Bukefalos 28 år!

Månadskostnad för katt?

Nu vet jag inte hur det är med just katter, men på hund kan det skilja vilka typer av hund det finns på de olika ställena. Tex finns det betydligt fler jakthundsfolk uppe i norr jämfört med i söder och i vissa delar av städerna finns det störst del små sällskapshundar när det på andra delar i staden finns mestadels "kamphundsblandisar". Det påverkar ju vilka liv hundarna lever och därmed också hur stor skaderisken är.
Jo men samtidigt så är det ju flera och större rasvariationer bland hundar som dessutom möter varandra mycket oftare än katter. Och då (i dina exempel) skulle de väl snarare titta på vilken ras hunden är än var de bor? :confused:
Sorry för OT, men jag är uppriktigt nyfiken :o
 
Jo men samtidigt så är det ju flera och större rasvariationer bland hundar som dessutom möter varandra mycket oftare än katter. Och då (i dina exempel) skulle de väl snarare titta på vilken ras hunden är än var de bor? :confused:
Sorry för OT, men jag är uppriktigt nyfiken :o

De tittar på båda delarna ;) Samtliga försäkringsbolag har olika kategorier för de olika hundraserna, så det är tex stor skillnad i pris att försäkra en liten sund sällskapshund jämfört med en hund av ras som ofta har sjukdomar eller ofta skadar sig. Tror att Agria har hela 7 olika grupper av hundraser (och blandraserna hamnar ungefär i mittenkategorin).
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Sel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 492
Övr. Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
16
· Visningar
2 071
Senast: Flixon
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp