Medryttare på en underbar häst, men ägaren är inte fullt så underbar.

Sv: Medryttare på en underbar häst, men ägaren är inte fullt så underbar.

Min har dragit på sig två senskador genom att ha sparkat på sig själv i hagen. Nu går hon med skydd i hagen, för att slippa senskador.
Det här är en bastant New Forest/Haflinger liknande sak som är mycket säker på foten i vanliga fall, men hon lyckas med det otroliga.
Jag använder alltid skydd när jag rider ut. :) Men rider ganska ofta utan lindor eller skydd när vi är i paddocken eller i ridhuset.
 
Sv: Medryttare på en underbar häst, men ägaren är inte fullt så underbar.

Jag tycker faktist lite synd om dig att du sitter i den sitsen.
Som jag förstår så är det pga av hästen du är kvar där.
Hade jag sett någon som använder parfymerade krämer till sin häst hade jag blivit galen. :mad:
Man kan ju prova att skrapa sig lite på ett ställe där det är lite hud och sen smörja in sig med parfymerad lotion, då märker man vad hästarna går igenom. Dom har visserligen en hög smärtgräns men endå.:crazy::grin:

Du verkar sitta i en knivig situation, och hon som äger hästen låter som en människa det regnar in i näsan på(pippinätt"näsan i vädret")

Emelie
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 390
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: valy
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 108
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 377
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp