Masterchef (ulvlek)

Mirtai?(understrukna)
Du menar Hedinn?

Mirtai skrev ju att Lenis var ond och skulle försöka få över mig på hennes sida.

När det visar sig att Mirtai är ond och dessutom röstar på Lenis med den motiveringen så tycker i allafall jag att Lenis inte borde vara högst upp på misstänkelistan. Jag håller alltså med @Hedinn
Jo jag menar Hedinn.

Jag har inte kommit till att kolla Lenis inlägg. Men utifrån det du skriver så spontant inte ond, men det kan var Mirtais syfte med den repliken. Få se vad jag tycker när jag kommit ikapp.

Varför skulle dom outa sig i det läget?
Inte förrän det visade sig att Mirtai indeed var ond så var det i allafall min tanke att de kunde vara siare/spion. Jag kan tänka mig att siare/spion reagerade likadant som jag och varför outa sig när en onding fallit? Det skulle ju ingen annan än onda tjäna på. Sen efter NattDL när det blev helt uppenbart att bollen inte var spion fanns det ju ännu mindre skäl att outa sig
Fast jag tänkte igår när Bollen uttryckte att hon helt plötsligt hade blivit klokare, jag funderade i det läget på att ändra från Killaloe eftersom jag trodde att Bollen var spionen som helt plötsligt insett att Killaloe var siaren, för mig ser det även ut som @LenaH tolkar det likadant innan dl eller åtminstone tror att Bollen är god. Som spion i det läget skulle jag bli väldigt fundersam, nu kanske det helt enkelt var för kort tid att reagera på och när det visade sig att Mirtai verkligen var ond så fanns det ingen anledning att reagerar.

Fast jag tänkte igår när Bollen uttryckte att hon helt plötsligt hade blivit klokare, jag funderade i det läget på att ändra från Killaloe eftersom jag trodde att Bollen var spionen som helt plötsligt insett att Killaloe var siaren, för mig ser det även ut som @LenaH tolkar det likadant innan dl eller åtminstone tror att Bollen är god. Som spion i det läget skulle jag bli väldigt fundersam, nu kanske det helt enkelt var för kort tid att reagera på och när det visade sig att Mirtai verkligen var ond så fanns det ingen anledning att reagerar.
Jag tolkade det precis så och fick väldigt bråttom att försöka tänka till.
Eftersom ingen av oss hade gjort röstlistor så hade jag ingen koll på hur rösterna låg och valde därför @Idahoe eftersom jag då trodde hon la en röst på spionen och då tänkte jag att ulvarna säkert hade bättre koll än jag. Det hade de ju bevisligen också :p fast det slog fel i slutänden ändå.

Jag vill inte avskriva Ida som ond för det men jag tycker det vore vågat av henne att rösta på en kollega i det läget när en annan kollega låg pyrt till och många kvar att rösta.
Jag TROR inte Ida sitter i lyan men hon kan ju vara tjuv eller god.

Jo jag menar Hedinn.

Jag har inte kommit till att kolla Lenis inlägg. Men utifrån det du skriver så spontant inte ond, men det kan var Mirtais syfte med den repliken. Få se vad jag tycker när jag kommit ikapp.
Av vilken anledning tänker du dig att lyan kände sig såpass körda att det var värt att offra en egen - oavsett vilken, i lynchen igår? Det är enda anledningen jag kan se till Mirtais uttalande och röst på Lenis, för det var ju knappast givet att Mirtai skulle åka när hon röstade.

Bumpo har få inlägg och de flesta OT

Bumpo skumläser i mobilen enligt sig själv och finner Lenis grälsjuk och som hon vill sprida misstankar och förklara lite närmre varför, och får svar från Lenis som ,menar att hon inte alls är grälsjuk (på ett sätt jag upplever som grälsjukt).

Sedan röstar Bumpo på Mirtai med motiveringen

- En förvirrad och snabb recap av min vägg är att jag uppenbarligen läst åt helvete fel vad gäller @Hedinnoch @Lenis tidigare idag. (Mobillekande suger häströv.) Jag har helt enkelt missuppfattat och fått allt om bakfoten där. My mistake och jag förstår att det gör mig skum.

Mirtai har varit smygande och i mångt och mycket väldigt men vad tycker hon? (Jag vet att det är mycket glashus men jag tycker att det är oroväckande.) Jag tyxker att i de inläfg hon faktiskt har så är det väldigt lite att faktiskt ta på. Så hon är den jag tänker rösta på ikväll. Bumpo röstar på Mirtai baserat på ovanstående.

Det är jättebra att Bumpo röstar på Mirtai, men är det för att hon tror Mirtai är ond eller för hon vet det?

Jag kollade på röstlistan och det gör mig tveksam, det kan vara både och, det är en tredjeröst på den enda som har 2 röster vid tillfället. Det kan vara en ulv som vill vara med på tåget och bli godförklarad och som andra uppfattat det som det fanns en sia. Rösten kommer sent som Bumpo väntar in i det sista med att bestämma sig. Det som talar emot det är att det fortfarande finmns utrymme att någon annan får fler röster.

20:25 Killaloe röstar på Mirtai I
20:59 bollen__ röstar på Mirtai II
21:02 Mirtai röstar på Lenis I

21:07 Snurrfian röstar på Killaloe I
21:13 Idahoe röstar på Bollen__ I
21:28 cirkus röstar på bumpo I
21:28 quarter4ever röstar på Lobelia I

21:29 Bumpo röstar på Mirtai III
21:29 Lenis röstar på bumpo II
2129 Lobelia röstar på Q I
21:30 LenaH röstar på Idahoe I

Är Bumpo en bra god som snappar upp en ond eller en ond som tror tåget är kört och hänger på? Jag är tveksam.

Jag var lite tveksam till Killaloes röst igår, framförallt för att hon skrev att det var lättare att glömma bort leken och missa lynch när man sitter i lyan och andra har koll och röstar.
Min erfarenhet är nog snarare tvärtom, att det är svårare att missa röstningar om man sitter i lyan, just för att folk då brukar skrika på en tills man kommer in igen.

Jag vet inte om jag är något på spåren eller helt ute och cyklar, men det är vad jag hinner få ihop.

Summa summarum:
Jag tänker att Mirtai kan ha blivit utröstad av lyan för att hon hade tidsbrist och lyan då ville fixa fint alibi åt kvarvarande onda. Killaloe la en rätt enkel och lite udda motiverad förstaröst, som jag inte hållet riktigt med om motiveringen (även fast ju Mirtai visade sig vara ond). Hon skulle enligt ovanstående tankar kunna sitta i lyan med bollen och Mirtai.
Därför:
Idahoe röstar på Killaloe

Min fetning. Nu är ju en gång ingen gång eller vad man ska säga, men iom att jag själv satt i lyan förra leken och råkade posta ett halvt inlägg (dvs missade att rösta fast jag trodde jag gjort det) och Ida satt väl med mig i lyan eller minns jag fel..? Då var det ingen som påminde mig alls om att min röst inte var lagd.. så det är ett litet observandum för mig det där.

Annars tycker jag absolut det kan vara en teori om Mirtai, att hon kan ha offrat sig som alibioffer pga tidsbrist. Vågat spel men sådant har funkat bra förr. Så det är inget jag tycker är helt ologiskt även om jag själv inte hade röstat efter det just nu.

Hedin börjar med att rösta på Lenis och använder samma motivering som mig. Senare framkommer det att hon mest vill rädda Killaloe och ytteriligare senare att det kanske var lite stress med i det hela.

Här börjar jag genast tänka att de kan inte sitta i lyan tillsammans, man försvarar inte sin lyakompis så, och genast dyker det motsatta upp att man visst gör så just för att en ulv inte skulle göra det. Men på det hela taget så är det onödigt att blotta sig. Ond eller inte så tror jag inte Hedin sitter i Lyan med Lenis utifrån det här.

Det blir sedan lite diskussion om vem som poängterat att Kill varit tillbaks några lekar tillsammans med bumpo. Och om andra röster tyder på att man sitter i lyan tillsammans eller inte. Sen konstaterar Mirtai att lenis inte verkar vara ond utifrån vad Mirtai skriver

Allt handlar om recepttjafset och om man misstänker folk utifrån åsikter om recepten. Personligen känns det lite långsökt att dra slutsatser utifrån smågräl om dessa. De kan vara spontana eller iscensatta och saker lyan både kan göra och inte gör.

På det hela taget kommer det inte så mycket matnyttigt från Hedinn, hon har nog haft lika lite tid som jag. Jag tycker det är lite väl mycket prat runt Lenis dock för att vara bekväm, som om Hedinn vill rättfärdiga sig här och ställa lite till rätta. Jag tror inget speciellt om @Hedinn alls men får åtminstone inga godvibbar men jag vill se mer.

Min fetning. Jag upplever det som att hon snarare försvarade Killa (hon försökte ju få ut mig för att rädda Killa) än att hon försvarat mig? Jag kanske missförstår dig men din slutledning av det fetade stycket är ju att jag & Hedinn inte skulle sitta i lyan ihop pga att hon försvarat mig. Borde det inte med den logiken vara tydligare att Killa & Hedinn inte skulle va håriga ihop?

Bumpo skumläser i mobilen enligt sig själv och finner Lenis grälsjuk och som hon vill sprida misstankar och förklara lite närmre varför, och får svar från Lenis som ,menar att hon inte alls är grälsjuk (på ett sätt jag upplever som grälsjukt).

Det är jättebra att Bumpo röstar på Mirtai, men är det för att hon tror Mirtai är ond eller för hon vet det?

Jag kollade på röstlistan och det gör mig tveksam, det kan vara både och, det är en tredjeröst på den enda som har 2 röster vid tillfället. Det kan vara en ulv som vill vara med på tåget och bli godförklarad och som andra uppfattat det som det fanns en sia. Rösten kommer sent som Bumpo väntar in i det sista med att bestämma sig. Det som talar emot det är att det fortfarande finmns utrymme att någon annan får fler röster.

21:07
Snurrfian röstar på Killaloe I

Är Bumpo en bra god som snappar upp en ond eller en ond som tror tåget är kört och hänger på? Jag är tveksam.
Jag har funderat lite på samma sak, i och med att bollen så tidigt lägger en andra röst på Mirtai så undrar jag om det inte är så att Mirtai inte hade möjlighet att vara med mer och två ulvar försöker ta chansen att försöka skapa sig ett alibi. Det skulle kunna vara så att lyan har fått spillraden att Mirtai var siad och de därmed vet att det är kört för henne och därmed istället försöker vända det till deras fördel.

.

Har sagt det förut o säger det igen, jag tycker såna kommentarer är sjukt onödiga då de baseras mer på hur någon är som person än deras roll. Att vara grälsjuk är ett personlighetsdrag och jag tycker inte det är sådant vi ska diskutera i lekarna- imho.
Dessutom svarade jag inte alls på det sätt du låtsas/tolkar det som, jag skrev exakt citat:
Du får gärna citera exakt var jag är grälsjuk? Och varför det isf skulle göra mig ulvig, iom att ulvar snarare brukar anklagas för att vilja flyta med?
Du får gärna svara på exakt vad som är grälsjukt med det svaret och varför det skulle behöva kommenteras och vara ulvigt.

Ska jag kommentera det som sådant så tycker jag det betydligt oftare är frustrerade goda som kan surna till än vad det är onda som ju ändå jobbar stenhårt på att ljuga sig blå.

Jag har faktiskt ledsnat på att jag uppenbarligen uppfattas som grälsjuk, jag PMar LL och ser om någon vill ta över min roll.

Nu är ju en gång ingen gång eller vad man ska säga, men iom att jag själv satt i lyan förra leken och råkade posta ett halvt inlägg (dvs missade att rösta fast jag trodde jag gjort det) och Ida satt väl med mig i lyan eller minns jag fel..? Då var det ingen som påminde mig alls om att min röst inte var lagd.. så det är ett litet observandum för mig det där.
Det här känns som en vettig grej att ha i åtanke alltså när folk i allmänhet säger att en blir påminnd i lyan. Det är ju inte alls säkert och Mirtai verkar sannerligen inte ha blivit det.

Har sagt det förut o säger det igen, jag tycker såna kommentarer är sjukt onödiga då de baseras mer på hur någon är som person än deras roll. Att vara grälsjuk är ett personlighetsdrag och jag tycker inte det är sådant vi ska diskutera i lekarna- imho.
Dessutom svarade jag inte alls på det sätt du låtsas/tolkar det som, jag skrev exakt citat:
Du får gärna citera exakt var jag är grälsjuk? Och varför det isf skulle göra mig ulvig, iom att ulvar snarare brukar anklagas för att vilja flyta med?
Du får gärna svara på exakt vad som är grälsjukt med det svaret och varför det skulle behöva kommenteras och vara ulvigt. Jag är ledsen att du tar illa vid dig men det var inte personligt på något vis.

Ska jag kommentera det som sådant så tycker jag det betydligt oftare är frustrerade goda som kan surna till än vad det är onda som ju ändå jobbar stenhårt på att ljuga sig blå.
Men snälla du, jag diskuterar ju leken inte din person, hur du skriver påverkas av din roll och syftar inte på dig som person.

Jag har funderat lite på samma sak, i och med att bollen så tidigt lägger en andra röst på Mirtai så undrar jag om det inte är så att Mirtai inte hade möjlighet att vara med mer och två ulvar försöker ta chansen att försöka skapa sig ett alibi. Det skulle kunna vara så att lyan har fått spillraden att Mirtai var siad och de därmed vet att det är kört för henne och därmed istället försöker vända det till deras fördel.
Ungefär min tanke, eller man snappat upp det ändå. Är lite tveksam, det kan ju vara en god också som hittat rätt.

21:07
Snurrfian röstar på Killaloe I

Som jag korrigerade i mitt röstinlägg så läste jag hela diskussionen fel och missade faktiskt vem som skrivit vad. Jag bad till och med @Lenis om ursäkt för det. Det hela känns faktiskt som ett enkelt sätt att vinna poänger utan att göra så mycket för att faktiskt leta onda.

Alltså, jag blir helt klart paranoid när så många utgår från att Mirtai har offrats av mig och Bollen och försöker vända det till att jag bl.a. Gjorde det för att få ett alibi.

Att Bollen visade sig vara ond förstår jag kan spä på dom misstankarna men det låter ju jäkligt risky att exponera två/tre i en lya för att någon ska få alibi :crazy: jag köper inte alls det fullt ut. Jag menar, att teorin kommer upp är ju inget anmärkningsvärt och framförallt inte när Bollen ryker, men jag tycker det känns ungefär lika diskret att göra ett sådant upplägg som att sätta en stor stämpel över våra avatarer där det står "ond" liksom. Så Näe, jag tror definitivt att det är en ond som är ute och fiskar efter ett drev här.

Men om lyan visste att Mirtai var siad (vilket jag var inne på tidigare) - är det då inte riskabelt att låta @Killaloe spela siare mtp att den riktiga siaren borde reagerat?
Någon tog upp det men jag undrar om den riktiga spionen möjligtvis inte hängde med men siaren borde reagerat.

Jag kan faktiskt inte haja att flera tycker att det talar till @Killaloe s nackdel att hon la första rösten på en ond?
Visst - ingen hade väntat sig att bollen skulle avslöjas men det ÄR de facto rätt risky att spela siare/spion när man är ulv.

Killaloe
Idahoe
cirkus
quarter4ever

Bumpo
Lenis
Lobelia
LenaH

Jag var tvungen att försöka få ihop vilka som är kvar, det känns som jag har missat flera stycken, :cautious:
Killaloe, skulle kunna vara ulv som försöker få ett bra alibi, skulle även kunna vara god som har koll. Jag vet inte var jag har henne helt enkelt.
Idahoe, det skulle vara konstigt om hon röstade på en kollega i det läget, visserligen ger det henne ett bra alibi, men just nu skulle jag nog vilja säga att hennes röstningar gör att hon borde vara åt det godare hållet.
Cirkus, jag vet inte varför det känns som om hon försvinner för mig? Det gör mig nervös, Cirkus är tillräckligt skicklig för att lura mig åt vilket håll som helst. Vi hade en diskussion i början av leken men den säger absolut noll om Cirkus roll.
Q,känns en aning frånvarande men det kan ha med irl att göra. Men även det gör mig nervös, hon skulle kunna hjärnan bakom upplägget med Mirtai.
Bumpo, har jag varit lite inne på att det skulle kunna vara en ulv som hängde på tåget med Mirtai, jag tycker att det talar mer för att Bumpo skulle vara ulv än Killaloe i det fallet.
Lobelia, jag tyckte att hon var lite frånvarande igår men idag tycker jag att hon har kommit med funderingar. Men det säger ingenting om hennes roll det heller...
LenaH, hon brukar ha rätt klara tankar på lyan men den här leken verkar hon ligga ganska lågt, frågan är om det är ringrost eller någon annan anledning.

Men om lyan visste att Mirtai var siad (vilket jag var inne på tidigare) - är det då inte riskabelt att låta @Killaloe spela siare mtp att den riktiga siaren borde reagerat?
Någon tog upp det men jag undrar om den riktiga spionen möjligtvis inte hängde med men siaren borde reagerat.
JAg var nog otydlig, jag funderade mer över Bumpo, som jag har skrivit i sammanställningen över så är jag mer inne på att Bumpo skulle kunna vara ulv än Killaloe.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka