Masked singer

Jag tycker det här är jättesvårt (:o) men funderade på om sjöjungfrun kan vara Alicia vikander? Dels samma anledning som Måns, att det var en ledtråd om Till det som är vackert som hon gjorde huvudrollen i. Dels bor hon inte i Sverige som var en annan ledtråd. Och så var det väl något om kungafamiljen och hon spelade väl drottning i A royal affair?
 
Jag är förvånad över att inte fler gissar på att sjöjungfrun är en man. Vi tyckte det kändes förhållandevis tydligt att fylligheten i rösten är svår att få till som kvinna. Hade inget eget namn själv men såg någon på annan plattform som gissade på Yohio och det känns ändå rimligt? Förutom att jag vill ha det till att han är mindre i kroppen.
 
Jag är förvånad över att inte fler gissar på att sjöjungfrun är en man. Vi tyckte det kändes förhållandevis tydligt att fylligheten i rösten är svår att få till som kvinna. Hade inget eget namn själv men såg någon på annan plattform som gissade på Yohio och det känns ändå rimligt? Förutom att jag vill ha det till att han är mindre i kroppen.

Jag hörde också det ryktet. Jag jämförde med när han sjunger. Det skulle kunna vara det. Jag är inte helt övertygad men jag utesluter det inte.
 
Gällande trollkarlen så var min spontana tanke Anders Svensson, även om det kanske är lite för mycket fotbollsreferenser för att vara en fotbollsspelare.
 
Jag är förvånad över att inte fler gissar på att sjöjungfrun är en man. Vi tyckte det kändes förhållandevis tydligt att fylligheten i rösten är svår att få till som kvinna. Hade inget eget namn själv men såg någon på annan plattform som gissade på Yohio och det känns ändå rimligt? Förutom att jag vill ha det till att han är mindre i kroppen.
Inte en man, men en transkvinna - Tone Sekelius kanske?
 
Jag tror inte att någon den här säsongen har varit speciellt mycket längre än David Hellenius som är strax under 180. Jag har försökt spana på det för att få en ledtråd.
Va, är Hellenius strax under 180? Han ser mkt kortare ut än så tycker jag.
 
Astronauten/Koalan måste vara Lasse Holm.
Mycket ledtrådar som stämmer ihop med "Sikta mot stjärnorna", och i slutet sa han väl något med att bjuda på en show som ingen kan imitera?
Sen när pizzan kom in i slutet for tankarna direkt till Cannelloni, macaroni.
Intressant gissning! Jag har inte sett första säsongen och har noll koll på hur svåra ledtrådarna brukar vara, men det kändes ju som att Jesper Parnevik var det ”uppenbara” svaret. Jag var dock lite inne på att swing och boogie inte alls var golfreferenser utan dansreferenser - och då tänker jag på Jesper Blomqvist (tror det nämndes att han trivdes bäst i grupp vid nåt tillfälle, och då tänkte jag lagsport) i och med hans deltagande i let’s dance. Han spelade i Italien en period, och deltog väl även i stjärnor på is.

Det enda som förbryllar mig är bumerangerna i början, borde finnas nån koppling till Australien då? Har Lasse Holm nån sån? Eller har de med saker utan betydelse för att förvilla också? :p
 
Jag skulle bli väldigt förvånad om det var det. Som stort The Ark fan känns det som att jag hade känt igen den rösten. Den är ju rätt speciell. Om han inte är extremt bra på att förställa rösten.
Jag kollade ett exempel ur Hedwig.
Han kan låta så som sjöjungfrun.
Gissningsvis så kan han härma andra sångare/sångerskor.
Det är inte så många som behärskar att sjunga så i falsett och jag tror definitivt inte att det är Erik Gadd.
 

Liknande trådar

Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 094
Senast: Thaliaste
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 191
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 787
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Hej! Jag har i uppdrag att fixa en plantering, men jag behöver lite hjälp med vad som ska stå där. Önskemål är perenn, lättskött, ska...
2
Svar
35
· Visningar
1 755

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp