Ah men du kanske menade att jag inte rabblade upp dig där i "följt av ".. det trodde jag att jag gjorde![]()
Ibland blir jag lite orolig att man blandar ihop mig och @Hedinn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah men du kanske menade att jag inte rabblade upp dig där i "följt av ".. det trodde jag att jag gjorde![]()
Alltså det var toppenbra med inget käk. Men hur? Jag fattar inte… Goda lyan kan väl inte skicka beskydd? Eller?
Ingen behöver svara mig (ulvarna får klura själva) men jag ville bara uttrycka min förvirring. Jag ska läsa igenom hela leken igen idag och se om jag fattar nåt då.
Jag fattar inte hellerEller så valde aldrig Q spioninfon som vi trodde utan räknade ut allt ändå. Egentligen spelar det inte så stor roll hur och varför, bara att det är jättebra
![]()
De kanske var för upptagna med att sörja Niyama?Ja jag blir lika förvirrad? Glömde de att käka? Annars är det väl bara Eremiten kvar men tyckte vi kom fram till att den troligen användes första natten?
Alltså det var toppenbra med inget käk. Men hur? Jag fattar inte… Goda lyan kan väl inte skicka beskydd? Eller?
Ingen behöver svara mig (ulvarna får klura själva) men jag ville bara uttrycka min förvirring. Jag ska läsa igenom hela leken igen idag och se om jag fattar nåt då.
Goda lyan har inga beskydd att skicka. Ulvarna glömde inte att käka.Ja jag blir lika förvirrad? Glömde de att käka? Annars är det väl bara Eremiten kvar men tyckte vi kom fram till att den troligen användes första natten?
DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på Lena
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20.29 Myrten röstar på Hedinn
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.45 Emtherlia röstar på Elo
20:52 bollen_ röstar på flyingchange
21:00 Niyama röstar på Myrten
Cirkus 1
Habina 1
qitis 1
LenaH 2
Fio 1
Bollen 1
Artline 1
Blacksmithfarm 1
Mirtai 1
Hedinn 2
Elo 1
Flyingchange 1
Myrten 1
Tror att detta stämmer? Såg att Niyama var i tid.
@Habina Qitis var lärlingen och Cirkus byfånen. Du skrev att cirkus var lärlingen. Bara så det blir rätt
DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på Lena
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20.29 Myrten röstar på Hedinn
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.45 Emtherlia röstar på Elo
20:52 bollen_ röstar på flyingchange
21:00 Niyama röstar på Myrten
LenaH bybo
Inget käk
DL 2 kl 21:00
19:38 Elo röstar på Emtherlia
19:40 cirkus röstar på Niyama
20:00 Qitis röstar på Niyama
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:24 Artline röstar på Emtherlia
20:27 bollen__ röstar på Elo
20:40 Habina röstar på qitis
20:47 fio röstar på qitis
20:51 Blacksmithfarm röstar på Niyama
20:56 Emtherlia röstar på qitis
20:57 flyingchange röstar på cirkus
21:00 Niyama röstar på qitis
21:00 Myrten röstar på Niyama
21:00 Hedinn röstar på qitis
Qitis lärling
Cirkus byfåne
DL 3
09.59 fio röstar på Niyama
10:23 Blacksmithfarm röstar på Niyama
10.39 Mirtai röstar på Niyama
13.07 Myrten röstar på Niyama
Emtherlia röstar på Niyama.
Hedinn röstar på Niyama
flyingchange röstar på fio
Artline röstar på Emtherlia.
bollen__ röstar på Niyama
Habina röstar på Niyama
Elo röstar på Niyama
Niyama fårulv
Jag funderar, också, över uddarösterna just nu.
Artline har röstat på Emtherlia två dagar i rad, och jag förstår inte riktigt vad som är så skumt med Emtherlia. Just nu talar de rösterna till Artlines nackdel för mig. Visst var Emtherlia med och röstade ut Q, men jag förstår att man reagerade på Q. Och igår blev det drev mot Niyama.
Och där kommer flyingchange och röstar på fip helt out of the blue? Jag hade fio på min neutral-mot-god lista då jag tyckte hon resonerade klokt i början av leken (efter Qs redovisning där Q räknar upp cirkus, hedinn och Niyama, tror jag det var)där fio skrev ngt i stil med att vi kan låta de goda specialarna jobba ifred. Samtidigt kan det ju gynna ulvarna att goda är lite rädda för att bli avslöjade om de har specialroller. Men just nu har jag inga ond-vibbar av fio. Så jag undrar om flyingchange ser något jag inte ser?
Bollen__ la en uddaröst i mitten av DL2 för att sedan följa drevet mot Niyama i DL3 - här blir jag fundersam över om det kan vara en ond som flyter med? Men jag kommer inte ihåg om jag reagerat på något hon skrivit.
Äh, jag vet inte, det var i alla fall lite tankar från mig. Ska iväg på yoga nu, så får återkomma senare.
Hemma med lite tid.
Jag är inte förvånad över att Niyama var ulv fast jag såklart var nojig. Jag blev misstänksam redan vid hennes röst på mig (som förmodligen inte var verklig) i DL1 för det hela kändes bara off. Snurrandet med Q gjorde mig tveksam vid DL2. Men nu så! Också nöjd med att jag nu hoppas att det är klarlagt att jag inte är fårulv!Jag har inte riktigt fattat vad som pekade mot det över huvud taget om jag ska vara ärlig. Sen kan jag erkänna att det finns fördelar med att vara misstänkt fårulv - man blir inte lika intressant att lägga ulv-grillen. Eller om de nu har en gryta. I alla fall inte när skydden tros vara förbrukade.
Tros vara förbrukade... vad som i hela havet hände vid natt-DL är jag helt frågande till. Efter vad Q skrev har jag svårt att se att hon inte valde att spela som spion första natten, även om jag tycker att ängel hade varit ett rimligt val för rollen. Men jag kan inte se något annat än att Q måste ha valt ängel och antagligen då varit utvald för käk och att eremiten sen klev in först i natt. Q bör inte ha kunna fått något paket, för i rollbeskrivningen står det: "Brevbärare – och får tre paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan dagDL." Innan dag-DL1 var det tomt i goda lyan. Jag blandar väl inte ihop dagarna? Det känns ändå som att hon hade info, bl a genom snack om var fårulvsrösten legat (skönt att slippa den!) samt vändningen från att vara skeptisk till cirkus till att följa hennes röst på Niyama. Men egentligen har detta kanske inte någon större betydelse? Nu är läget såhär och det känns positivt!
Kvarvarande spelare:
Artline
Blacksmithfarm
_bollen
Elo
Emtherlia
fio
flyingchange
Habina
Hedinn
Mirtai
Myrten
Elva stycken kvar. Förmodad fördelning 7-4. Kända roller:
1 eremit, sannolikt kraftlös nu
X bybor
1 ond siare
X ulvar (2-3, inte fler och jag tror 3)
Brevbärare/goda lyan som borde ha minst ett paket kvar enligt citatet från rollbeskrivningen ovan.
Ska nu försöka sortera lite bland kvarvarande spelare vad jag tror. Har ytterst begränsat med tid och framför allt ork, men ett par teoriinlägg ska jag väl få till. Hoppas på att kunna rösta relativt tidigt pga kommer att vara upptagen vid DL.
Nejmen precis. Tack för att du bekräftar att jag inte är helt snurrig i detta!Jag tänkte att LenaH skickat nåt, men brevbäraren skickar innnan dagdl, så hon kan omöjligt ha hunnit skicka till qitis samma natt som cirkus siade niyama. Så nä, jag fattar inte heller hur qitis luskade ut att cirkus hade siat.