Meghan Markle intervju?

Ja, och visserligen växte han upp med Charles som sin pappa men så småningom förstod han ju (eller upplystes om) att Charles inte var hans biologiske far vilket i sin tur berodde på mammans bedrövliga äktenskap med honom. Det måste ju ha påverkat Harry även om jag kan tänka mig att han älskade Charles också - omöjligt är det ju inte. (Ja, OM det nu är så att det är Hewitt som är pappan... Ska jag väl tillägga för säkerhets skull...)

Det var ju tur för kungahuset att Diana (som har flera rödhåriga syskon) och hennes älskare lyckades få ett barn som ser ut att vara prince charles ja...barn

Prince-Charles-Prince-Harry-NTB-1024x728.jpg


main-qimg-4d01e4f32f14a93c1ac8fe9a1bbfcef5


För att inte tala om hur han ser ut att vara prince Philips barnbarn

prince-harry-prince-philip-0006-group-4-1530894937.jpg


prince-harry-prince-philip-0005-group-5-1530894937.jpg
 
Jag såg programmet igår och jag tyckte ändå att det var en bra intervju. Oprah ställde även obekväma frågor, även om inte alla besvarades. (och jag tycker nog att det är klokt att de undviker namedropping, det spelar ju ingen roll vem som sagt vad) Sen är det självklart så att man bara får ena sidans syn på saken i en sån här intervju och det är ju omöjligt att veta hur sant det de berättar är. Även om det förmodligen finns friserade sanningar i det hela, så tycker jag att det förklarar lite mer om varför de valt att göra som de gjorde.
 
Det finns många olika sidor i denna konflikt.
Kungahuset är trångsynt och gammalmodigt.
Inte helt lätt att hålla sig till det som etiketten kräver.
Men tycker inte Megham direkt har ansträngt sig på den punkten eller alltid är sanningsenlig.
Det blir lite krystat när försöker behålla förmåner som kunglig och samtidigt tjäna pengar på kopplingen.
 
Det finns många olika sidor i denna konflikt.
Kungahuset är trångsynt och gammalmodigt.
Inte helt lätt att hålla sig till det som etiketten kräver.
Men tycker inte Megham direkt har ansträngt sig på den punkten eller alltid är sanningsenlig.
Det blir lite krystat när försöker behålla förmåner som kunglig och samtidigt tjäna pengar på kopplingen.
På vilket sätt har hon inte varit sanningsenlig eller ansträngt sig? Efter att ha hört vad hon sagt nu så tycker jag det verkar som att hon ansträngt sig så mycket som hon har kunnat. Det är inte lätt att vara perfekt när man mår så dåligt.
 
På vilket sätt har hon inte varit sanningsenlig eller ansträngt sig? Efter att ha hört vad hon sagt nu så tycker jag det verkar som att hon ansträngt sig så mycket som hon har kunnat. Det är inte lätt att vara perfekt när man mår så dåligt.
spinner vidare
Det verkar ju inte direkt heller som att hon fått nån vidare vägledning i vad som förväntas av henne som kunglig. Har man inte vuxit upp med kungliga referensramar så är det nog svårt att gissa sig fram till det. Som jag brukar säga, tankeläsning är ett jävligt dåligt sätt att kommunicera...
 
Jag såg programmet igår och jag tyckte ändå att det var en bra intervju. Oprah ställde även obekväma frågor, även om inte alla besvarades. (och jag tycker nog att det är klokt att de undviker namedropping, det spelar ju ingen roll vem som sagt vad) Sen är det självklart så att man bara får ena sidans syn på saken i en sån här intervju och det är ju omöjligt att veta hur sant det de berättar är. Även om det förmodligen finns friserade sanningar i det hela, så tycker jag att det förklarar lite mer om varför de valt att göra som de gjorde.

Jag har inte sett hela intervjun utan bara klipp från den så jag kan inte uttala mig om exakt vilka frågor som ställdes. Men det jag tycker är problematiskt med upplägget är att produktionen och Oprah gått ut med i förväg att det är en "tell all", att hon fick fråga vad hon ville osv.

