Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Jag menar specifikt att du inte verkade själv kommit fram till att Hedinn skulle kunna vara ulv och Myrten fårulv. Det brukar du vara den första att se och i det läget du kom in i kommentarerna kändes det som du borde varit där för länge sedan, men nu stället skriver du. Att jaha nu ser jag att du skrivit det (ang Hedinn ) och även ovillig att ta att myrten skulle kunna vara fårulven. Jag får som sagt mest en känsla av att du är onda siaren och inte ulv , som famlar lite i mörkret ensam ?
Jag menar inte att hålla irl emot det , det vet jag händer alla , ber om ursäkt om det har uppfattats så
Jag läste igenom leken, när jag började läsa ditt inlägg tänkte jag kommentera att Myrten kan vara fårulv men sen hade du redan skrivit det och då skrev jag att du redan skrivit det. Det är ju helt orimligt och omöjligt att vara först med allt?
Skulle kommentera att den kan ligga på Hedinn men då kom du själv till det sen. Jag tycker fortfarande Myrten röst skaver men jag minns inte riktigt hur hon brukar spela.

Det var ju inte alls ett "jaha". Och vadå ovillig att ta in att Myrten kan vara fårulv?

Du får gärna misstänka mig men jag blir less när du blåljuger om vad jag skrivit.

Jag har mindre tid än vad jag trodde när jag anmälde mig. Det var väldigt förhastat, inser jag.

Har läst igenom vad som skrivits en gång, så här kommer först några snabba reflektioner:

Det uteblivna käket tror även jag definitivt beror på eremiten. Alternativet är väl att lärlingen valde att spela som ängel och skyddade den som valdes som käk. Men varför skulle någon välja att vara ängel första natten? Naturligtvis om personen om någon anledning tror att hen ligger risigt till som käkval, exemplevis som i förra leken när en ulv rök i första lynch. Men här känns det väl inte som en jätterisk. Samma spelare sitter här på tillgången till spioninfo, så det finns inte heller någon spion som en ängel kan visa sig för (annars ett klassiskt sätt för två goda att hitta varandra). Jag tar nu inte med eventuella spionrader från goda lyan i beräkning. Men även om sådan(a) skickats (minns inte exakt hur de fungerade) tycker jag det är långsökt att någon skulle vilja vara ängel natt 1 för att kunna hitta en annan god. Ganska höga odds tror jag?

Personligen tror jag att jag skulle välja spion första natten, ev siare om det var någon jag misstänkte starkt för att vara antingen ond eller god (för det är ju värdefullt att hitta någon man vet är god).

Måste säga att jag är lite förvånad över att min röst väcker uppmärksamhet. Har jag på något sätt sagt att det är skumt per definition att lägga en andraröst? Nej. Om man misstänker någon, ska man väl lägga röst 1, 2, 3 eller 87. Det jag reagerar på är att lägga en andraröst helt baserat på BOP. Det står jag för att jag tycker. Om det är så skumt får jag väl bli lynchad då. För att jag röstar efter teori och inte efter BOP. Hur det, att rösta på det man tycker är skumt, kan bli att låta ulvarna styra lynchen går min fattningsförmåga förbi. Kanske jag som är ringrostig, men jag hade reagerat likadant i min heyday ...2013 eller när den nu var.

Lottning eller fårulv som gjorde resultatet? Omöjligt att veta nu. Tror jag.

Nu ska jag läsa igen.
Jag håller med dig, som jag skrev till fio när jag igår verkligen BOPade så lägger jag inte det som en andraröst. Så fruktansvärt illa det skulle kännas om jag med den andrarösten röstade ut en god bara för att jag BOP:ade. Nej då vill man ju hellre lägga en uddaröst än råka göra något så dumt.
Känns mkt bättre att lägga en andraröst med en teori man tror på.

Jag har varit på kattutställning och ska strax vidare på middag så väldigt lite tid att reflektera och ffa kommer jag inte kunna se vad som skrivs senare än typ nu. Jag reagerade ju redan igår på Niyamas röst på Myrten även om hon röstar på den hon tycker är skummast så är jag skeptisk till den rösten. Myrten la en röst på Hedinn pga Hedinn typ använde samma motivering som jag, det är inte en konstig röst i sig tycker jag, dessutom i ljuset av att Niyama tidigare sagt att andraröster är bra för att inte låta ulvarna styra, det blir Niyamas röst på Myrten dissonans för mig.

Om vi tänker att Myrten är fårulven och röstade på Hedinn öppet kan hon ha lagt den dolda på LenaH särskilt intressant blir ju detta om Hedinn är ulv. Om Niyama dessutom är ulv så är det ju ofta stiligt att ha röstat på en kollega så det ser fint ut i statistiken även om de rösterna så småningom också granskas.

cirkus röstar på Niyama
Fast man kan väl tycka att andraröster behövs utan att själv nödvändigtvis lägga en varje gång? Jag tycker också det behövs andraröster från goda, för enbart ströröster i DL 1 säger minimalt och ger ulvarna all möjlighet att styra. Det betyder inte att jag alltid lägger andraröster själv? Och har man inte haft koll ordentligt och får stressrösta är det väl inte märkligt alls att inte vilja avgöra? Jag tycker beteendet är fullt normalt för Niyama, oavsett roll.

Jag menar specifikt att du inte verkade själv kommit fram till att Hedinn skulle kunna vara ulv och Myrten fårulv. Det brukar du vara den första att se och i det läget du kom in i kommentarerna kändes det som du borde varit där för länge sedan, men nu stället skriver du. Att jaha nu ser jag att du skrivit det (ang Hedinn ) och även ovillig att ta att myrten skulle kunna vara fårulven. Jag får som sagt mest en känsla av att du är onda siaren och inte ulv , som famlar lite i mörkret ensam ?
Jag menar inte att hålla irl emot dig , det vet jag händer alla , ber om ursäkt om det har uppfattats så
Men ursäkta - när blev jag fårulv?:rofl: Jag reagerade på en röst som - det vet vi nu - var på en god spelare. Jag röstade eftersom jag reagerade. Den nu bevisligen goda LenaH reagerade på samma sätt som jag och lade andrarösten. Ergo: Myrten misstänkt fårulv. :confused:

Jag kommer inte lägga en udda röst idag. Niyama kan vara ond men jag förstår inte riktigt misstankarna mot henne.

Artline röstar på Emtherlia
För att hon har en röst och att jag tror att ulvarna gömmer sig bland de sena uddarösterna.

Jag tror att jag hinner in igen innan dl så det är möjligt att jag kommer ändra om någon övertygar mig.

Jag behöver rösta snart så att jag inte glömmer och missar.

Jag tror, som jag tidigare sagt, att några av ulvarna gömmer sig i de sista rösterna. Därför:

Elo röstar på Emtherlia
Jag har ju verkligen ingen aning men jag förstår inte riktigt resonemanget att ulvar skulle rösta sist, jag har då röstat hursom när jag varit ulv och särskilt DL1. Känns ändå som en tunn och lite för enkel teori tycker jag, även om min inte blir något starkare direkt så känns det för mig mer som en ulv som gör det lätt för sig.
bollen__ röstar på Elo

(men är öppen för att ändra för något skummare)

DL 2 kl 21.00
19:38
Elo röstar på Emtherlia
19:40 cirkus röstar på Niyama
20.00 Qitis röstar på Niyama
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:24 Artline röstar på Emtherlia
20:27 bollen__ röstar på Elo

Onda siaren känner väl inte till ulvarna?

Eller ja, den kan ju ha siat nån ond inatt såklart, kom jag på nu medan jag skrev.

Nu sitter jag vid datorn, så lite lättare att hoppa fram och tillbaka mellan sidor. Vi var 15 från början, så låt oss ta i och säga att det är 5 onda. En ond siare, en ulv i fårakläder och tre vanliga ulvar. Med goda LenaH ute ur leken är det 13 stycken som den onda siaren kan sia. Varav fyra ulvar. Drygt 30 % chans att hitta en ulv på första försöket. Kanske inte så troligt, men OM vi säger att det lyckades, hur ska då onda siaren få lyan att fatta att den är onda siaren? Finns många sätt såklart, men qitis tänker jag kan göra en sån typisk "ulvar skulle aldrig" genom att försöka tjafsa med Niyama.

Å andra sidan tycker jag att qitis känts mer skum och ulvig idag än Niyama, så jag skulle hellre rösta där. Men det är smartare från spelets sida att rösta på ulven i lyan. Så jag får tänka ett varv till (hur kan klockan vara så mycket?!).

Men ursäkta - när blev jag fårulv?:rofl:Jag reagerade på en röst som - det vet vi nu - var på en god spelare. Jag röstade eftersom jag reagerade. Den nu bevisligen goda LenaH reagerade på samma sätt som jag och lade andrarösten. Ergo: Myrten misstänkt fårulv. :confused:
Skulle kunna vara fårulv såklart precis som Hedinn skulle kunna vara ulv.
Jag har fört den diskussionen tidigt idag efter nattDL att det behöver inte vara så , mest att man borde slås av tanken att det Kan vara så.
Sedan vet väl endast ulvar hur det ligger till med det ?

Men det är helt ok att Lyncha mig om ni vill -det kommer nog bli något som kan hjälpa goda sidan faktiskt när jag tänker på det.
Så bara rösta ut mig så tror jag ni kommer fatta bättre sedan
Jag kan nog göra nytta i goda lyan dessutom så kanske inte så dumt att jag åker ?
Men såklart vill jag helst vara kvar i leken!!! Men verkar ju inte nå så många med vad jag försöker f fram 🤷‍♀️

Jag menar inte att hålla irl emot dig , det vet jag händer alla , ber om ursäkt om det har uppfattats så
Men om du tror att en är ulv och en annan är fårulv, varför röstar du inte på någon av dem?

• Gilla
Reactions: fio
Milda makter vad tiden går! Jag behöver rösta, men på vem?

Niyamas och Qs diskussion: jag hänger inte med i svängarna. Jag är lite irriterad för detta med teorin om att jag skulle vara fårulv (se mitt inlägg 244) och tycker faktiskt att Niyamas röst på mig igår skvaver (autocorrect vill ändra till skvaller). Men jag har inte lyckats reda ut när fårulvsteorin kom upp. Noterar att Q först säger i ett par inlägg att hon funderar över cirkus, vilken sida hon spelar för, men efter detta röstar Q på samma spelare som cirkus gör. (Beträffande cirkus röst på Lena tycker jag inte att den var direkt konstig. Säger absolut inget om cirkus.)

Vad mer...

Jag har fört den diskussionen tidigt idag efter nattDL att det behöver inte vara så , mest att man borde slås av tanken att det Kan vara så.

Men det är helt ok att Lyncha mig om ni vill -det kommer nog bli något som kan hjälpa goda sidan faktiskt när jag tänker på det.
Jag kan nog göra nytta i goda lyan dessutom så kanske inte så dumt att jag åker ?
Men såklart vill jag helst vara kvar i leken!!! Men verkar ju inte nå så många med vad jag försöker f fram 🤷‍♀️
Alltså, jag är mest fascinerad över hur jag plötsligt blir fårulv baserat på vad som hänt. Jag vet faktiskt inte ens om det är du som lanserat denna briljanta teori men jag kände bara - hur gick det här till?

Alltså, jag blir inte klok på Q. Jag tycker hon beter sig skumt mot Niyama. Jag kan se hennes teori om en udda sen röst, men tycker hon går hårt fram, mtp irl osv.
Men sedan kommer cirkus och röstar på Niyama, vilket q såklart hakar på.
Och artline lägger en andraröst på Emtherlia, skulle kunna vara försök att jämna ut läget mot Niyama?
Så, jag ser Q som skum, men samtidigt set jag mönster som skulle kunna tyda på att Niyams kan vara ond? Visst, cirkus hade ont om tid och att Q hakar på måste inte betyda att Q är god.

Nu sitter jag vid datorn, så lite lättare att hoppa fram och tillbaka mellan sidor. Vi var 15 från början, så låt oss ta i och säga att det är 5 onda. En ond siare, en ulv i fårakläder och tre vanliga ulvar. Med goda LenaH ute ur leken är det 13 stycken som den onda siaren kan sia. Varav fyra ulvar. Drygt 30 % chans att hitta en ulv på första försöket. Kanske inte så troligt, men OM vi säger att det lyckades, hur ska då onda siaren få lyan att fatta att den är onda siaren? Finns många sätt såklart, men qitis tänker jag kan göra en sån typisk "ulvar skulle aldrig" genom att försöka tjafsa med Niyama.

Å andra sidan tycker jag att qitis känts mer skum och ulvig idag än Niyama, så jag skulle hellre rösta där. Men det är smartare från spelets sida att rösta på ulven i lyan. Så jag får tänka ett varv till (hur kan klockan vara så mycket?!).
Tackar för matematiken :)
Skulle hon gå så långt som att rösta på Niyama då?

Men om du tror att en är ulv och en annan är fårulv, varför röstar du inte på någon av dem?

Jag tycker att Mirtai har en bra poäng här och det skaver en hel del i hur qitis beter sig. Jag har inte nån bättre teori än att qitis skulle kunna vara onda siaren som siat niyama (iofs kan hon ha siat henne god som @Blacksmithfarm nämnde i en bisats (alltså inte att qitis siat niyama, utan att onda siaren kan luras) och därmed försöker lura oss att rösta på niyama). Oavsett vad så känner jag att jag vill syna qitis för att förhoppningsvis hjälpa spelet framåt.

Habina röstar på qitis

Qitis kan visserligen hitta på allt möjligt, men jag har svårt att se hur ulven Niyama skulle uppfatta att onda siaren tjafsar med henne, i det scenariot? :p Det är kanske inte det första en ulv letar efter, och borde lika gärna kunna slå åt andra hållet?

Därför jag faktiskt inte helt är övertygad om det. Enligt vad jag skrivit hela dagen. Att det behöver inte vara så även om man bör överväga det.
Ulvar brukar ju älska att ”ställa till det ”
Med det sagt vet jag inte alls om så är fallet nu dock. Så ibland kan det som ser ut som en ulv osv stämma.
Men just när det är en fårulv med i leken så kan det vara annorlunda.
Men. Jag vet inte. Helt enkelt

DL 2 kl 21:00
19:38
Elo röstar på Emtherlia
19:40 cirkus röstar på Niyama
20:00 Qitis röstar på Niyama
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:24 Artline röstar på Emtherlia
20:27 bollen__ röstar på Elo
20:40 Habina röstar på qitis

Men gud, ska jag behöva ha dig i goda lyan?!?!? :arghh:

;) <3

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka