Medryttare stannar i timmar

Bukefalos 30 år!

Grejen är den att hon inte rider ut själv utan står och ryktar och flätar hästen i 4 timmar, verkligen mitt på gården. Är hon sedan klar och vi är ute och grejar så kommer hon och ska umgås.
Det låter konstigt jag menar det har ju knappt hitentills varit något väder att stå ute ? Och fläta i blåst snö minusgrader etc? I stallet måste hon ju få stå tänker jag då du hyr ut boxplatser., du kan ju knappast tidsbegränsa någon där.

Är hon jättehemskt att umgås med då?
Jag fattar att ni vill vara ifred osv men ibland kan man faktiskt få oväntade vänner om man ger dom en chans :)

Ja jag fick höra för ett par veckor sedan att ägaren sagt att hon skulle ha med sig någon de första gångerna - varför fattar jag inte för hon har testridit honom innan. Så jag red två gånger med henne men efter det har hon ändå bara stått och ryktat hästen hela dagarna. Jag har en väldigt pigg häst och får hålla in henne om vi rider med dem vilket känns ganska meningslöst
Varför kan hon inte rida själv? På ridbana?

Men lägg ner? Vad är det med dig? Varför utgår du från att jag menar att medryttare ska rida på ett fält man inte får rida på?
Jag skrev bara att det ibland finns fält man FÅR rida på, missade du det?
Det är andra som läser här. Lägg ner själv och kom med något konstruktivt istället?

Jag förstod det :)
Men jag menade det som en fråga finns det ingen ridbana eller fält man kan (får) rida på :)
Jag antar att våra tankar går olika helt enkelt, jag har aldrig haft egen häst i ett stall med tillgång till endera förutom när jag stått i anslutning till förening eller liknande. Typ en 4Hgård och senare gymnasiet.
Någonstans har det väl funnits en stubbåker vissa delar av året men inte i anslutning till stallet sas. :)

Det är andra som läser här. Lägg ner själv och kom med något konstruktivt istället?
Så du menar att jag inte kan fråga om det inte finns något fält att rida på för andra läser tråden? Vilka andra? Folk som då tror att man får rida på alla fält eller vad menar du?

Det är relativt vanligt att man har någon gräsplätt man får rida på vid stallet. Särskilt om man inte har ridbana.

Jag antar att våra tankar går olika helt enkelt, jag har aldrig haft egen häst i ett stall med tillgång till endera förutom när jag stått i anslutning till förening eller liknande. Typ en 4Hgård och senare gymnasiet.
Någonstans har det väl funnits en stubbåker vissa delar av året men inte i anslutning till stallet sas. :)
Ja det är klart det inte finns fält att rida på i varenda stall men alltför ovanligt är det inte att det finns en gräsplätt att rida på :)

Liknande trådar

• Nervös vid ridning ensam
  • Uppsagd som medryttare
  • Träning, råd
  • Ponnyn stegrar och vägrar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Valvaka!
  • Arbetsintervju

Barn