Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Bukefalos 30 år!

Jag och ena avkomman ska se KAJ i sommar :D Ok, inte bara dem utan andra artister med och antagligen ingen lång spelning, men ändå! Semesterkassan här är skral pga andra utgifter, och att se KAJ stod högst på avkommans önskelista för sommaren. Alltså blev jag väldigt nöjd när jag upptäckte att det gick att se dem nån timme härifrån

Preppad för konsert

Bifogade filer

• 20250605_160035.webp
    20250605_160035.webp
    306,7 KB · Visningar: 46
Jag har bestämt mig för att text-tv är en av de bästa låtar som finns, oavsett artist/band :D Fullständigt katastrofalt att jag inte känt till KAJ innan mello. Så många år jag missat. Nu lyssnar jag istället på dem varje dag. Minns inte ens när senast jag valde att lyssna på något annat än deras musik :rofl:

Jag har bestämt mig för att text-tv är en av de bästa låtar som finns, oavsett artist/band :D Fullständigt katastrofalt att jag inte känt till KAJ innan mello. Så många år jag missat. Nu lyssnar jag istället på dem varje dag. Minns inte ens när senast jag valde att lyssna på något annat än deras musik :rofl:

Min favorit nu just är Hej du människa. Fast jag vet att den är full med självklara floskler och att den driver med världsförbättrarlåtar, så har den ibland lyft mig när jag haft en dålig dag. Det enkla och självklara i det vardagliga, och att "måra åpå" ett steg i taget :rofl:

Så nu har ännu en av Benjamins (KAJS/Jakobs) drömmar uppfyllts, tror ni att det blir allsång på Skansen i år också?

"Benjamin han for iväg tog chansen
Fick va med på TV i sina drömmars land
Mello, Doobidoo, Allsång på Skansen
En kväll i juni fick han skaka kungens hand"

https://www.instagram.com/stories/humorgruppen.kaj/3649226567632741521/
Jakob kunde ju ha varit med i Allsång redan som 14-åring. Numera har han nog inte samma scenskräck och skulle inte backa ur. 😄

Nån som vet om videon han gjorde då finns upplagd nånstans?

Jakob kunde ju ha varit med i Allsång redan som 14-åring. Numera har han nog inte samma scenskräck och skulle inte backa ur. 😄

Nån som vet om videon han gjorde då finns upplagd nånstans?
Det skulle vara förfärligt om med sådan scenskräck när det varit ens hobby och senare arbete i mer än 15 år 🙃 😨 Hela KAJ utstrålar glädje och att de trivs och hör hemma på scenen.

Tyvärr har jag inte sett till videon.

Min favorit nu just är Hej du människa. Fast jag vet att den är full med självklara floskler och att den driver med världsförbättrarlåtar, så har den ibland lyft mig när jag haft en dålig dag. Det enkla och självklara i det vardagliga, och att "måra åpå" ett steg i taget :rofl:
Jag har tvingats lyssna på en sån där live-style/lyckas i livet talare för mycket och älskar den just på grund av flosklerna och att den driver med såna. Det lyfter mig att folk ser igenom sånt :D

Jag har tvingats lyssna på en sån där live-style/lyckas i livet talare för mycket och älskar den just på grund av flosklerna och att den driver med såna. Det lyfter mig att folk ser igenom sånt :D
Jag lyssnade på den nu och tänkte på såna här "inspirationstalare" och liknande som man varit tvungen att lyssna på under sin karriär.

Kanske man borde dela en link på vuxen-FB, dvs LinkedIn och skriva "so inspirational" eller annan plattityd folk brukar posta efter att fått åhöra nån person som berättar att vatten är vått.

Sambon har kommit på en ny taktik för att få mig att komma och sitta i soffan och faktiskt umgås lite. Jag har nämligen en tendens till att säga att jag vill umgås, och sedan bli distraherad och springa runt och göra en miljard saker "på vägen" :angel: Nu sätter han helt enkelt igång tvn, går in på youtube och letar fram den senaste KAJ-låten han hört mig sjunga på. Det tar ungefär en halv sekund så sitter jag med honom i soffan. Fungerar klockrent varje gång :rofl:

(Just nu har jag "Vems pojk e do" på repeat i hjärnan)

Sambon har kommit på en ny taktik för att få mig att komma och sitta i soffan och faktiskt umgås lite. Jag har nämligen en tendens till att säga att jag vill umgås, och sedan bli distraherad och springa runt och göra en miljard saker "på vägen" :angel: Nu sätter han helt enkelt igång tvn, går in på youtube och letar fram den senaste KAJ-låten han hört mig sjunga på. Det tar ungefär en halv sekund så sitter jag med honom i soffan. Fungerar klockrent varje gång :rofl:

(Just nu har jag "Vems pojk e do" på repeat i hjärnan)
Den har jag med! Satt och skrålade Det var en fiiinnn i bilen förut 😂

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar