Man blir ledsen när man läser sånt här

Jag tycker också det är fruktansvärt!

Lika hemskt är att bli anklagad för att vara djurplågare efter att ha lämnat hunden i bilen!! Det hände oss. Efter att ha lämnat Fritz i bilen i 15 min så satt det en lapp på framrutan om hur fruktansvärda djurplågare vi var som bara kunde komma på tanken att lämna hunden i bilen. Nu hör till saken att som sagt det var 15 min, det var i våras dvs utetemperaturen var inte ens 10 grader och vi hade vevat ner båda rutorna bak. När vi staratade bilen visade innetermometern att det var 15 grader i bilen. Trots det känner jag mig jättedum och ledsen, får en stor klump i magen. Dels för att jag blir anklagd för något som inte är sant och dels för att personen inte är där så att jag kan bevisa att h*n har fel. Plus att jag skulle vilja skälla lite på h*n. För att se vovven i bilen måste man nämligen hänga hela överlivet över rutan. Kan bara tänka så arg han blev när någon kom så nära bilen!! :devil:

/Timsetim :)
 
Har själv slagit in rutor och tvekar inte att göra det igen, känner dåligt samvete för att lämna hunden fem minuter i bilen på vintern :crazy: men bättre att ha henne där än att binda utanför affären...

Ett par grindar är inte så dyrt, det finns lås som är lätta att sätta på, så tar ingen bilen och ingen tar hunden, en skylt "rör ej hunden" kan man göra på datan...
Eller så får man göra som jag gör, ha med hunden i tid och otid överallt, personligen har jag södra Sveriges mest miljötränade terrier ;)

Kan säga att om jag hade missbedömt temperatur eller liknande och lämnat hund i bil en varm dag och någon hade slagit in rutan så hade jag varit evigt tacksam...

//E
 
Jag har nyligen varit på utställning, och fick höra detta...

3-4 st collies eller beardes collies (fick höra collie, såg sedan ett knippe bearded colles på utst.platsen) var instängda i en kraftigt tonad bil från kl 15 och hela kvällen. Polisen kontaktades då man hörde att hundarna levde om inne i bilen, tror detta var lite senare på kvällen. När man tryckte näsan mot rutan såg man blodstänk på insidan av rutan, hundarna hade förmodligen fått panik och börjat slåss.

Vet inte hur det gick, men det var några norrmän som hade konfronterat dem då de TILL SLUT plockade ut sina hundar sent på kvällen.

Vilka nötter, det var asvarmt denna julidag!

Ishtar
 
Grindarna är kanske inte så dyra....men bilen som de ska passa i är!!! :smirk: :) Vi har funderat på att försöka göra grindar själv, men det är så sällan vovven måste sitta kvar i bilen så vi har gett upp det projektet.

/Timsetim :)
 
Kan vara svårt med skugga, har själv märkt att det inte är ett säkrt sätt då den tenderar att "flytta" sig. Korta stunder är väl okej, men lämnar aldrig min egen hund i bilen mer än 10 min (och då bara om jag verkligen är absolut tvungen) om jag inte står i ett parkeringshus en solig dag.
 

Liknande trådar

Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 062
Senast: Sassy
·
Övr. Hund :(Jag är trött o less på folk som inte lyssnar på djuren o dess ägare. Jag förstår att en del blir bitna, fast de själva inte förstår...
Svar
8
· Visningar
1 388
Senast: kitty79
·
Hästmänniskan Nu kommer alla tro att det handlar om avlivning, men så är inte fallet. För ett år sedan ganska exakt så kastade jag ut min sambo...
2
Svar
33
· Visningar
4 349
Senast: Gimlan
·
Övr. Hund Min hund är världens snällaste och larvigaste, inte alls mig emot, men problemet kommer när hundägarna runt om där jag bor då tycker det...
2
Svar
39
· Visningar
2 841
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp