Masterchef (ulvlek)

11.15 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
16.59 Bollen__ röstar på cirkus(ogiltig röst )
20.10 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
20.25 Killaloe röstar på Snurrfian
20.36 mammas röstar på killaloe
20.59 Lenis röstar på Hedinn
21.07 Lobelia röstar på Lenis
21.13 Idahoe röstar på Lobelia
21.20 quarter4ever röstar på Killaloe

21.22 bumpo röstar på blacksmithfarm
21.24 LenaH röstar på Mammas
21.28 cirkus röstar på LenaH

20,30 Hedinn röstar på Lenis

Mirtai missar att rösta?

Med tanke på att det är så spridda röster så tror jag inte att det går att utläsa något ifrån dem i det här läget, de onda kan ha lagt andra röster, enstaka röster, både varianterna. Möjligtvis går det att se ett mönster lite längre fram.

Förlåt för min ogiltiga röst! Var tvungen att få ur mig något snabbt. Hoppas jag har mer tid idag, det är tyvärr lite mycket nu.

Till hennes stora förskräckelse upptäcker mammas för sent att grädden till hennes sellerilåda är SUR! Hon chansar och serverar domarna ändå, som gör gräsliga grimaser och genast visar henne dörren. Inga mer stunder i rampljuset för mammas.

Mammas var bybo

@Paddington kommer att meddela tid för dag-dl. Nattdl imorgon blir 09:00 igen. :)

Mirtai missar att rösta?

Blacksmithfarm var nattvakt
Mammas var bybo

Mina funderingar lander ju ganska direkt i om Mammas kanske var något på spåret. För mig blir det något som jag vill rota lite mer i.

Andra tanken sådär spontant så tänker jag att Q och Killa inte borde vara i lyan tillsammans - även om det har hänt förr att lyan gör en sån abrovinkel. LenaH röstade på Mammas och även jag var ju fundersam runt Mammas men röstade på LenaH för jag tyckte hon saknade ett led. Hon förklarade sig och jag fattar hur hon tänkte i det läget, men då vill jag backa bandet lite, vad var Mammas egentligen på spåret? Att Killaloe försökte få bort fokus från Snurrfian, mig och bollen__ jag vet ju min roll så det lämnar bollen__ och Snurrfian, men hon (S) fick röst av Killaloe och igen, jag ser det som osannolikt att de två skulle vara i lyan tillsammans. Då är frågan om bollen__ är den som Killaloe försökte få bort fokus ifrån? Det vet jag inte, samtidigt så var det ungefär noll fokus på henne. Det kan också vara så att käkvalet är just för att vi ska försöka följa Mammas spår för att lyan vet att hon var krokigt ute?

Jag landar i ... att jag inte vet.

Mirtai missar att rösta?

Mammas var bybo

Mina funderingar lander ju ganska direkt i om Mammas kanske var något på spåret. För mig blir det något som jag vill rota lite mer i.

Andra tanken sådär spontant så tänker jag att Q och Killa inte borde vara i lyan tillsammans - även om det har hänt förr att lyan gör en sån abrovinkel. LenaH röstade på Mammas och även jag var ju fundersam runt Mammas men röstade på LenaH för jag tyckte hon saknade ett led. Hon förklarade sig och jag fattar hur hon tänkte i det läget, men då vill jag backa bandet lite, vad var Mammas egentligen på spåret? Att Killaloe försökte få bort fokus från Snurrfian, mig och bollen__ jag vet ju min roll så det lämnar bollen__ och Snurrfian, men hon (S) fick röst av Killaloe och igen, jag ser det som osannolikt att de två skulle vara i lyan tillsammans. Då är frågan om bollen__ är den som Killaloe försökte få bort fokus ifrån? Det vet jag inte, samtidigt så var det ungefär noll fokus på henne. Det kan också vara så att käkvalet är just för att vi ska försöka följa Mammas spår för att lyan vet att hon var krokigt ute?

Eller så var det helt enkelt så att Mammas inte blivit käkad/lynchad tidigt i de senaste lekarna. :p

Det är svårt att få något vettigt ur en lynch med så spridda röster.
Eller så var det helt enkelt så att Mammas inte blivit käkad/lynchad tidigt i de senaste lekarna. :p
De flesta gånger så är det så vid DL1. Det är inget kul att få ut någon ur leken så tidigt.

Det kan också vara så att käkvalet är just för att vi ska försöka följa Mammas spår för att lyan vet att hon var krokigt ute?
Det tror jag verkligen! Alltså, även om jag tycker det är dålig stil av @Mammas att försöka lyncha mig det första hon gör när vi äntligen ( :love: ) är med i samma lek :D så skulle jag icke välja henne som käk i ett sånt här fall. Dels för att det skulle bli en så himla tydlig koppling mellan mig och mammas (och det känns sååå uppenbart och tråkigt) men också för att jag gillar att leka med mammas så hon skulle kanske fått vara kvar lite längre.

Dock skulle jag kunna tänka mig att flera som spelat med mammas tidigare och som är onda, vill ha ut henne relativt snabbt eftersom hon är en himla dålig person att ha mot sig. Så ja, jag tror mer på att det sitter gamla rävar i lyan (:D) som tycker att mammas är svårspelad och därmed gärna vill ha ut henne tidigt, så då passar dom på när jag och mammas har en koppling för att därigenom rikta misstankar mot mig. (Eller någon annan för den delen som mammas kanske nämnt i något inlägg och som inte alls är en luden typ)

Mirtai missar att rösta?

Mammas var bybo

Du menar att de som röstade på varandra inte kan sitta i lyan tillsammans? Visserligen talar inte det för mig, men jag ser det inte omöjligt pga av röstningen att q och killaloe skulle kunna sitta i en lya tillsammans, sen kanske de inte gör det av andra skäl, men själva röstningen tycker jag inte säger något. Jag inser ju att det även gör att jag och killaloe skulle kunna sitta i lyan tillsammans, men jag vet att jag inte sitter i någon lyan men å andra sidan så finns det ingen anledning för dig att lita på mig heller. ;)

Dock skulle jag kunna tänka mig att flera som spelat med mammas tidigare och som är onda, vill ha ut henne relativt snabbt eftersom hon är en himla dålig person att ha mot sig. Så ja, jag tror mer på att det sitter gamla rävar i lyan (:D) som tycker att mammas är svårspelad och därmed gärna vill ha ut henne tidigt, så då passar dom på när jag och mammas har en koppling för att därigenom rikta misstankar mot mig. (Eller någon annan för den delen som mammas kanske nämnt i något inlägg och som inte alls är en luden typ)
Dock skulle jag kunna tänka mig att flera som spelat med mammas tidigare och som är onda, vill ha ut henne relativt snabbt eftersom hon är en himla dålig person att ha mot sig. Så ja, jag tror mer på att det sitter gamla rävar i lyan (:D) som tycker att mammas är svårspelad och därmed gärna vill ha ut henne tidigt,
Bara en liten tilläggstanke från mig: är det inte så att de flesta deltagarna i den här leken skulle kunna passa in på den beskrivningen? :D
Eller, rävar och rävar, men det är väl inga direkta nybörjare med va? :)

Tror mest på att Mammas dels kan vara jobbig att få emot sig, men ffa att hon klarat sig länge de senaste lekarna. Tycker det är rätt sällan man käkar nån tidigt i leken baserat på vem de jagar.. DL1 jagar man ju sällan den/de som man senare kommer jaga vidare, om nån fattar hur jag menar.

Killaloe tycker det hade varit för "himla tydlig koppling" om hon som lyamedlem käkat Mammas pga att hon röstat på henne men jag tror inte riktigt på det upplägget, det skulle innebära att alla som röstat på en ulv i DL1 ligger illa till eller tvärtom för den delen, och jag tycker sällan man resonerar så i lyan dag ett, att vi kan inte käka nån som röstat på nån av oss.. Om man inte letar ond utanför lyan som kan vinka tycker jag det ofta blir rätt slumpvis om inte nån annan specialroll finns att snoka efter.

Mirtai missar att rösta?

Mammas var bybo

Ingen fundering kring bumpo? Som la en andraröst på BSF efter att jag lagt en första andra röst på Killaloe?
Jag tyckte redan igår att det var lite märkligt med att bumpo la en så tydlig BoP-röst som en andra röst- vare sig hon sett min röst innan på killaloe eller inte (det var ca 2 min mellan min och bumpos röster)
Jag tänker att som god vill man väl inte riskera att sätta upp nån i ledning om man inte har något man faktiskt misstänker någon för- "på riktigt"?
Som ond vill man ju kanske bara lägga rösten på en som man tror är god (det finns ju en tjuv med dock) och ffa om det råkar vara så att en annan i lyan ligger uppe i ledningen?
Med det sagt så har jag ingen aning om vart jag har @bumpo men tänker att man inte får glömma bort hennes andra röst på BSF (som vi ju vet var nattvakt) igår ffa om man funderar kring Killaloes eventuella ondhet , eftersom hon hade ledningen med två röster innan bumpos röst på BSF

Jag vet inte heller alls om jag var rätt ute med min röst igår på Killaloe- men röstade efter en teori som jag fann kunde ha bäring
Jag kan lika gärna ha varit fel ute med den tanken som att ha haft lite rätt

@Killaloe - jag blir alltid lite misstänksam mot någon som tycker att jag haft ett vettigt resonemang i DL1 :p
Jag är mycket mer van vid att alla misstänker mig och att det brukar kunna komma röster på mig bara för att jag skriver om det mesta och inte brukar vara den som inte vågar skriva vad jag tror och tänker

@quarter4ever jag tyckte verkligen inte att någon var ondskum igår och någon var jag ju tvungen att rösta på. Eftersom maträtterna är OnT enligt LL och korvstroganoff är, i mina ögon, oätligt kändes det rimligast att lägfa rösten där. Nu visste jag ju inte att BSF var nattvakten, eller god öht för den delen, och jag såg ärligt talat inte din andraröst på @Killaloe innan jag postade min röst.

Du menar att de som röstade på varandra inte kan sitta i lyan tillsammans? Visserligen talar inte det för mig, men jag ser det inte omöjligt pga av röstningen att q och killaloe skulle kunna sitta i en lya tillsammans, sen kanske de inte gör det av andra skäl, men själva röstningen tycker jag inte säger något. Jag inser ju att det även gör att jag och killaloe skulle kunna sitta i lyan tillsammans, men jag vet att jag inte sitter i någon lyan men å andra sidan så finns det ingen anledning för dig att lita på mig heller. ;)

Det är väl inte jättevanligt att man lägger en andraröst på en kollega i DL1. I detta första skede så är det i allafall ett kriterie för mig som jag sorterar lite på. Sen kan någon av dom eller ingen av dom sitta i lyan, men min hypotes blir att de inte är i lyan tillsammans.

Ingen fundering kring bumpo? Som la en andraröst på BSF efter att jag lagt en första andra röst på Killaloe?

Jo det är också något jag reagerade på. Det kan alltid vara en röst för att rädda en kollega åtminstone till röstning. Men det behöver inte vara det. Så om Killa visar sig vara ond så kommer bumpo nog behöva skärskådas än mer.

Egentligen är samma resonemang applicerbart på Hedinn som la en andraröst på Lenis. Det kan ju också ha varit ett sätt att utjämna odds vid en eventuell lottning, under förutsättning att Lenis är god och Killa är ond.

Det är väl inte jättevanligt att man lägger en andraröst på en kollega i DL1. I detta första skede så är det i allafall ett kriterie för mig som jag sorterar lite på. Sen kan någon av dom eller ingen av dom sitta i lyan, men min hypotes blir att de inte är i lyan tillsammans.
Du tänkte så :o :D

@quarter4ever jag tyckte verkligen inte att någon var ondskum igår och någon var jag ju tvungen att rösta på. Eftersom maträtterna är OnT enligt LL och korvstroganoff är, i mina ögon, oätligt kändes det rimligast att lägfa rösten där. Nu visste jag ju inte att BSF var nattvakten, eller god öht för den delen, och jag såg ärligt talat inte din andraröst på @Killaloe innan jag postade min röst.
varför valde du BSF istället för snurrfian? Som ju också gillar korv stroganoff?

Gott? :cautious: Jag kan tänka mig det som en del i sötsura rätter men en korvstroganoff är alldeles utmärkt god som den är. Till min stora sorg är det ingen i min familj som vill ha korvstroganoff, stekt falukorv och falukorv i ugn är det enda som går hem här. :cry:

Jo det är också något jag reagerade på. Det kan alltid vara en röst för att rädda en kollega åtminstone till röstning. Men det behöver inte vara det. Så om Killa visar sig vara ond så kommer bumpo nog behöva skärskådas än mer.

Egentligen är samma resonemang applicerbart på Hedinn som la en andraröst på Lenis. Det kan ju också ha varit ett sätt att utjämna odds vid en eventuell lottning, under förutsättning att Lenis är god och Killa är ond.

Ja det är ju sant angående hedinn - jag hade ju fundringar även på det igår

Mirtai missar att rösta?

liten röstanalys från mig då
Det stod mellan tre som hade 2 röster
BSF / som var bevisligen god (nattvakt)
Killaloe -som mammas röstade på och jag själv
Lenis som fick röster på sig från Lobelia och Hedinn

Det som jag spontant känner är ju att den första som får 2 röster på sig är Killaloe och inom två minuter så har BSF fått två röster på sig iom Bumpos andra röst?
Och bumpos röst på BSF känns ju som ganska BoP -aktig egentligen när man läser den?
Lenis fick en andra röst av hedinn i sista minuten och kan ju vara ett försök att få det mer förvirrat kring röstningen totalt?
Det är ju inte helt omöjligt att alla 3 som fick två röster på sig idag inte är i Lyan (en av dem kan alltså vara tjuven- nöjd nu @LenaH ;)?) och det är ju det som de i lyan brukar gilla för då kommer det iaf i någon/ några DL till analyseras sönder och samman varför den fick en andra röst etc - precis som jag gör här ovan btw :cool:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka