Masterchef (ulvlek)

Uppdatering!

Det var spänt mellan deltagarna efter första stresstestet, alla tittade nervöst på varandra och undrade vad domarna skulle säga om deras mer eller mindre lyckade försök.

En efter en gick domarna fram och knäckte äggen, ibland med en nöjd grymtning men flera gånger med en missnöjd rynka på näsan.

Slutligen sa domarna: Kan följande hemmakockar ta ett kliv framåt: Lenis, Killaloe och Blacksmithfarm.

Ibland är det en nackdel att stressa och vara klar sist, men den som åker idag är den som lyckats koagulera äggulan i det löskokta ägget pga att denne blev klar för tidigt!

Ledsen att säga det - men den som åker ut är:

Blacksmithfarm - Nattvakt/säkerhetsvakt

NattDL 09.00
DagDL 21.30

Uppdatering!

Det var spänt mellan deltagarna efter första stresstestet, alla tittade nervöst på varandra och undrade vad domarna skulle säga om deras mer eller mindre lyckade försök.

En efter en gick domarna fram och knäckte äggen, ibland med en nöjd grymtning men flera gånger med en missnöjd rynka på näsan.

Slutligen sa domarna: Kan följande hemmakockar ta ett kliv framåt: Lenis, Killaloe och Blacksmithfarm.

Ibland är det en nackdel att stressa och vara klar sist, men den som åker idag är den som lyckats koagulera äggulan i det löskokta ägget pga att denne blev klar för tidigt!

NattDL 09.00
DagDL 21.30

Åh nej - inte bra!:(

Uppdatering!

NattDL 09.00
DagDL 21.30
:down:

Det var inte skrivet när jag började skriva mitt röstinlägg och jag läste inte igenom allt som skrivits i mellantiden. Det hade förmodligen inte påverkat dock. Det var just den här dramatiken kring frukt jag reagerade på.
Hm. Det var inget jag direkt reagerade på. Men å andra sidan var ni ju flera som gjorde det.
Inte särskit stark motivering, men det var å andra sidan inte min motivering heller, så... ;)

11.15 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16.59 Bollen__ röstar på cirkus(ogiltig röst )
20.10 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
20.25 Killaloe röstar på Snurrfian
20.36 mammas röstar på killaloe
20.59 Lenis röstar på Hedinn
21.07 Lobelia röstar på Lenis
21.13 Idahoe röstar på Lobelia
21.20 quarter4ever röstar på Killaloe

21.22 bumpo röstar på blacksmithfarm
21.24 LenaH röstar på Mammas
21.28 cirkus röstar på LenaH

20,30 Hedinn röstar på Lenis

Mirtai missar att rösta?

Q 1
BSF 2
Snurrfian 1
Killaloe 2
Hedinn 1
Lenis 2
Lobelia 1
Mammas 1
LenaH 1

Snor Qs lista. BSF lynchad av snurrfian och bumpo. Jag fick två röster av Lobelia och Hedinn, ser inte så mkt teorier från dem mot nån annan om jag minns rätt. Jag tror inte särskilt mkt på tidiga räddningsaktioner som flera av er vet, och iom att jag vet BSF & min roll känns det än mindre troligt då Killa är den enda ytterligare med två röster och hon hade sina innan vi fick våra andraröster.
De som sticker ut hakan lite med andraröster - om jag ska tänka enligt att en ulv kanske inte vill sticka ut- är då Hedinn, bumpo & Q. Inte tillräckligt för att ha nån åt god sida men att våga sticka ut lite är ändå nåt positivt på sitt sätt in my book.

Det var det jag hade att säga om röstningen just nu, får sova på saken :)

Färglägger lite
Dag 1

Mirtai missar att rösta

De som sticker ut hakan lite med andraröster - om jag ska tänka enligt att en ulv kanske inte vill sticka ut- är då Hedinn, bumpo & Q. Inte tillräckligt för att ha nån åt god sida men att våga sticka ut lite är ändå nåt positivt på sitt sätt in my book.

Fast i senaste leken lade onda både andra och tredje röster i DL 1... :angel:
Så det resonemanget är ju inte särskilt starkt kanske?

alltså jag gör det både som god och ond. Om jag råkar vara online ungefär samtidigt som uppdateringen kommer- så tyvärr just DET säger inget om min roll
Nej jag tycker ju inte heller det gör det, men jag fick flera röster på mig sist som baserades till stor del på just ett sånt uttalande från mig ;)

Mirtai missar att rösta?

liten röstanalys från mig då
Det stod mellan tre som hade 2 röster
BSF / som var bevisligen god (nattvakt)
Killaloe -som mammas röstade på och jag själv
Lenis som fick röster på sig från Lobelia och Hedinn

Det som jag spontant känner är ju att den första som får 2 röster på sig är Killaloe och inom två minuter så har BSF fått två röster på sig iom Bumpos andra röst?
Och bumpos röst på BSF känns ju som ganska BoP -aktig egentligen när man läser den?
Lenis fick en andra röst av hedinn i sista minuten och kan ju vara ett försök att få det mer förvirrat kring röstningen totalt?
Det är ju inte helt omöjligt att alla 3 som fick två röster på sig idag inte är i Lyan (en av dem kan alltså vara tjuven- nöjd nu @LenaH ;)?) och det är ju det som de i lyan brukar gilla för då kommer det iaf i någon/ några DL till analyseras sönder och samman varför den fick en andra röst etc - precis som jag gör här ovan btw :cool:

NattDL 09.00
DagDL 21.30

Så dumt! :down:
Men det förklarar iaf bristen på matlagningskompetens mvh fördomsfull :p :D

Jag ska bara förvarna om att hag kommer vara lite dålig på att närvara det närmaste dygnet. Har mycket på jobbet i natt så kommer inte kunna sitta så mycket som jag vill (Attans alltså :D) och ska sova några timmar på dagen hade jag tänkt. Så vet ni. Men jag kommer iaf göra så gott jag kan :up:

om verkade tycka att jag hade en rimlig iakttagelse i att goda kan haka sig i goda , men ändå väljer att rösta på en av de jag hade funderingar kring (och de funderingarna var inte att alla faktiskt ens var goda!)
Det är väl inte så konstigt att jag håller med om ett klokt resonemang - det är ju mycket enklare för ludna att vänta ut första lynchen än det är för goda eftersom ludna har en rätt bra uppfattning om resterande spelare i det stora hela?

Sen tyckte jag ju inte att det innebar att alla är goda (uppenbarligen, eftersom jag la min röst på Snurrfian som du själv nämner), men jag tycker ändå att resonemanget i grunden inteär helt uppåt väggarna.

Dessutom tycker jag att som en matintresserad domare så bör en vara öppen för att provsmaka rätter och här visar Snurrfian att hon inte alls gillar en viss ingrediens. Det känns som en dålig kombination att vara så ointresserad av att förändras och ta in nya influenser och samtidigt vara en kock! :D
Jag undrar också hur Snurrfian håller igång restauranger om hon vill sova redan vid den här tiden? :eek: Jag menar, lunchrestauranger i all ära - men en mer fine dining-restaurang är väl något alla kockar med självaktining vill ha och då stänger väl knappast köket innan 21?
Jag hoppas innerligt att kockar inte behöver gå upp kl 05 för att sen jobba in till mitt i natten! :crazy: Ot men periodvis tar pendladet på mig, speciellt när jag har slarvat med sena kvällar och så behöva gå upp kl 05 för att pendla till universitetet. Sen träffade jag en studiekamrat på stationen så jag var tvungen att vara sociala hela tågresan när jag brukar koppla av. :cautious: Pga olika omständigheter kom jag inte hem förens tio över 5 igen på kvällen och då började jag ta slut helt enkelt. :D Men jag sov strax före nio så idag är jag igång igen!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka