Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Jag tänker att iallafall en ulv röstade på Elo igår. Det var Myrten, BSF och Mirtai. Känns osannolikt att inte en ulv skulle passat på här.
Emthe och Artline hade vardera 2 röster

DL4
15:18 Habina röstar på bollen__
19:14 bollen __ röstar på Hedinn
20:12 fio röstar på Emetherlia
20.32 Myrten röstar på Elo
20:37 Blacksmithfarm röstar på Elo
20:38 Hedinn röstar på flyingchange
20:40 Mirtai röstar på Elo
Emtherlia röstar på Artline
Flyingchange röstar på Artline
Elo röstar på Habina
Artline röstar på Emtherlia

Bollen __ 1
Hedinn 1
Emetherlia 2
Elo 3
Flyingchange 1
Artline 2
Habina 1
Artline fick ju sina röster efter att rösterna på Elo kom så där kan det ju iaf inte varit för att säkra upp för en ev kollega tänker jag, alltså om man tänker typ Mirtais röst på Elo för ingen annan hade ju 2 röster då.. Annars hade det ju varit en sak som spätt på misstankarna på Mirtai.

Nått med Emthe - Art skaver för mig. Oklart vad än så länge.

Jag behöver oxå rösta. Som jag skrev tidigare så är det osannolikt att det inte fanns med en ulv i röstningen på Elo igår och eftersom jag har BSF åt det goda hållet är det Mirtai och Myrten kvar. Alltså jag har ingen aning om var jag har Myrten. Mirtai har inte skrivit så mkt matnyttigt direkt men hon har tidsbrist men jag har inte så mkt mer på någon annan just nu. Hennes röstrad är inte heller så imponerande. Jag hade gärna röstat på Emthe igen men eftersom BSF inte tänker lägga sin röst där så är det gott nog för mig, iallafall för nu.

fio röstar på Mirtai för det måste vara en ulv bland rösterna på Elo

DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på Lena
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20.29 Myrten röstar på Hedinn
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.45 Emtherlia röstar på Elo
20:52 bollen_ röstar på flyingchange
21:00 Niyama röstar på Myrten

LenaH bybo
Inget käk

DL 2 kl 21:00
19:38 Elo röstar på Emtherlia
19:40 cirkus röstar på Niyama
20:00 Qitis röstar på Niyama
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:24 Artline röstar på Emtherlia
20:27 bollen__ röstar på Elo
20:40 Habina röstar på qitis
20:47 fio röstar på qitis
20:51 Blacksmithfarm röstar på Niyama
20:56 Emtherlia röstar på qitis
20:57 flyingchange röstar på cirkus
21:00 Niyama röstar på qitis
21:00 Myrten röstar på Niyama
21:00 Hedinn röstar på qitis

Qitis lärling
Cirkus byfåne

DL 3
09.59 fio röstar på Niyama
10:23 Blacksmithfarm röstar på Niyama
10.39 Mirtai röstar på Niyama
13.07 Myrten röstar på Niyama
Emtherlia röstar på Niyama.
Hedinn röstar på Niyama
flyingchange röstar på fio
Artline röstar på Emtherlia.
bollen__ röstar på Niyama
Habina röstar på Niyama

🧘‍♀️🗳️🏀
Elo röstar på Niyama

Niyama fårulv

Inget käk

DL4
15:18 Habina röstar på bollen__
19:14 bollen __ röstar på Hedinn
20:12 fio röstar på Emetherlia
20.32 Myrten röstar på Elo
20:37 Blacksmithfarm röstar på Elo
20:38 Hedinn röstar på flyingchange
20:40 Mirtai röstar på Elo
Emtherlia röstar på Artline
Flyingchange röstar på Artline
Elo röstar på Habina

Elo bybo

Känner inte att jag blir klokare just nu, ska försöka titta in under kvällen, men känner att jag vill rösta så att inte tiden springer iväg.

Mirtai var på min uteslutningslista jag skrev imorse

Vi var 15 från start.
Gissningsvis 5 onda?

Är det så så är det 4 onda och 6 goda kvar?

Om vi kör lite uteslutningsmetod så:

Jag tycker fio resonerat vettigt, även om jag är nojjig som alltid.
Jag tycker inte heller att Emtherlia har gjort något som är tillräckligt skumt för att förtjäna en röst. Undrag om hon är ngt på spåret med rösten på Artline? Själv borde jag logiskt sett med mina funderingar röständrat dit igårkväll. Men det är lätt att vara efterklok.
Myrten borde inte vara ond mtp Niyama-rösten, så hon är inte heller på min misstankelistan just nu.

Då har jag kvar
Mirtai
Bollen__
Flyingchange
Artline
Hedinn
Habina

Två till bör vara goda där?

Och nu har två av de spelare som är minst misstänkta för mig röstat där.

Tillsammans med röstraden, (habina, qitis, Niyama, elo) så tycker jag att det är.tillräckligt för en röst från mig idag.
Att hon slog spiken i kistan för elo igår skaver.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

Tja, då gör jag väl samma sak som de tidigare med mig (och hoppas att det inte är ett gäng lurviga som luras...) eftersom jag inte misstänkt Bsf typ knappt något (fast det är ju skrämmande), Myrten var inte fårulv och jag tycker hon inte verkar så lurvig. fip/Gio/Fio verkar ju många anse god, jag får väl tro det jag med då..
Med stor risk att vara förd bakom ljuset så
bollen__ röstar på Mirtai
då ovanstående hyffsat vettiga personer verkar anse att det döljer sig en lurvig en här och röstraden talar väl inte heller till Miratais fördel.

(med reservation att jag absolut ändrar mig om någon övertygar mig för jag är sjukt osäker..........)

Jag fattar att ni misstänker mig för jag har galen tidsbrist och varken hinner teoria eller rösta särskilt genomtänkt 🤷‍♀️

Artline har lagt tre röster på @Emtherlia vilket minst sagt sticker ut. Röstade inte på Niyama i lynchen där det stod mellan henne och q, inte heller dagen därpå när drevet gick. Funderar på om hon är något på spåret när hon så envist hänger fast där?

Jag hade glömt hur svårt det är med första dagsröster och det är inte omöjligt att jag ändrar sen.

Artline röstar på bollen.
Jag tror att hennes man har lurat med henne till byn och att hon egentligen inte är så sugen på marknad. Så hon kan säkert försöka sabotera i smyg så att hennes man inte får reda på det.

Jag kommer inte lägga en udda röst idag. Niyama kan vara ond men jag förstår inte riktigt misstankarna mot henne.

För att hon har en röst och att jag tror att ulvarna gömmer sig bland de sena uddarösterna.

Jag tror att jag hinner in igen innan dl så det är möjligt att jag kommer ändra om någon övertygar mig.

Skulle lynchen ta en annan riktning så kommer jag ändra röst men just nu ger det inte så mycket att lägga ännu en Niyama röst.

Artline röstar på Emtherlia.
Jag tror lyan består av personer som inte stack ut i första lynchen och se hon igår röstade på Q för att försöka rädda Niyama.

Artline har lagt tre röster på @Emtherlia vilket minst sagt sticker ut. Röstade inte på Niyama i lynchen där det stod mellan henne och q, inte heller dagen därpå när drevet gick. Funderar på om hon är något på spåret när hon så envist hänger fast där?
ska korrigera mig själv, hon har lagt TVÅ röster på emtherlia

Om jag minns rätt så stod det 5-4? Så det är viktigt att vi samlar rösterna.

Artline röstar på Mirtai.
Jag tror att ulvarna anade Qs roll tidigt och att de ville ha ut henne. Sedan tror jag elo rösten igår var ifrån en ulv som ville ha ut en god.

Dl 5
18.17 Myrten röstar på Mirtai
18:43 Fio röstar på Mirtai
19:13 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
19:29 bollen__ röstar på Mirtai
20:13 Artline röstar på Mirtai

Mirtai: 5

jag är inte 100 på bollens tid men det är på ett ungefär

Jag kommer ju uppenbarligen åka ikväll så orkar inte lägga massor med energi på att teoria en hel massa.

Mirtai röstar på BSF

För jag tror hennes första röst på Niyama var en alibiröst där hon säkert visste att hennes kollegor skulle komma och rösta på q.

Dl 5
18.17 Myrten röstar på Mirtai
18:43 Fio röstar på Mirtai
19:13 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
19:29 bollen__ röstar på Mirtai
20:13 Artline röstar på Mirtai
20.26 Mirtai röstar på BSF

Mirtai: 5
BSF 1

Jag vet inte alls. Vet inte vem jag misstänker mer eller mindre. Så jag gör en riktigt dålig grej. Jag följer med drevet. Jag tror blacksmithfarm kan veta nåt som jag inte vet. Därför

Habina röstar på Mirtai

Jag har ju verkligen ingen aning men jag förstår inte riktigt resonemanget att ulvar skulle rösta sist, jag har då röstat hursom när jag varit ulv och särskilt DL1. Känns ändå som en tunn och lite för enkel teori tycker jag, även om min inte blir något starkare direkt så känns det för mig mer som en ulv som gör det lätt för sig.
bollen__ röstar på Elo

(men är öppen för att ändra för något skummare)

Jag håller med om vad vi tror att Q visste, men tänker du då att Q pekade ut fårulven Niyama? Jag tyckte ju att det var ganska svävande kring det? Eller så är jag bara trög vilket inte är så ovanligt.. Inser ju nu när jag skriver att hon nog absolut skulle kunna vara det ja..
Vad tänker du om Myrten idag?

Jag har inte så mycket mer att komma med än det jag skrev efter DL igår. Naturligtvis reagerar jag på att man säger att de sista rösterna skulle vara av ulvar för jag vet ju min egen roll. Men känner mig också rätt fine med att åka ut, det visar ju bara att jag har rätt att inte bara ulvar röstar sent 😅 och det är ju fint att ha rätt nån gång.
Jag tycker att det är ganska många som är anonyma i leken, mer anonyma än mig och det gör det ju lätt för ulvarna att styra tänker jag.
Jag har bara en liten stund ikväll, kommer inte kunna bevaka leken så mycket.

Jag känner mig mer tveksam till Habina än Bsf, men det är väl troligen för att Habina röstat på mig :rofl:
Jag får också känslan att flyingchange spelar ensam, mest för att det resoneras lite udda som du säger.. men det kan ju vara taktik också..
Jag hoppas att Art är god, men det har jag inga belägg för. Kan ju absolut hålla med om teorierna från både dig och Art kring Emthe.

Landrar tillbaka till min teori här och tror nog att Myrten inte är i lyan för jag tänker att den där rösten på Niyama är för vansklig för det som kollega. Får ju inte glömma att vi har en ond utanför lyan men jag vet inte hur den skulle rösta i det läget. Jag vågar nog ändå tänka att Myrten är åt det godare hållet.

Habina glömde jag ju skriva om i det här inlägget men det är nog för att hon känts så neutral för mig. Nu tror jag ju att hon är ond bara för att hon röstat på mig :rofl: men jag fattar ju att det inte är ett rimligt resonemang så jag lägger nog henne åt sidan så länge..

Och angående teorina tt de som röstade sent DL1 är ulvar så är det ju frågan vad som menas med sent? LenaH var ju inte många minuter före heller. Men det kanske bara var strörösterna? Jag hade ju glömt leken och tänkte verkligen inte lägga en andra eller tredjeröst på någon i DL1 som jag BOP:ade, så jag har inte mer försvar än så. Igår röstade jag på Niyama precis som nästan alla andra.. Ja jag röstade på Elo dagen innan, men det var ju för att jag inte förstod gnabbet mellan Q och Niyama förrän det var för sent.. Uppenbarligen var det så för fler.........

Måste gå och vet inte om jag hinner tillbaka innan DL.
Har funderat och jag tänker nog att det eventuellt kan finnas något ont i Hedinn iom att Lena åkte, även om nu utifrån vad Q skrivit tror att fårulvrösten låg där så att Lena hade 3 röster så tänker jag att det ju ändå kan ha varit för att Hedinn är ond och Niyama röstade ju sent så hon hade ju hunnit se att det stod 2-2 innan hon röstade tänker jag.
Sen i DL2 så röstade ju Hedinn jättesent men hon la ju rösten på Q i ett läge där jag tänker att hon sett att Niyama hade 3 röster och Q 4 röster. Så tror hon la den där för att öka chansen iom att det ju var flera som inte röstat.
Bättre än såhär blir det nog tyvärr inte från mig idag. Öppen för att ändra röst om jag hinner tillbaka och ni kommit fram till något vettiagre.
bollen__ röstar på Hedinn

Ja just det, bra att du påminner mig om det för det tappade jag tydligen bort. Såg också att det inte fanns skydd i paket så då har du ju rätt i det.. tyckte dock att q framförde att det borde vara spioninfon som togs först och tänkte det var hennes sätt att lämna testamente, men så behöver det ju icke vara.

För att inte stå med i rollistan var det ju en del bybor i den här leken 😅

Jag tycker inte att det är nå lättare idag. Alls. Jag är säkert grundlurad men vill fortsätta ha Bsf och fio åt det godare hållet iallafall, Bsf mer trolig än fio känner jag men de verkar ju ha samma tankar om varandra ish så happ är man grundlurad så är man då får det väl vara så.

Jag tror att jag är mer skeptisk till Artline idag än igår?
Myrten känns ju vettig nu när det är klart att hon inte är fårulv 😅

.....jag vet inte alls var jag ska börja ens

Artline fick ju sina röster efter att rösterna på Elo kom så där kan det ju iaf inte varit för att säkra upp för en ev kollega tänker jag, alltså om man tänker typ Mirtais röst på Elo för ingen annan hade ju 2 röster då.. Annars hade det ju varit en sak som spätt på misstankarna på Mirtai.

Nått med Emthe - Art skaver för mig. Oklart vad än så länge.

Tja, då gör jag väl samma sak som de tidigare med mig (och hoppas att det inte är ett gäng lurviga som luras...) eftersom jag inte misstänkt Bsf typ knappt något (fast det är ju skrämmande), Myrten var inte fårulv och jag tycker hon inte verkar så lurvig. fip/Gio/Fio verkar ju många anse god, jag får väl tro det jag med då..
Med stor risk att vara förd bakom ljuset så
bollen__ röstar på Mirtai
då ovanstående hyffsat vettiga personer verkar anse att det döljer sig en lurvig en här och röstraden talar väl inte heller till Miratais fördel.

(med reservation att jag absolut ändrar mig om någon övertygar mig för jag är sjukt osäker..........)

Det här är inte alla inlägg från bollen, men de jag kände hade mest innehåll (sitter på mobilen nu, så det är inte lika smidigt att samla citat som via datorn 😅).

Det är ju ändå en del tankar och egna teorier från henne. Orkar inte sitta och gå igenom lika detaljerat som de tidigare idag, men kort sammanfattning är väl att jag i alla fall just nu ser egna tankar och teorier som snäppet mer postitivt än att mest diskutera vad som kan ha skett bakom kulisserna. Säger inte nödvändigtvis att bollen är god dock, kan (som de flesta andra) vara vad som helst.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka