Bukefalos 28 år!

Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Jag har inte läst hela tråden.

Jag vet att det här är jättehemskt att skriva men många kända mördare har börjat i unga år med att plåga djur, så det är väldigt viktigt att ta professionell hjälp omgående. Jag tycker också det ska polisanmälas, absolut!
För djurägarnas skull, som drabbats. Och för att alla inblandade verkligen ska få ordentlig hjälp.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Ursäkta för stavfel i mina inlägg pga mitt upprördhet!

Jag är tacksam för alla era svar och jag suger åt mig allt som en svamp. Jag säger varken emot eller för något för jag vet inte varken ut eller in.
Jag skrive rupp alla era förslag och jag kommer delge det med alla, och kommer kontakta och BUP soc polis whatever om ingen annan gör det.
Ja det jag mest ÄR rädd för är ju om det här "bara" är början och det fortsätter till människor eller så.. usch.

Vi har iaf bestämt att prata med barnen ett i taget och vi ska tillsammans göra klart att det här inte är ett okej beteende.vem som är ledare som ni skriver och vad de gjort hur de fått tag på sakerna att plåga djuren mm osv. Min man tex har 100% koll på ALLT som finns i garaget/källaren han skulle märka om det försvann något.
Och vi ska få fram hur många djur det handlar om,
Skollärare ska också bli informerade så det vet om de skulle märkas på barnen eller om det vet något tex om de blir mobbade eller så.

Jag kan säga att djurplågeriet av katten handlar om värre saker än nyp. Det handlar om hårt fastbunden, bränt den, skärt av öron, den hade kala fläckar på kroppen och såg ut som något lim/klister eller nåt, på pälsen som var kvar. Sen blev den dränkt till nästan döds,
Eller Det var då jag kom ner. den var nog redan död, men slutade röra sig bara en stund senare.
Jag grämmer mig så mycket för jag hörde ju katten men vi har ingen katt så jag fattade inte att det kom från källaren!
Jag vet inte vad fullt vad de gjort med de andra djuren. bla handlar om slängt smällare på en hund, klippt i svansen på en annan katt hällt bensin eller olja på en, frätande vätska på en annan.
Var sjutton det får allt ifrån fattar jag inte! Och hur de kommer på vad de ska göra, .

Nej nu måste jag ta och sova och ta tag i allt tidigt i morgon bitti.Jag orkar bara int mer idag! :cry:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Oj.
Bup är väl det första man tänker på som bör kontaktas.
För alla barnen, inte bara din dotter. Vad säger pappan?
Vet inte vilka råd jag kan ge eg, men tänker på er och finns på pm, msn osv om du vill prata.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Jag tycker inte att man ska få panik innan det är utrett vad som hänt, där kan ni förmodligen få hjälp av BUP eller nån annan neutral grupp. Kanske är det nån av barnen i gruppen som far riktigt illa hemma exempelvis. Kanske bor nån på landet där man brukar ha ihjäl kattungar varje vår utan nån större finess för att inte få för många katter. Det kan finnas många förklaringar och det kanske ligger mer bakom det här än vad ni vet nu. Hade något sånt här hänt mig så hade jag pratat pratat pratat med barnet.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Jag vill bara skicka styrkekramar till dig, jag tror mig förstå att de verkligen behövs.
Vet ju mina tankar är på djurplågare som gör sådant som du skrev om och jag mår verkligen illa när jag läst det, ja nästan så jag darrar och är gråtfärdig. Och om det då vore min dotter....

Ja, soc, psyk och bup som redan föreslagits är nog det bästa. Och polisanmäl, tänk på alla djurägare!!
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Din dotter är bara 9 år... Det är nog dags att du umgås mer med din dotter och är där för henne. Att katten plågas till döds i er källare kan ju bero på att något annat hänt där. Eller att hon känner sig trygg där/ ni märker inte vad som händer där...Skilj henne ifrån hennes "vänner" så fort som möjligt..Låt de inte leka ensamma. Den friheten har de förbrukat nu.

Din dotter behöver dig mer än någonsin nu! Du kan gärna söka hjälp hos ngn för att prata av dig vad du känner/vanmakt osv. men din dotter behöver känna att någon är där för henne nu och att du ser vad som händer...
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Därför att jag känner mina barn tillräckligt väl för att veta att det nånstans skulle finnas en förklaring. Antingen är en sån här sak inte helt out of character för barnet eller så är det det (vilket verkar vara fallet hos TS barn) och då finns det förmodligen mer bakom än att hen plötsligt har blivit ond och är halvvägs till seriemördare. :crazy:
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

"KL"

Vill bara skriva en tanke, barnen VISSTE att dom gjorde fel annars hade dom inte gömt sig i källare mens dom gjorde det.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Därför att jag känner mina barn tillräckligt väl för att veta att det nånstans skulle finnas en förklaring. Antingen är en sån här sak inte helt out of character för barnet eller så är det det (vilket verkar vara fallet hos TS barn) och då finns det förmodligen mer bakom än att hen plötsligt har blivit ond och är halvvägs till seriemördare. :crazy:

Ja, kanske - och kanske inte! Som förälder är det inte alltid så lätt att avgöra vad som är ett normalt testande av gränser och inte. Man har ju ingenting annat än sina egna barn att jämföra med, vanligen. Jag tror att det är farligt att vilja normalisera och leta ursäkter. Det lilla jag har läst om barn som plågar djur på det här sättet i kväll är att det ofta finns en personlighetsstörning i grunden. Kanske inte hos alla individer i gruppen, men hos någon. Nästan alltid är förövarna dessutom pojkar. Det är mycket sällsynt att flickor är inblandade i tortyr av djur. Bara det skulle väcka en varningsklocka hos mig, rent spontant.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Jag håller med "Ridtravare" ang din dotter! Fruktansvärt det som hänt! Men faktum är, som jag sett att fler skrivit, hon är bara 9 år. Hon behöver dig! Det är det som hon gjort som är fruktansvärt, inte HON. Håller med om att förtroendet att leka på egen hand utan uppsyn kan vara förvärkat ett tag framöver. Men hon ska absolut inte issoleras och tas bort från sin familj. Hon behöver stöd och hjälp i att förstå vad hon faktiskt har gjort. Det gör de allihop. Att ta fram ETT av barnen som ringledar kan vara vanskligt. Det är så lätt att som förälder peka finger åt andras barn för att mitt egna "var ju bara med". Försök att arbeta tillsammans som föräldrar i vetskapen om att barnen faktiskt gjort det dem gjort tillsammans och inte var för sig. Prata sen med soc och psyk och låt dem avgöra vem av barnen som kanske behöver mer hjälp så ska ni se att det löser sig. Men glöm inte bort att din dotter är fortfarande din dotter... Kram till er! Hoppas allt löser sig till det bästa!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Jag tycker kog att alla barn ska gå till soc,mdet barn som varit drivande i detta kan mycket väl vara väldigt manipulativ, är man inte utbildad inom klinisk psykologi kan det bli väldigt väldigt fel. Jag tycker nog stt ni ska låta någon utomstående luska i det här, alla vet ju också att föräldrar sällan tror ont om sina barn och härna skyller på andra. Ingen vill ju se att deras barn är så utstuderande och brutal.

Sedan vill jag återigen trycka på att barnen inte under ngra omständigheter ska få umgås med varandra eller ha tillgång till djur.

Det kan ju faktiskt vara så att om de har kontakt med varandra och en styrande person i gruppen har en sådan enorm auktoritet, att den kan påverka de andra barnen i en specifik riktning för att skydda sig sjölv och outa de andra och att de andra av rädsla gör som de blir tilllsagda. Däremot tror jag att den/de som är drivande här bör vara utstuderande och manipulativa, annars tvivlar jag på att de får de andra med sig. NÅGON eller NÅGRA har någon gång tagit ett litet första steg och fått de andra att följa med, beteendet har sedan normaliserats och därmed blivit värre och värre i gruppen. Men någon har haft den första tanken bakom handlingen ch sedan agerat.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Oj..... Jag kan inte säga annat än att jag tror att jag skulle reagerat precis som du. Jag hoppas verkligen att jag aldrig behöver veta hur jag skulle reagerat. Jag tycker inte du ska känna någon skuld över din initiala reaktion.

Som så många andra säger, ni behöver ju hjälp nu. Hade det varit mitt barn hade förtroendekapitalet hos mig varit långt under isen och jag hade nog verkligen behövt hjälp att förstå och bearbeta mitt barns handlande. Soc, psyk och bup som andra skriver låter som givna instanser. Jag hade slagit på så många trummor jag kunnat i en sån här situation. Beroende på vad utredningarna visar behöver nog både barn och vuxna hjälp att komma till botten med orsaken till beteendet, och hur detta ska hanteras framöver.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Herregud:crazy::cry:
Jag förstår inte att barn (människor överhuvudtaget) kan göra sånt!
Men barn! De flesta barn älskar väl djur!

Jag tycker inre heller att du alls ska känna någon skuld över vad du gjorde! Jag har reagerat precis likadant!:o:cry:
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

"KL"

Vill bara skriva en tanke, barnen VISSTE att dom gjorde fel annars hade dom inte gömt sig i källare mens dom gjorde det.

Rent allmänt så är det ju dock så att det är skillnad på att undvika att det blir tråkigt eller obehagligt för en själv och att se den etiska och empatiska aspekten på det hela. Typ vi gömmer oss för "annars blir de arga på oss och kanske straffar oss (samtal, utegångsförbud osv)" och "jag vet att det är fel och jag vill inte egentligen men vågar inte säga ifrån".

Till TS - jag förstår att det är jobbigt, men jag hoppas verkligen att du orkar kontakta soc. bup och polis och att du inte väntar på att någon annan ska göra det. Det bästa för din dotter och hela er familj är ju att få hjälp så snart som bara möjligt.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Med tanke på hur ovanligt sånt här grovt våld är så verkar det ganska sannolikt att det finns en utlösande faktor i bakgrunden, kanske ett barn som upplevt krig eller har det riktigt illa hemma. Att elda på ett djur med en tändare eller använda lim känns väldigt förslaget för ett gäng nioåringar, en ålder då de flesta knappt har tjuvrökt. Det är en sak om tonåren utlöser konstiga tankar och idéer men att en nioåring skulle gå från harmonisk och omtänksam till att börja elda upp katter bara så där verkar extremt osannolikt. Och nio år låter för ungt för att det skulle vara ett extremt personlighetsdrag barnet förstått att dölja för omvärlden. Så som jag ser det pekar både de förslagna metoderna, grovheten och att det verkar ha hänt flera gånger på att det ligger mer bakom än bara en extrem form av gränstestande.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Jag tänker nog lite som du, men en väldigt viktig punkt här måste ju vara att inte från början bestämma sig för att det är något annat barn än det egna som varit "drivande kraft" i gruppen.

Det här är ju som gjort för att stigmatisera barn som man på något vis kan uppfatta som outsiders i den aktuella gruppen, medan man som förälder tänker att det egna barnet snarast har "hamnat i dåligt sällskap". Det egna barnet kanske är det dåliga sällskapet, det vet man inte på förhand.

Mig oroar det mycket att inget av dessa barn har vänt sig till de vuxna, om de alla är i ungefär samma ålder. Något av dem borde, tycker jag, ha blivit skrämt nog för att faktiskt vända sig till en vuxen, eller åtminstone på något vis genom sitt beteende signalera att något är fel.
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Det är ju mer förklarligt att barn kan göra sådana saker än vuxna, barn har sämre impulskontroll, mindre utvecklad empati, svårare att stå emot grupptryck. Det är ju inte för intet barn kan mobba skolkamrater svårt.

TS: Hemsk situation och jag förstår hur vidrigt det måste kännas. MEN. Din dotter är ett barn. Hon behöver hjälp. Försök att inte låta din avsky ställa sig i vägen för det. Det hon har gjort är hemskt men betyder INTE att hon är en psykopat eller att hon kommer bli seriemördare.

Herregud:crazy::cry:
Jag förstår inte att barn (människor överhuvudtaget) kan göra sånt!
Men barn! De flesta barn älskar väl djur!

Jag tycker inre heller att du alls ska känna någon skuld över vad du gjorde! Jag har reagerat precis likadant!:o:cry:
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

KL

TS hur går det?
Har du pratat något med din dotter?
 
Sv: Mår illa av min dotter!!! (Hemskt inlägg!)

Med tanke på hur ovanligt sånt här grovt våld är så verkar det ganska sannolikt att det finns en utlösande faktor i bakgrunden, kanske ett barn som upplevt krig eller har det riktigt illa hemma.

Så kan det förstås vara, självklart. Eller så är det vad vi vuxna hoppas på - att det finns någon form av förklaring eller omständighet som gör det hela begripligt och greppbart. Men det behöver inte göra det. (Kom plötsligt att tänka på den engelska flickan som massakrerade sina klasskamrater och hade en synnerligen simpel förklaring till sitt handlande: " I don't like Mondays". )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 324
Senast: Amha
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 677
Senast: Dorinda
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 003
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 981
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp