Män som försörjer kvinnor?

Inte_Ung

Trådstartare
Hur tänker de egentligen?
Vad vill de ha ut av den överenskommelsen?
Jag har sett ett antal sådana bittra män som klagat redigt när de vid skilsmässa måste dela med sig av halva huset och hälften av övriga tillgångar.
De anser ju att de har betalat och därför skall de ju ha allt.
Hur kunde de komma dit?
Insåg de inte vad det handlade om tidigare?
 
Jag tycker absolut att män som försörjer kvinnor generellt brukar få ut något av det.

T ex möjligheten att kombinera familj med eget självförverkligande/karriär.

På så sätt lever mannen på kvinnans arbete minst lika mycket som hon lever på hans. Det är bara det att hennes arbete är obetalt.

Jag kan verkligen förstå att det är fördelaktigt för mannen. Jag ser färre fördelar för kvinnan som lever så eftersom jag själv skulle känna mig ofri om jag inte hade någon egen inkomst.
 
Ja, jag uppfattar det också som att de här männen kommer billigt undan vad gäller att få hemmet skött, barnen omhändertagna och tillgång till sällskap och sex. Räknar man utifrån en realistisk timkostnad för sådana tjänster, blir det ju en hel del på ett par decennier.

Själv kvinna, föredrar jag ett arbete med avtalsenlig lön och arbetstid.
 
Antagligen samma som kvinnor som försörjer män. Tänkte på Läckberg o hennes pojkvän, vad ska han bidra med liksom? Hon är miljonär och lär väl betala det mesta.
 
Antagligen samma som kvinnor som försörjer män. Tänkte på Läckberg o hennes pojkvän, vad ska han bidra med liksom? Hon är miljonär och lär väl betala det mesta.

Nu är dom man & hustru :up:

Och alla vill väl inte vara ihop med den andre för pengar? Dom är inte kära tror du så att det inte spelar någon roll om han inte kan bidra med miljoner? :devil::cool:
 
Har en bekant där hon och mannen kommit överens om att när hon är hemma med barnen (han är höginkomsttagare iofs) så betalar han in i pension varje månad vad hon skulle fått ut av sitt jobb och lite till eftersom hennes jobb inte är så krävande dvs hon har kunnat göra det mesta av hemarbetet vilket gjort att han kunnat satsa på karriären och resa mycket. Samt att de har skrivit äktenskapsförord att vid en eventuell skilsmässa så ska allt delas rakt av. De samäger också hus, bil osv.

Jag gillar deras upplägg, men naturligtvis kräver det att någon av parterna tjänar tillräckligt för att kompensera den andra parten. Det som irriterar är att statistiskt sett så köper kvinnor mer av vardagsvaror, kläder, mat osv. De vabbar i allmänhet också mer och dras till jobb med lägre lön eftersom de är mer tveksamma till arbeten med övertid och resor vilket ofta krävs för att göra karriär. Männen köper mer kapitalvaror, bil, båt osv, som de sedan kan hävda att de betalat och därför har större rätt till vid en skilsmässa.
 
Finns det ens några kända/rika kvinnor som är gifta med totala nobodies?

Brittney Spears var väl gift med någon som sedan krävde henne på underhåll. Och någon annan amerikansk skådis? De är iofs i California som har bland de striktaste lagarna om underhåll i världen.
 
Men om det nu är en så stor fördel hur kommer det sig då att de skall sura så vid en skilsmässa?
De borde ju ha fått fördelar så att det räcker även för framtiden då i form av ett välavlönat arbete.
 
Har en bekant där hon och mannen kommit överens om att när hon är hemma med barnen (han är höginkomsttagare iofs) så betalar han in i pension varje månad vad hon skulle fått ut av sitt jobb och lite till eftersom hennes jobb inte är så krävande dvs hon har kunnat göra det mesta av hemarbetet vilket gjort att han kunnat satsa på karriären och resa mycket. Samt att de har skrivit äktenskapsförord att vid en eventuell skilsmässa så ska allt delas rakt av. De samäger också hus, bil osv.

Jag gillar deras upplägg, men naturligtvis kräver det att någon av parterna tjänar tillräckligt för att kompensera den andra parten. Det som irriterar är att statistiskt sett så köper kvinnor mer av vardagsvaror, kläder, mat osv. De vabbar i allmänhet också mer och dras till jobb med lägre lön eftersom de är mer tveksamma till arbeten med övertid och resor vilket ofta krävs för att göra karriär. Männen köper mer kapitalvaror, bil, båt osv, som de sedan kan hävda att de betalat och därför har större rätt till vid en skilsmässa.
Fast om du gillar deras upplägg, så borde det inte skava att kvinnan köper mat och kläder medan mannen köper bil och båt. Sköter hon hemmet är det ju ofrånkomligt att det är hon som köper vardagsvarorna.
 
Karriär = avlönat jobb?
Någonting att falla tillbaka på om man inte var tillsammans med personen med mycket pengar/inkomst. Det känns som om det är mycket mer ovanligt att kända/rika kvinnor blir ihop med män som som är okända eller inte har inkomst eller status på något sätt.
 
Antagligen samma som kvinnor som försörjer män. Tänkte på Läckberg o hennes pojkvän, vad ska han bidra med liksom? Hon är miljonär och lär väl betala det mesta.

Men hallå, han var elitidrottsman med en utbildning inom träning innan han träffade Läckberg, han klarade säkert sitt eget uppehälle innan och gör det nu med.
Blir ju lite skumt om en sådan arbetsinsats/ utbildning inget är värd? för att frugan är miljonär när han egentligen var duktig innan ( SM medaljer bla ), sen att han hivar in en del i reklamintäkter nu har säkert en del att göra med frugan men jag ser ingen golddiggerman där som lever på hennes lön.Han arbetar hårt själv.
 
Fast om du gillar deras upplägg, så borde det inte skava att kvinnan köper mat och kläder medan mannen köper bil och båt. Sköter hon hemmet är det ju ofrånkomligt att det är hon som köper vardagsvarorna.

Nej, just för att det inte spelar någon roll vems pengar det är som 'köper' eftersom de båda samäger allt.
 
Nu har han iofs en egen inkomst också. (Om nu pengar är det enda en partner kan bidra med i en relation kan ju också diskuteras.)
Från båda håll så så är ju läget. Men jag misstänker att förutom sex så betalar nog en miljonär mer än en icke-miljonär på resor, lyxiga hotell, bostäder o.s.v.
En 2:a i Stockholm är ju liksom en piss i Missisippi när partnern har en 9 rummare på Strandvägen (exempel har ingen aning om hur dom bor)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Myrten
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 186
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp