Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Men vänta nu ? Du ok:ade ju tidigt i förmiddags att dl skulle vara kl 21 ?
Lägger till citaten här i efterhand.
Jaa, hur långt tror du mitt minne sträcker sig :rofl: jag kom ihåg när jag var hos mamma men när jag kom hem var jag alldeles för fokuserad på ut och springa för att komma ihåg att det fanns andra åtaganden :wtf:

Hänger inte riktigt med i allt som hände i slutet av röstningen, så överlever jag natten måste jag kika lite närmare på det.

Dubbelkollade rollistan och onda siaren har ingen koll på nån ulv än, så det finns inga ”signaler” bland rösterna än. Bra att komma ihåg. Däremot kan såklart cirkus och Hedinn vara i lyan och prata ihop sig om att rösta på LenaH. Men jag känner mig väldigt tveksam till det, speciellt som risken finns för ulvarna att rösta ut onda siaren.

Lite tankar iaf. :)

Uppdatering Natt-DL 1

Efter en lång första dag på marknaden var det många som var trötta på kvällen. Nog var det lite märkliga ljud mitt i natten, var någon ute och gick? Och pratade? Eller så var det bara vilt som lät. Så viktigt kan det inte vara, det höll alla med om och höll sig inne. Nu kan nästa dag på marknaden börja.

Ingen blev käkad.

Dag-DL 2 21:00 om det funkar för er?

Hänger inte riktigt med i allt som hände i slutet av röstningen, så överlever jag natten måste jag kika lite närmare på det.

Dubbelkollade rollistan och onda siaren har ingen koll på nån ulv än, så det finns inga ”signaler” bland rösterna än. Bra att komma ihåg. Däremot kan såklart cirkus och Hedinn vara i lyan och prata ihop sig om att rösta på LenaH. Men jag känner mig väldigt tveksam till det, speciellt som risken finns för ulvarna att rösta ut onda siaren.

Lite tankar iaf. :)

Är det inte lite tradition att @cirkus röstar på Lena i DL 1 😅 Jag röstar ofta på @qitis i DL 1 har jag märkt.

Nu kom rösterna på Lena inte i sista minuten så jag vet inte om det är särskilt ulvigt ändå.

Är det inte lite tradition att @cirkus röstar på Lena i DL 1 😅 Jag röstar ofta på @qitis i DL 1 har jag märkt.

Nu kom rösterna på Lena inte i sista minuten så jag vet inte om det är särskilt ulvigt ändå.

Jag begriper inte hur ni kommer ihåg såna grejer. Jag minns inte ens vem jag röstade på vissa gånger. :o

Uppdatering Natt-DL 1

Efter en lång första dag på marknaden var det många som var trötta på kvällen. Nog var det lite märkliga ljud mitt i natten, var någon ute och gick? Och pratade? Eller så var det bara vilt som lät. Så viktigt kan det inte vara, det höll alla med om och höll sig inne. Nu kan nästa dag på marknaden börja.

Ingen blev käkad.

Dag-DL 2 21:00 om det funkar för er?

Härligt! Ja så går det när man inte har en ficktjuv i lyan!!!!!

Om jag förstått rollistan rätt finns det två olika scenarier som kan göra att det inte blir nåt käk. Har väldigt svårt att tro att ulvarna skulle skippa att käka av oro att äta onda siaren.

Om jag förstått rollistan rätt finns det två olika scenarier som kan göra att det inte blir nåt käk. Har väldigt svårt att tro att ulvarna skulle skippa att käka av oro att äta onda siaren.

Jag räknar också till två scenarier:
1. Eremiten stoppar lynchen, men detta kan hen bara göra en gång i hela leken
2. Ulvarna försökte käka den som lärlingen skyddade (om lärlingen valde att vara ängel, men jag hade nog tänkt att det är bäst att välja siare första natten för att få ut mer information?)

Kanske har jag missat nåt men för mig känns scenario 1 troligast.

Jag räknar också till två scenarier:
1. Eremiten stoppar lynchen, men detta kan hen bara göra en gång i hela leken
2. Ulvarna försökte käka den som lärlingen skyddade (om lärlingen valde att vara ängel, men jag hade nog tänkt att det är bäst att välja siare första natten för att få ut mer information?)

Kanske har jag missat nåt men för mig känns scenario 1 troligast.

Eremiten stoppade käket i scenario 1. Vi vet såklart inte vad som hänt (lärlingen vet om hen valde spioninfo), men om jag varit eremit hade jag iaf stoppat käket första natten, för man vet aldrig när man blir utröstad.

DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på LenaH
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20.29 Myrten röstar på Hedinn
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.45 Emtherlia röstar på Elo
20:52 bollen_ röstar på flyingchange
21:00 Niyama röstar på Myrten

LenaH bybo

ingen käkas

Jag funderar lite över gårdsgens röstning och tänker att fårulven borde ha lagt sin dolda röst på LenaH igår iom att hon åkte.
Fårulvens öppna röst räknas ju inte så brukar ju vara klassiskt att den läggs som en alibiröst på någon ulvkollega och den dolda läggs på någon som är troligast god ? (De vill ju undvika att rösta på onda siaren)
Huruvida vilken av alla andra öppna röster som faktiskt är från fårulven så kan den ju i princip ligga på vem som helst. Även om jag funderar lite på om den kan ligga på Hedinn så klart -men så behöver inte vara fallet.
Men troligaste för mig är ändå att den dolda kom på LenaH. Hon brukar ju onda sidan vilja ha ut när hon är god ?

@cirkus la första rösten på LenaH igår , så det är klart att man funderar lite på vilken sida hon egentligen spelar. Samtidigt så är det väldigt vanligt att goda röstar ut goda i DL 1
@Hedinn som lägger andra rösten på LenaH är också intressant , ffa som hon sedan också är den enda med två röster på sig.
Men lika där. Det behöver inte betyda något men jag noterar det iaf

Det sista som sticker ut för mig är @Niyama som knappt deltar alls och ”gör en Q ” dvs röstar i sista sekunden ?
Hoppas hon kommer med och funderar lite mer i tråden för tycker hon är svår att ha en bild av öht och hon brukar alltid märkas ? Hm.

Och som flera redan påpekat så hittar även jag bara två scenarier som kan göra så ingen käkas.
Och lutar också åt att eremiten kan nog vara den som stoppade lynchen. Eftersom den aldrig vet om den annars får chansen.
Lärlingen kan ha valt att skydda sig själv men vad är sannolikheten att den sedan också blir käkvalet?
Så håller det troligast att eremiten är vår hjälte idag

DL 1 21.00

LenaH bybo

ingen käkas

Jag funderar lite över gårdsgens röstning och tänker att fårulven borde ha lagt sin dolda röst på LenaH igår iom att hon åkte.
Fårulvens öppna röst räknas ju inte så brukar ju vara klassiskt att den läggs som en alibiröst på någon ulvkollega och den dolda läggs på någon som är troligast god ? (De vill ju undvika att rösta på onda siaren)
Huruvida vilken av alla andra öppna röster som faktiskt är från fårulven så kan den ju i princip ligga på vem som helst. Även om jag funderar lite på om den kan ligga på Hedinn så klart -men så behöver inte vara fallet.
Men troligaste för mig är ändå att den dolda kom på LenaH. Hon brukar ju onda sidan vilja ha ut när hon är god ?

@cirkus la första rösten på LenaH igår , så det är klart att man funderar lite på vilken sida hon egentligen spelar. Samtidigt så är det väldigt vanligt att goda röstar ut goda i DL 1
@Hedinn som lägger andra rösten på LenaH är också intressant , ffa som hon sedan också är den enda med två röster på sig.

Det sista som sticker ut för mig är @Niyama som knappt deltar alls och ”gör en Q ” dvs röstar i sista sekunden ?
Hoppas hon kommer med och funderar lite mer i tråden för tycker hon är svår att ha en bild av öht och hon brukar alltid märkas ? Hm.

Och som flera redan påpekat så hittar även jag bara två scenarier som kan göra så ingen käkas.
Och lutar också åt att eremiten kan nog vara den som stoppade lynchen. Eftersom den aldrig vet om den annars får chansen.
Lärlingen kan ha valt att skydda sig själv men vad är sannolikheten att den sedan också blir käkvalet?

Har inte byfånen en extra röst oxå? Eller fattar jag den rollen fel?

Har inte byfånen en extra röst oxå? Eller fattar jag den rollen fel?
Byfånen - Som byns fåne har personen inget vett och ingen moral, men ibland kan de vara smarta också. Byfånen får en gång under spelets gång ta reda på en persons identitet, men bara om personen är ulv eller inte. Goda specialroller kommer att benämnas som bybor då Byfånen frågar om deras roll. Måste PM:a frågan inför natten. Vid en lynchning får Byfånens röst räknas två gånger då personen lyckas mygla till en röst utan att någon ser detta. En röst skrivs i tråden och den andra lämnas i hemlighet till LL genom PM.
Nej du har helt rätt ! My bad hade faktiskt tappat bort det lite
Men min tanke om det är att den väl bara en gång får rösta två gånger ? Och väldigt onödigt att göra det såtillvida inte den själv var uppe för Lynch ? Så känns osannolikt att den valde det i första Lynch , även om det inte är omöjligt

Tillägg : byfånen är den enda som har en extraröst , fårulven har en dold röst som räknas , medans den öppna inte räknas så har de facto bara en röst

• Gilla
Reactions: fio
DL 1 21.00

LenaH bybo

ingen käkas

Du tänker att det är mindre troligt att ulvarna försökt käka lärlingen än att eremiten stoppat lynch.
Men du tycker det verkar troligare att fårulven är inblandad i utgången av gårdagens lynch snarare än att de flöt med?

Statistiskt sett så förstår jag tanken om att eremiten känns som det troligaste - den har aktivt valt vs ulvarna har prickat 1 skyddad av >10 möjliga käk.
Men är det inte också oftast så att vi i tråden ofta tror att ulvarna orkestrerar det ena och det andra när de egentligen bara flyter med?

Säg att både LenaH och Hedinn är goda, eller åtminstone utanför lyan, varför ska de lägga sig i?
LenaH la andrarösten på Hedinn, då hade hon redan 2 röster. Så om jag spinner vidare på det så gör det för mig Hedinn till mindre trolig fårulv då den dolda rösten i det läget skulle vara tvungen att läggas på LenaH - annars hade Hedinn åkt ut. Omöjligt? Nej, men inte det troligaste.

Nu har jag spunnit vidare och typ tappat tråden känner jag. 🙈
Men i alla fall, med så många uddaröster så hade ju onda en bra chans att flyta med och gömma sig.

Du tänker att det är mindre troligt att ulvarna försökt käka lärlingen än att eremiten stoppat lynch.
Men du tycker det verkar troligare att fårulven är inblandad i utgången av gårdagens lynch snarare än att de flöt med?

Statistiskt sett så förstår jag tanken om att eremiten känns som det troligaste - den har aktivt valt vs ulvarna har prickat 1 skyddad av >10 möjliga käk.
Men är det inte också oftast så att vi i tråden ofta tror att ulvarna orkestrerar det ena och det andra när de egentligen bara flyter med?

Säg att både LenaH och Hedinn är goda, eller åtminstone utanför lyan, varför ska de lägga sig i?
LenaH la andrarösten på Hedinn, då hade hon redan 2 röster. Så om jag spinner vidare på det så gör det för mig Hedinn till mindre trolig fårulv då den dolda rösten i det läget skulle vara tvungen att läggas på LenaH - annars hade Hedinn åkt ut. Omöjligt? Nej, men inte det troligaste.

Men i alla fall, med så många uddaröster så hade ju onda en bra chans att flyta med och gömma sig.
Lite som det brukar vara efter dl 1 då det ofta är spridda röster generellt.
Jag tänker också att Hedinn inte behöver vara ond bara för att hon hade två röster på sig men misstänker faktiskt att fårulvens dolda röst låg på LenaH oavsett eftersom vi nu vet att hon var god. Och någon jag tror ulvarna gärna vill ha ut i första Lynch om de får välja
Jag behöver inte ha rätt men det känns ändå troligt

Jag tänker att det är viktigt att goda hittar varandra tidigt eftersom vi inte har så många olika goda specialroller som kan få info varje natt om varandra i den här leken. Så jag tänker oxå eremiten så lärlingen kan få jobba ifred.

Fast varför välja sia första natten det finns ju en annan som kan sia på goda sidan också (byfånen som iaf kan få reda på sidotillhörighet ?
Och tänker lite lika där som med eremiten -att varför vänta med den förmåga du har så tänker att den har gjort det ?

Men förstår din poäng med att välja sia som första val iofs
Jag personligen hade nog valt antingen ängel eller spioninfo första dygnet. Spioninfon är ju väldigt många rader som ger info om betydligt fler än en spelare (eller hur @Blacksmithfarm 🌺 bara man får den )

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka