutom krävs ett tydligt samtycke vilket varken dom drogade kvinnorna inte har sagt ja till och samma för kvinnor som är i ett förhållande med psykisk och fysisk misshandel.

Kvinnor kommer till vården av något annat skäl eller för att något från övergreppen som man kanske inte ens förstår beror på övergreppen eller saker som man kanske väntat väldigt länge med att be om hjälp för att man varit så hjärntvättade. Den skulden kan kan aldrig läggas på kvinnan. Det är aldrig offrets skuld och ansvar utan förövarens vilket när det gäller sexuella övergrepp oftast är gjorda av män.

https://www.dn.se/ledare/isobel-had...-gatt-sonder-man-behandlar-sina-madonnor-som/

Det som är mest uppseendeväckande med det här är inte att män begår övergrepp. Inte heller att de gör det mot dem de lever med. Tyvärr är sådant för vanligt för att nå chockverkan. Det som skakar om är däremot att så många män utnyttjar sina fruar och flickvänner – kvinnor de sannolikt påstår sig älska – inför andra män och bjuder in andra män att delta.

Det påminner om en ny studie av hur män ser på så kallade tradwifes, de nya instagramvänliga hemmafruarna. Forskarna hade trott att män som var positiva till traditionella könsroller skulle se på kvinnor som svagare och i behov av beskydd. Det som skilde ut just de männen var i stället främst deras förakt för kvinnor som underordnade sig.
Jag tänker på "the addams Family" när jag läser det här. De tyckte att eftersom hela deras liv var orealistiska så skulle förhållandet vara det med. Och därav får vi se hur de verkligen genuint älskar varandra, vill vara i varandras sällskap och verkligen rår om varandra.

Det är sjukt hur normaliserat det är att inte tycka om sin partner alls. Kanske inte i min generation, men i mina föräldrars är det nog vanligare?

+ alla andra som svarat mig.

Alltså, jag tycker inte texten är bra men jag tycker ändå den är rätt harmlös.

Det kan liksom snabbt gå utför när man börjar diktera vad barn bör få lyssna på. Bara typ barnlåtar är okej eller? Det kryllar ju av låtar som inte har texter för barn liksom, ser noll problem med det.

Känns mest som moralpanik faktiskt.
När jag sätter ihop en spellista så dikterar jag inte den, jag varken godkänner eller förbjuder. Jag väljer det jag vill lyssna på bara. Precis som personalen på förskolan väljer vad barnen ska lyssna på. Och det borde inte vara svårt, det handlar ju, som andra påpekat, om värdegrund och pedagogiskt arbete.

Det sorgligaste här är väl dock att personalen på förskolan inte förstod problemet ens när @Midsommarblomster förklarade det.

Till och med jag som jobbar på gymnasiet har raderat låtar från spellistan vi har i bakgrunden när eleverna jobbar praktiskt. Det är inga kluriga avvägningar alls egentligen. När ”Rid mig som en dalahäst” smögs in på listan tog jag bort den i ren reflex. Hur man inte gör det på förskolor förstår jag bara inte :crazy:

Det är sjukt hur normaliserat det är att inte tycka om sin partner alls. Kanske inte i min generation, men i mina föräldrars är det nog vanligare?
Det var en skam att skiljas och i många fall levde kvinnorna i ekonomisk utsatthet, speciellt på landsbygden och många såg ingen annan utväg än att stanna kvar hos sin "härskare". Min mamma var hemmafru under min uppväxt, hon fick matpengar som precis räckte fast det fanns ett överskott, det visade sig precis innan skillsmässan att farsan hade två bankböcker, det hade hon ingen aning om. Det kom också fram att farsan var med i trav och tipsbolag på jobbet, då fanns det pengar men hemma hette det alltid "det har inte jag några pengar till" och så var det slutdiskuterat.

Den här typen av hat-trådar drar ned forumet.
Om man inte förstår varför kan man byta ut män mot invandrare eller någon annan skyddad grupp i samhället, ett antal inlägg i tråden skulle då direkt falla under lagen om hets mot folkgrupp och kunna resultera i hårda straff med fängelse som möjlig påföljd.

Det borde ge en tankeställare till vad man skriver och gillar för inlägg och vad man själv står för.

Förlåt men "Rid mig som en dalahäst"?! 🤣🤣
Tror det är en EPA-dunklåt av Fröken Snusk, tror aldrig jag hört den själv.
Det var en skam att skiljas och i många fall levde kvinnorna i ekonomisk utsatthet, speciellt på landsbygden och många såg ingen annan utväg än att stanna kvar hos sin "härskare". Min mamma var hemmafru under min uppväxt, hon fick matpengar som precis räckte fast det fanns ett överskott, det visade sig precis innan skillsmässan att farsan hade två bankböcker, det hade hon ingen aning om. Det kom också fram att farsan var med i trav och tipsbolag på jobbet, då fanns det pengar men hemma hette det alltid "det har inte jag några pengar till" och så var det slutdiskuterat.
Det är väldigt många kvinnor som än idag inte har råd att skilja sig, eller som i fallet med kvinnan som såldes och hade hundar, karljäveln hängde ju älsklingshunden i strypkopplet tills hon gav med sig. Hot om våld och våld mot djuren är ett effektivt sätt att få någon passiv. :rage:

Den var en bra låt . Likaså "Om sanningen ska fram":up:. Äldre låt "Om och om och om igen "
Det finns hur många snusklåtar som helst att välja och vraka bland, artister som Johnny Bode och Eddie Meduza kunde verkligen leverera när det gällde låtar i den changern så varför inte köra Bordellmammas visor redan på dagis och sen spä på med lite Eddie Meduza som efterrätt?:p

Om man inte förstår varför kan man byta ut män mot invandrare eller någon annan skyddad grupp i samhället, ett antal inlägg i tråden skulle då direkt falla under lagen om hets mot folkgrupp och kunna resultera i hårda straff med fängelse som möjlig påföljd.

Det borde ge en tankeställare till vad man skriver och gillar för inlägg och vad man själv står för.
Fast nja, detta argument haltar ju på flera sätt.

1) Män är inte en folkgrupp.
2) Män är inte en skyddad grupp i samhället, de är ingen utsatt minoritet utan har tvärtom alldeles för mycket makt och svängrum att bete sig som svin rent generellt - i alla världens hörn och genom alla tider.
3) Det som diskuteras i tråden är saker som i princip uteslutande görs av män. En stor majoritet av de som köper sex är män, en stor majoritet av de som våldtar är män, en stor majoritet av de som sexuellt ofredar är män, en stor majoritet av de som misshandlar (vare sig det rör sig om en partner eller random snubbe på krogen) är män, en stor majoritet av de som är pedofiler är män. Och så vidare; listan kan göras lång...

Även om det såklart inte innebär att alla män beter sig på det här sättet så är majoriteten tillräckligt stor för att det ska vara ett reellt och obestridligt problem som behöver få diskuteras.

Jämför du med t.ex. invandrare finns det mycket få likheter sett till punkterna ovan. Äpplen och päron, osv...

Den var en bra låt . Likaså "Om sanningen ska fram":up:. Äldre låt "Om och om och om igen "

Det finns hur många snusklåtar som helst att välja och vraka bland, artister som Johnny Bode och Eddie Meduza kunde verkligen leverera när det gällde låtar i den changern så varför inte köra Bordellmammas visor redan på dagis och sen spä på med lite Eddie Meduza som efterrätt?:p
Det vore synd om tråden övergick till att "tipsa" om diverse osmakliga låtar, tycker jag.

Förlåt men "Rid mig som en dalahäst"?! 🤣🤣
Japp... inom genren epa-dunk så är det många såna här texter;

Luder, vem är det som dricker mest?
Jag kan se att du vill ha mig
Dalmål-brudar, de är alltid bäst
Rid mig som en dalahäst

[Verse 1]
För jag kan faktiskt se dig
När du rullar fram i Chevan din utan någon skam
Jag kan rida dig som i Dalarna, i skogarna, som i sagorna
För du är en riktig viking
Du och jag kan ligga nu i din bil
Hela staden, de får höra mitt skrik

[Chorus]
Säg mig luder, vem är det som dricker mest?
Rid mig som en dalahäst
Säg mig fuckboy, vem är det som leker mest?
För jag kan se hur du vill ha mig
Raggare, ja de är alltid bäst
Rider dig som en dalahäst

[Verse 2]
Jag kan faktiskt se dig när du super loss
På snap-storyn, som en riktig boss
Jag vill ha dig i mitt umgänge i Borlänge
Nu rinner det, för du är ett riktigt luder
Du hukar dig ner och bara sugеr
Jag tar fram vodkan, jag bjuder

[Chorus]
Säg mig luder, vem är dеt som dricker mest?
Rid mig som en dalahäst
Säg mig fuckboy, vem är det som leker mest?
För jag kan se hur du vill ha mig
Raggare, ja de är alltid bäst
Rider dig som en dalahäst

Sen finns ju hur mycket snuskAI musik som helst på Tuben. Det bara väller ut

Till och med jag som jobbar på gymnasiet har raderat låtar från spellistan vi har i bakgrunden när eleverna jobbar praktiskt. Det är inga kluriga avvägningar alls egentligen. När ”Rid mig som en dalahäst” smögs in på listan tog jag bort den i ren reflex. Hur man inte gör det på förskolor förstår jag bara inte :crazy:
Haha, jag tänkte också på den i sammanhanget! Föredrar helt klart dagens Felicia före Fröken snusk 😅

Finns det någon enda anledning i hela världen att inte diskutera mäns våld mot kvinnor? Om inte ens ett kvinnodominerat forum ska få göra det utan att någon konstaterar att det blir dålig stämning så …

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka