Marsvin utbruten ur Unik, häftig, ovanlig, rolig eller bara allmänt snygg. Bildtråd

• Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 56
  • Visningar Visningar 1 984

Bukefalos 30 år!

För att fortsätta ytterligare på Xíexie så är detta definitivt ett av mina favoritfoton! Det är mamma Dovv med Ai längst till vänster sedan Jai och med Xíexie framför. Dovv ser verkligen så stolt ut över sina fina bebisar 💖
2012-09-02%20(7).webp

Honey var också morfar till mitt mest älskade marsvin någonsin. Min underbara lilla Xíexie 💖 Hon jobbade också i motvind då hon var timglasformad med bra skuldror och rumpmuskler, men med smal midja och lång kropp. Hon lyckades trots detta samla ihop 22 silverkort och fyra BISplaceringar
Här är hon på SM (eller NM? Jag har noll koll på dem 😅) i Eskilstuna 2013
Visa bifogad fil 187022
Vilken elegant frisyr!

Jag hade en merino en gång i tiden, den fick inget pris den på grund av; litet huvud och för mjuk päls :laugh:

Alltså...får man fråga om sitt marsvin här?
Jag har inte lyckats få raserna/sorterna att fastna i skallen, trots att jag träffade marsvin första gången för 30 år sen. Har dock inte ägt några egna förrän nu. Men dottern vill så gärna veta vad våra två är för någonting.
De är båda omplaceringar (genom soc och genom djurhem), så vi vet nästan inget om dem.

20260621_235740-COLLAGE.webp

Vilken elegant frisyr!

Jag hade en merino en gång i tiden, den fick inget pris den på grund av; litet huvud och för mjuk päls :laugh:
Där var hon ändå jätteslarvigt klippt 😅 men ja hon var vacker 😍

Jag har nog aldrig hört talas om en merino med för mjuk päls tidigare 😮

Alltså...får man fråga om sitt marsvin här?
Jag har inte lyckats få raserna/sorterna att fastna i skallen, trots att jag träffade marsvin första gången för 30 år sen. Har dock inte ägt några egna förrän nu. Men dottern vill så gärna veta vad våra två är för någonting.
De är båda omplaceringar (genom soc och genom djurhem), så vi vet nästan inget om dem.

Visa bifogad fil 187056
Självklart 😃
Den övre är black/golden/white tan och den undre black/golden/white roan. Båda är nonself av petkvalité.
Supersöta!😍

Jag drömmer faktiskt om ett ljust marsvin med rosa/röda ögon
Jag har haft ett helt gäng 😍 Mitt uppfödarmål var beige, men det lyckades jag bara få 2st 2007 och sedan lös de med sin frånvaro trots både choklad och pink eyed hos hos avelsdjuren tills jag slutade föda upp 2020 🙄 Här har bott hela skalan från vitaste vit till en unik riktigt mörk solid chokladzobelagouti som såg ut som en pink devil
IMG_7970.webp

Jag håller på med Hall of famebilder. Vet inte hur många gånger jag har gjort om dem vid det här laget 😬 Vet inte om jag är nöjd eller om det är för plottrigt
IMG_8105.webp

Jag håller på att gå igenom bilderna jag har redigerat till Hall of famebilderna och insåg att imorgon är det 20(!) år sedan jag tog denna bilden på min första hane 😱 Gideon hette han. Jag hämtade honom och tre honor (Rinn, Spetan och Lilo) samma dag som jag flyttade in i min första lägenhet. Jag fick inte skaffa marsvin när jag bodde hemma och klarade inte att vänta längre än så 😂
2006-06-27%20Gideon.webp

Och här är marsvinet som fick mig att vilja ha marsvin 😍 Jag jobbade extra i en djuraffär när jag gick i gymnasiet och 2003 kom det in en helt underbar liten kille som var så himla gosig och som satt där utan att bli såld i kanske 2-4 månader (minns inte exakt tid, men länge jämfört med hur länge de brukade sitta där). Jag tjatade mamma och pappa blåa, men de var stenhårda med att det blev inga marsvin förrän jag flyttade hemifrån. När jag väl flyttade i oktober 2004 så var såklart Marwin såld sedan länge. 1,5 år senare så var det en som ringde och sa att hon hade hört att jag födde upp marsvin och hade två hanar hon behövde bli av med. Jag hade egentligen inte plats, men jag frågade ändå vad för marsvin det var och det var min Marwin!! Självklart fick de flytta hit! Marwin var fortfarande lika underbar och jag fick ha honom tills han fick somna in pga en tumör 6,5 år gammal. Jag saknar honom fortfarande 🥺
2009-10-03%20(4).webp

När jag hade Marwin och han började bli skruttig så fanns det inte mycket mot artros på marsvin så efter tips så fick han några blåbär varje dag. Jag vet inte om det gjorde någon direkt skillnad, men han älskade verkligen sina blåbär!
2009-06-10%20(2).webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka