Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

DL 2 kl 21:00
19:38 Elo röstar på Emtherlia
19:40 cirkus röstar på Niyama
20:00 Qitis röstar på Niyama
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:24 Artline röstar på Emtherlia
20:27 bollen__ röstar på Elo
20:40 Habina röstar på qitis
20:47 fio röstar på qitis
20:51 Blacksmithfarm röstar på Niyama
20:56 Emtherlia röstar på qitis
20:57 flyingchange röstar på cirkus
21:00 Niyama röstar på qitis
21:00 Myrten röstar på Niyama
21:00 Hedinn röstar på qitis

Emtherlia 2
Niyama 4
Qitis 6
elo 1
Cirkus 1

Jag är helt ok med att jag högst troligen kommer bli lynchad nu som det ser ut -det kommer kanske ge lite 💡 till några iaf

Oj! Nu kan jag inte klaga på att det blev många uddaröster. Jag hade hoppas hinna ta ställning men jag hann inte.

Nu blir det esc

• Haha
Reactions: fio
Uppdatering Dag-DL 2

Qitis hade länge sett fram emot marknaden, att få sälja spadarna hon jobbat på hela vintern och äntligen få träffa grannarna igen. Det finns ju så mycket att diskutera med alla! Och det var just det också. Qitis hade fullt så upp med att gå runt och prata med alla att hon glömde av att ha koll på sitt bord! När hon kom tillbaka några timmar senare var spadarna borta. Det här var märkligt, bäst att gå tillbaka till LenaH och diskutera. Kanske kan de hjälpas åt för att få stopp på vem det nu är som förstör för folk?

Qitis var lärling. @LenaH bjuder du in henne?

Natt-DL 2 09:30.

Hur du blir vän med en ulv

Smält 100 g smör i en kastrull.
Blanda ihop 3 dl strösocker, 1 krm salt, 2 tsk vaniljsocker, 3 1/2 msk kakao i en bunke.
Häll den torra blandningen i kastrullen med smör. Rör om tills allt är härligt mörkbrunt. Här får man smaka pyttelite, men tänk på att ju mer smet som är kvar, desto mer god kaka sedan.
Knäck i ett ägg, blanda ihop ordentligt. Knäck i ett till ägg, blanda ihop ordentligt.
Blanda ner 1 1/2 dl vetemjöl tills allt ser mörkbrunt ut igen.

Häll smeten i en springform med bakplåtspapper i botten. Smeten är så god, men återigen, ju mer du häller i springformen, desto mer kaka blir det. Men lite får man slicka från skeden och kastrullen iaf.

Grädda ganska långt ner i ugnen på 200 grader i 40 minuter. Låt svalna några minuter (jag vet att det är svårt!) innan du lossar kanterna på formen, lägger en tallrik över kakan, vänder runt och drar bort bakplåtspapperet (gör man det rätt blir det massor som fastnar på papperet som man kan mumsa i sig). De mer skillade typerna dekorerar sen på nåt vis med florsocker. Jag äter den bara. OBS! Galet beroendeframkallande.

Ja, men då klarnade det iaf lite. Tack qitis även om jag önskade att du slagits lite mer för att få vara kvar...
Lite som det brukar vara efter dl 1 då det ofta är spridda röster generellt.
Jag tänker också att Hedinn inte behöver vara ond bara för att hon hade två röster på sig men misstänker faktiskt att fårulvens dolda röst låg på LenaH oavsett eftersom vi nu vet att hon var god. Och någon jag tror ulvarna gärna vill ha ut i första Lynch om de får välja
Jag behöver inte ha rätt men det känns ändå troligt

Jag tror att qitis i det här inlägget försöker säga lite diskret att hon valde spioninfo första natten och fick fram att fårulvens röst låg på LenaH. Sen om det går att få fram något mer från hennes spioninfo får jag gräva vidare i.

Ja, men då klarnade det iaf lite. Tack qitis även om jag önskade att du slagits lite mer för att få vara kvar...

Jag tror att qitis i det här inlägget försöker säga lite diskret att hon valde spioninfo första natten och fick fram att fårulvens röst låg på LenaH. Sen om det går att få fram något mer från hennes spioninfo får jag gräva vidare i.
Håller med, men det är ju kanske mer troligt att fårulven inte röstade där i leken? För det blir ju mer effektivt då

Håller med, men det är ju kanske mer troligt att fårulven inte röstade där i leken? För det blir ju mer effektivt då

Men vänta lite nu... Kan spioninfo även innehålla vem fårulven fejkröstade på? Alltså typ "fårulvens trådröst var Hedinn men dolda röst var LenaH"?

Jag har bara varit spion en enda gång, så jag är urusel på vad de egentligen får för info. Då tror jag dessutom att jag lynchades rätt tidigt också...

Att förlora den starkaste goda specialrollen så här tidigt var verkligen hårt. Jag tänker att ett par ulvar garanterat har röstat på qitis, och kanske att den onda siaren också gjort det.

Men vänta lite nu... Kan spioninfo även innehålla vem fårulven fejkröstade på? Alltså typ "fårulvens trådröst var Hedinn men dolda röst var LenaH"?

Jag har bara varit spion en enda gång, så jag är urusel på vad de egentligen får för info. Då tror jag dessutom att jag lynchades rätt tidigt också...
Tveksamt, borde väl bara varit vem den röstat dolt på

@Blacksmithfarm förlåt att jag var så förbaskat trög. Nu förstår jag vad det var du såg för mönster. Tipsar alla om att gå tillbaka och läsa vad qitis skrev de första inläggen efter nattDL.

Jag skäms och lovar att läsa rollistan bättre. :o

Jag tror inte att spioninfon innehåller vem som fårulven röstade på i tråden. Jag har i alla fall aldrig varit med om det. Den dolda rösten finns garanterat med i infon däremot. "Fårulven röstar dolt på X" förmodligen.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!
  • Dejtingtråden 39

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?