Oprah är en personlig vän till Meghan och Harry. Hon var på deras bröllop och hon har vid flertalet tillfällen uttalat sig om hur fantastisk hon tycker Meghan är, hur hon står bakom deras beslut m.m. Självklart inget fel med det men redan där påverkas ju det där "fråga vad man vill". Jag menar mest att jag har svårt att se att situationen inte påverkas av att det är vänner som sitter där och där intervjuaren känner till det mesta redan i egenskap av vän, och ställer frågor utifrån att göra ett så bra tv-program som möjligt, jämfört med att intervjuaren faktiskt undrar det den frågar. Hade upplägget varit "Harry och Meghan pratar ut hos sin kompis" hade det varit annorlunda.
Och om Oprah inte ställde frågorna tycker jag det finns ett ansvar hos produktionen att fånga vissa saker i efterhand. Som det där med varför Archie inte är prins.

Med det sagt så är det inte så att jag tror att Meghan och Harry inte talar sanning eller att de inte varit med om en fruktansvärd jobbig tid. Men jag har lite svårt att köpa allting, speciellt ihop med deras signade mångmiljonkontrakt med Netflix och Spotify. Det är väl ingen som vet exakt men jag har väldigt svårt att tro att de kontrakten inte har något att göra med att fortsätta tjäna pengar på vilken familj de tillhör. Hade de gjort intervjun och där i berättat om deras nya jobb helt utanför offentlighetens ljus hade jag sett väldigt annorlunda pådet.
 
Jag har inte sett hela intervjun utan bara klipp från den så jag kan inte uttala mig om exakt vilka frågor som ställdes. Men det jag tycker är problematiskt med upplägget är att produktionen och Oprah gått ut med i förväg att det är en "tell all", att hon fick fråga vad hon ville osv.

Oprah är en personlig vän till Meghan och Harry. Hon var på deras bröllop och hon har vid flertalet tillfällen uttalat sig om hur fantastisk hon tycker Meghan är, hur hon står bakom deras beslut m.m. Självklart inget fel med det men redan där påverkas ju det där "fråga vad man vill". Jag menar mest att jag har svårt att se att situationen inte påverkas av att det är vänner som sitter där och där intervjuaren känner till det mesta redan i egenskap av vän, och ställer frågor utifrån att göra ett så bra tv-program som möjligt, jämfört med att intervjuaren faktiskt undrar det den frågar. Hade upplägget varit "Harry och Meghan pratar ut hos sin kompis" hade det varit annorlunda.
Och om Oprah inte ställde frågorna tycker jag det finns ett ansvar hos produktionen att fånga vissa saker i efterhand. Som det där med varför Archie inte är prins.

Med det sagt så är det inte så att jag tror att Meghan och Harry inte talar sanning eller att de inte varit med om en fruktansvärd jobbig tid. Men jag har lite svårt att köpa allting, speciellt ihop med deras signade mångmiljonkontrakt med Netflix och Spotify. Det är väl ingen som vet exakt men jag har väldigt svårt att tro att de kontrakten inte har något att göra med att fortsätta tjäna pengar på vilken familj de tillhör. Hade de gjort intervjun och där i berättat om deras nya jobb helt utanför offentlighetens ljus hade jag sett väldigt annorlunda pådet.
Jag kanske är naiv, men jag kan inte påstå att jag saknade några frågor. Och jag tänker också att oavsett om de är vänner, så är Oprah erfaren nog för att veta vilka frågor som bör ställas för att det ska bli en bra och trovärdig intervju.

Jag tänker också att oavsett vad de har för avsikter så ÄR de kungliga. Harry är född prins och hertig, Meghan är hertiginna. Det kommer ju självklart finnas med i bakhuvudet oavsett om de har mångmiljonkontrakt med Netflix eller om de skulle städa på det lokala sjukhuset (vilket nog aldrig skulle bli aktuellt, och då förmodligen inte för att det skulle vara "under deras värdighet" utan för att ingen skulle anställa kungligheter till sånt). Oavsett om de själva tänker spela på sin kungliga status eller inte, så misstänker jag att det är svårare för dem att ha vanliga jobb utan att deras status påverkar vilka typer av jobb som ens kan vara aktuella för dem. Meghan kanske kan återgå till skådespelaryrket, när hon varit mammaledig färdigt. Men jag skulle gissa att Harry, med sin bakgrund, förmodligen känner sig väldigt vilsen inför en arbetsmarknad som han aldrig tidigare behövt vara i närheten av.
Ponera att det faktiskt är sant, att han såg dealen med Netflix som en nödvändighet för att kunna försörja familjen. Ur askan i elden, typ...
 
Jag kanske är naiv, men jag kan inte påstå att jag saknade några frågor. Och jag tänker också att oavsett om de är vänner, så är Oprah erfaren nog för att veta vilka frågor som bör ställas för att det ska bli en bra och trovärdig intervju.

Jag tänker också att oavsett vad de har för avsikter så ÄR de kungliga. Harry är född prins och hertig, Meghan är hertiginna. Det kommer ju självklart finnas med i bakhuvudet oavsett om de har mångmiljonkontrakt med Netflix eller om de skulle städa på det lokala sjukhuset (vilket nog aldrig skulle bli aktuellt, och då förmodligen inte för att det skulle vara "under deras värdighet" utan för att ingen skulle anställa kungligheter till sånt). Oavsett om de själva tänker spela på sin kungliga status eller inte, så misstänker jag att det är svårare för dem att ha vanliga jobb utan att deras status påverkar vilka typer av jobb som ens kan vara aktuella för dem. Meghan kanske kan återgå till skådespelaryrket, när hon varit mammaledig färdigt. Men jag skulle gissa att Harry, med sin bakgrund, förmodligen känner sig väldigt vilsen inför en arbetsmarknad som han aldrig tidigare behövt vara i närheten av.
Ponera att det faktiskt är sant, att han såg dealen med Netflix som en nödvändighet för att kunna försörja familjen. Ur askan i elden, typ...

Jag har som sagt inte sett hela intervjun, men av det jag sett fick jag typ tusen följdfrågor. Så det låter ju lovande inför resten :D

Det finns ju mellanting mellan Netflixkontrakt och att städa på sjukhus. Och ja självklart kommer han sannolikt dra uppmärksamhet till sig vad han än gör. Men det är ju viss skillnad på att hans dammsugarförsäljarföretag (eller vad det än må vara) drar till sig uppmärksamhet pga vem Harry är, och att Harrys person och historia är själva syftet med businessen.
 
Det finns ju mellanting mellan Netflixkontrakt och att städa på sjukhus. Och ja självklart kommer han sannolikt dra uppmärksamhet till sig vad han än gör. Men det är ju viss skillnad på att hans dammsugarförsäljarföretag (eller vad det än må vara) drar till sig uppmärksamhet pga vem Harry är, och att Harrys person och historia är själva syftet med businessen.
Det är lite det jag menade med att Harry nog är vilsen inför en öppen arbetsmarknad. Han har väl aldrig behövt fundera på att dra in pengar på något annat sätt än att pappa sätter in ett antal miljoner på hans konto varje månad. Jag undrar om han överhuvudtaget vet hur man gör för att dra in egna pengar. I intervjun sa han att nån kompis tipsat honom om Netflix, typ. Och han hade väl tyckt att det var ett rimligt sätt att få in pengar.
 
Det är lite det jag menade med att Harry nog är vilsen inför en öppen arbetsmarknad. Han har väl aldrig behövt fundera på att dra in pengar på något annat sätt än att pappa sätter in ett antal miljoner på hans konto varje månad. Jag undrar om han överhuvudtaget vet hur man gör för att dra in egna pengar. I intervjun sa han att nån kompis tipsat honom om Netflix, typ. Och han hade väl tyckt att det var ett rimligt sätt att få in pengar.
Han har ju tjänstgjort 10 år i militären så helt ovan vid att arbeta är han inte precis.
 
spinner vidare
Det verkar ju inte direkt heller som att hon fått nån vidare vägledning i vad som förväntas av henne som kunglig. Har man inte vuxit upp med kungliga referensramar så är det nog svårt att gissa sig fram till det. Som jag brukar säga, tankeläsning är ett jävligt dåligt sätt att kommunicera...
Här är nog hela problemet. Den lilla introduktionen hon fått är inte tillräckligt. Bara en sådan sak som att hon kom till Wimbledon i trasiga jeans. Det är allmänt känt, och det står på biljetterna, att det krävs en klädkod på Wimbledon. Hon blev rasande eftersom hon inte blev insläppt, men det hade ju liksom ingen blivit. Hon är för okunnig. Och hon är van att stå i centrum själv. Det är nog inte helt roligt att komma till en sådan traditionsbunden familj där rangordningen är så tydlig vilka man behöver niga för och vilka man ska kalla för sina titlar. Det blev nog så att hon kände sig väldigt utanför, samtidigt som hon hade en hel massa regler och krav på sig. Såklart man inte vill vara med då.
 
Classy

Jag är lite förvirrad över det ena och det andra...

1. Inget tal om att Harry skulle ha försökt hjälpa Meghan eller att hon skulle ha frågat honom om hjälp?

2. När de valde att "kliva av" så borde väl Harry verkligen ha pratat med familj/folk/rådgivare om vad det innebar för dom (honom) i framtiden? Alltså man kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar.
Man vill inte vara royals längre men man ville få behålla skattebetalad security tex?

3. När Archie föddes så kunde drottningen dubba honom till prins men "Haz and Megs" avstod detta för de ville att han skulle växa upp som en vanlig grabb?

4. Kollar man på James Cordens intervju med Harry så säger han att han zoomar med sina grandparents och dom kan se Archie leka osv...

Jag tänker att detta är Meghans intervju och såklart stöttar Harry sin fru men det hela får en ju ändå att undra hur Harry kan göra en så "glad" intervju medan Megs intervju är så tung....
 
Har du missat allt som hände med Diana? Det är inte ett dugg konstigt att dom vill prata ut. Och oavsett, vad är det för fel med att behöva pengar? Behöver vi alla.
Det var nog inte riktigt så synd om Diana, som media ville få det till nuförtiden.

Hon blev väldigt gullad med av media efter sin död, men tog ett antal usla beslut själv också.
Varför gifte hon sig öh med Charles? Varför gav hon sig in i den märkliga Jet-set världen efter skilsmässan?

Varför gifte sig Charles med henne?

Iofs är det nog synd om hela engelska kungahuset, som lever i i förvriden värld, men i sammanhanget MM och Harry pratar vi om PENGAR, till skillnad från att vi alla skulle behöva en smula mer pengar.
 
Varför gifte hon sig öh med Charles? Varför gav hon sig in i den märkliga Jet-set världen efter skilsmässan?

Varför gifte sig Charles med henne?
Men hon har ju flertalet gånger sagt att hon var väldigt kär i Charles. Han hade ju dejtat hennes storasyster innan henne så de "kände" ju varandra sedan flera år bakåt, även om det var långt innan hon blev tillräckligt stor för att ens vara byxmyndig. I någon intervju har hon sagt att han var "gorgeous". Och med tanke på att hon städade i sin systers lägenhet och jobbade på ett dagis så var det nog rätt så roligt att Charles gav henne uppmärksamheten. Han var ju kär i Camilla, men han fick inte gifta sig med henne eftersom hon redan var gift med någon annan och innan dess hade ett rykte om sig att vara lite väl mycket "partyprincessa". Camilla klarade inte moralproven helt enkelt, vilket Diana gjorde eftersom hon var mer tillbakadragen.

Diana valdes ut av familjen och gavs som alternativ till Charles. Och han tyckte nog att hon var rätt så lämplig och att hon skulle bli en bra drottning i framtiden. De hade nog inte räknat med att hon var så stark, samtidigt som hon var så svag och känslig som hon var. Engelska kungahuset är ju inte direkt känt för att vara känslofyllt. ;)

Och det är väl inte konstigt att hon blir mer fri och vild när hon släpps ur fängelset som det innebar att vara Charles fru? Hon var rik, hon var vacker, hon hade inte festat klart eftersom hon typ var 18-19 år gammal när hon gifte sig med Charles och sen satt ensam på slottet i en massa år. Såklart hon ville ut och göra sin grej. Bli fri! Jag är likadan när jag blir singel, jag vill festa, jag vill vara ute och träffa folk - men såklart man hänger i den sociala krets man tillhör på ett annat sätt. Sällan Diana skulle åka till Cypern och festa i Ayia Napa som vi andra gör. ;) Det är ju liksom lite mer klass på henne.
 
Classy

Jag är lite förvirrad över det ena och det andra...

1. Inget tal om att Harry skulle ha försökt hjälpa Meghan eller att hon skulle ha frågat honom om hjälp?

2. När de valde att "kliva av" så borde väl Harry verkligen ha pratat med familj/folk/rådgivare om vad det innebar för dom (honom) i framtiden? Alltså man kan inte äta kakan och samtidigt ha den kvar.
Man vill inte vara royals längre men man ville få behålla skattebetalad security tex?

3. När Archie föddes så kunde drottningen dubba honom till prins men "Haz and Megs" avstod detta för de ville att han skulle växa upp som en vanlig grabb?

4. Kollar man på James Cordens intervju med Harry så säger han att han zoomar med sina grandparents och dom kan se Archie leka osv...

Jag tänker att detta är Meghans intervju och såklart stöttar Harry sin fru men det hela får en ju ändå att undra hur Harry kan göra en så "glad" intervju medan Megs intervju är så tung....

Du verkar inte ha sett intervjun. Här svaren intervjun gav på dina frågor:

1. Harry uttalar sig om just detta i intervjun. Han säger att det är ett samtal som inte skulle tillåtits inom kungafamiljen. Sånt besvarades alltid med "Så här är det, alla har vi varit igen det" ungefär.

2. De ville inte hoppa av helt. De ville ta ett steg tillbaka. Det finns senior members av familjen som jobbar med det heltid och dit hörde H och M. Sen finns det ett stort antal som jobbar med det deltid vid få tillfällen och som i övrigt lever mer tillbakadraget. H och M ville enligt intervjun inte längre vara senior members utan tillhöra den andra kategorin (som många andra redan gör). Men istället blev de från en dag till en annan fråntagna sin säkerhet och finansiering.

3. H och M ville nog att Archie skulle vara prins men fick veta att det skulle han inte bli och ännu värre så skulle han inte få nån säkerhet (livvakter etc). Som Drottningens barnbarnsbarn kan iaf jag tycka att livvakter och säkerhet är ett måste för hans del. De förnekar att beslutet att Archie inte skulle bli prins var deras önskan.

4. Harry säger i intervjun att han har en mycket bra relation med sin farmor och farfar och att de zoomar osv. Relationen med pappan är ansträngd och relationen med William beskriver han med ordet "space".
 
Det var nog inte riktigt så synd om Diana, som media ville få det till nuförtiden.

Hon blev väldigt gullad med av media efter sin död, men tog ett antal usla beslut själv också.
Varför gifte hon sig öh med Charles? Varför gav hon sig in i den märkliga Jet-set världen efter skilsmässan?

Varför gifte sig Charles med henne?

Iofs är det nog synd om hela engelska kungahuset, som lever i i förvriden värld, men i sammanhanget MM och Harry pratar vi om PENGAR, till skillnad från att vi alla skulle behöva en smula mer pengar.

Min gissning:

Hon var ung, han var prins och hon blev totalt charmad av sagan om flickan som fick sin prins. Dumt beslut, visst, men många av oss har blivit totalcharmade av betydligt mindre när vi var unga och dumma. Charmade av någon/något som vi nu när vi är äldre inte hade gått på.

Varför han gifte sig med henne? Ett väldigt dumt beslut. Han var äldre, hade mer livserfarenhet och borde vetat bättre än att gifta sig med en kvinna när han älskade en annan. Men gissningsvis är han så indoktrinerad sen födseln att plikten kommer före allt och eftersom Camilla inte var godkänd så var han tvungen att gifta sig med nån annan och producera arvingar. Diana var ung, vacker och karismatisk och framförallt godkänd av hovet.

Märklig jet-set värld efter skilsmässan? Hon var rik och berömd och kunde inte röra sig i vilka krestar som helst. Hon var världens mest påpassade och förföljda person och det fanns nog inte många sammanhang hon kunde välja mellan. Valet att bli en vanlig person fanns inte. Jet-set världen som du kallar det var nog en plats där folk inte blev lika imponerade och där hon smälte in bättre. Där det var fullständigt naturligt att ha livvakter osv.

Jag tror att det var väldigt synd om Diana. Men jag tycker också synd om Charles. P.g.a. vem hans mamma är så förlorade han och hans livs kärlek (Camilla) många år de kunde spenderat tillsammans. Det är också väldigt tragiskt tycker jag. Jag är glad att både det svenska och det brittiska kungahuset ändrat inställning de senaste åren när det gäller vem som är en lämplig fru/make.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 246
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 238
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 001
Senast: mars
·
Hemmet Jag väljer att posta det här under ett nytt nick då jag inte är särskilt anonym och inte vill att det ska börja gå rykten om att jag...
Svar
15
· Visningar
2 049
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp