Medryttare och pengar *ny tråd den gamla togs bort*

Sv: Medryttare och pengar *ny tråd den gamla togs bort*

Har läst denna tråd och håller inte med om allt du skrivit, men tänkvärt. Själv tycker jag såhär: Priset som medryttaren betalar beror på hästens utbildningsgrad, hur duktig ryttaren är, vart i Sverige det ligger (efterfrågan och utbud) samt vad som ingår, alltså förutom ridningen. Ska man mocka och göra en massa annat, kanske till flera hästar så borde det rimligtvis inte vara så dyrt, möjligen gratis.
Jag var själv medryttare gratis (ovanligt häromkring i Sthlm) under lång tid, men har nu egen häst.

Tycker inte att det är konstigt att folk betalar för att få rida andras hästar, men tycker heller inte att det är fel om det är gratis, det är upp till var och en.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 396
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 691
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: valy
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp