Masterchef (ulvlek)

Nej nej nu har jag varit otydlig, det jag i min skalle tänkte var att cirkus kan hitta på en massa men hon gör sällan sånt jag själv tycker är ologiskt när jag är ond. Eller hur jag ska skriva.. Så det var mer ett inte så genomtänkt uttalande av mig och f ö inte alls nån godförklaring som vissa vill få det till. Hade jag kunnat godförklara någon hade jag inte varit så tydlig med det för då skulle jag bli käk direkt igen och det är jag trött på
Jag tror jag förstår hur du menar nu :up:
Förresten var väl du med till slutet i sista leken? Men du kanske har blivit tidigt käk mycket innan? "Minns inte och orkar inte kolla"

Jag börjar få tidsnöd och då landar jag på någon jag inte riktigt väntat mig:

LenaH röstar på Idahoe

För att när jag läser igenom bollens inlägg så tror jag att hon följer Killa för att hon tror att Killa är god och inte för att hon är en ond som försöker ta chansen att få ut en god. Därför tror jag Idahoe är en ond som högg en lämplig kandidat.

Även om Ida rent statistiskt inte borde sitta i lyan! :p
Okej, då har vi nog uppfattat bollens inlägg lite olika :) Jag hade lite svårt med Killaloes motivering (därmed inte sagt att jag vet om hon har rätt eller fel gällande Mirtai - hon stod som anonymt neutral i mina anteckningar) och reagerade på att bollen följde den utan att ens skriva om den med sina egna ord. Men visst, ibland strejkar ju ens hjärna och bollen verkade trött så mycket möjligt att hon är god. Men det var vad jag reagerade mest på ikväll ändå :)

Killaloe röstar på Mirtai
bollen__ röstar på Mirtai
Mirtai röstar på Lenis

,Snurrfian röstar på Killaloe
Idahoe röstar på Bollen__
cirkus röstar på bumpo
quarter4ever röstar på Lobelia

Bumpo röstar på Mirtai
Lenis röstar på bumpo
Lobelia röstar på Q
LenaH röstar på Idahoe

Jag garanterar inte att jag fått med alla rösterna!

Jag tror jag förstår hur du menar nu :up:
Förresten var väl du med till slutet i sista leken? Men du kanske har blivit tidigt käk mycket innan? "Minns inte och orkar inte kolla"

Tja jag var ju sista ulv som blev lynchad i förra leken så då var jag allt med till slutet. Men i lekarna dessförinnan har jag i regel åkt hyfsat tidigt varje gång jag varit god. Får iofs skylla mig själv den gången jag i princip vevade med plakat om att jag va siare men ingen god fattade ju :o:D

Mirtai röstar på Lenis

cirkus röstar på bumpo

Bumpo röstar på Mirtai
Lenis röstar på bumpo
Lobelia röstar på Q
LenaH röstar på Idahoe

jag tror att @Hedinn missade att rösta - hittade ingen röst från henne i vart fall?

Mirtai röstar på Lenis

cirkus röstar på bumpo

Bumpo röstar på Mirtai
Lenis röstar på bumpo
Lobelia röstar på Q
LenaH röstar på Idahoe

Gillar att vår gästdomare idag har koll!! :love:

Uppdatering!

Idag så har vi ostkonnässören och kritikern @Artline som gästdomare på plats för att bedöma era rätter - Välkommen @Artline!!!

Jag måste varna er för att Artline är otroligt petig med både presentationen och hur osten smakar i rätten...

En efter en kommer de nervösa deltagarna fram med sina rätter. Till slut är det Mirtais tur och hon vet att hon helt missbedömt tiden som rätten tar. Att tillaga Toskansk Tortellini med broccoli, ricotta och valnötter lät som en väldigt bra idé ända till hon insåg att pastadegen behövde vila en timme i kylskåp!!

Det som presenterades på hennes tallrik kunde knappt passera som ätligt (skulle ha varit parmesanosten som användes som topping) men det tvistade domarna om och det slutade med att Mirtai fick lämna tävlingen.

Mirtai var ulv

NattDL 09.00
DagDL 21:30

OK då hamnar ju Killaloe och bollen definitvt mer åt det goda hållet för mig iaf :) och även bumpo som jag haft funderingar kring innan lär ju hamna mer ditåt iom en avgörande röst idag

Mirtai
röstar på Lenis
Snurrfian röstar på Killaloe
cirkus röstar på bumpo
Bumpo röstar på Mirtai
Lenis röstar på bumpo
Lobelia röstar på Q
LenaH röstar på Idahoe

Det var helt klart intressant.

Jag ser att Q är supersnabb att godförklara alla som röstade på Mirtai.

Mirtai
röstar på Lenis
Snurrfian röstar på Killaloe
cirkus röstar på bumpo
Bumpo röstar på Mirtai
Lenis röstar på bumpo
Lobelia röstar på Q
LenaH röstar på Idahoe

Det var helt klart intressant.

Jag ser att Q är supersnabb att godförklara både alla som röstade på Mirtai.
både alla- de var väl tre?

Ytterligare ett inlägg som jag verkligen reagerade på.

Skulle inte @cirkus kunna iscensätta de mest konstiga saker som ond? I min värld är hon en av de spelare som ligger bakom flest saker av just den typen.

Men varför skulle lenis skriva en sådan sak om cirkus? Det känns nästan som hon avskriver cirkus som ond? Fast om de satt i lyan tillsammans (alltså lenis och cirkus) tror jag inte hon skulle avskriva cirkus så lätt. Då känns det troligare att lenis är ond och försöker få cirkus "på sin sida"
Det här inlägget får mig väl att tänka att Lenis kanske inte är den ondaste i leken, det är ju inte bara "lätt misstanke" utan ett tydligt pekande. Och det är väl inte vad man som standard gör som ulv, även om det såklart inte går att avskriva helt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka