Melodifestivalen 2026 och Eurovision 2026

Bukefalos 30 år!

Svagare startfält denna deltävling än de två tidigare tycker jag men bäst ikväll är Patrik Jean/Dusk Till Dawn och Saga Ludvigsson/Ain't today och Korslagda/King of Rock 'n' roll var okej ☺️.

Tittar ifatt efter en lång dag hemifrån. Jag är en liten gnutta besviken på Korslagda, lyssnar hellre på Ring klocka ring en vända till än det här

Tittade ikväll och tyckte att Korslagda var tveklöst bäst. Röstade på dem i appen i hopp om att flera andra inte skulle gå vidare. Det fungerade ju inte alls, eftersom t.o.m. Saga gick vidare, vars låt enda fördel enligt mig var att den var bättre än hennes låt förra året. Ingen bedrift dock eftersom jag totalsågade den låten och fortfarande tappar humöret bara av att tänka på den :rofl: Nästa vecka kan bara bli bättre....

Och justja. Nanne! :love: :love: Jag fick kämpa för att inte sjunga med högt. Hon är så otroligt duktig och låtarna så otroligt medryckande.

Jag har en sån throwback till förra året när Kaj spred sin glädje över världen genom en massa reaktionsvideor på youtube. Jag frossade i dem och nu är det reaktioner på Felicia jag ser, jag får inte riktigt nog av att se hur de flesta bara blåser av stolen.
Jag fastnade också i såna videor.
Ser dock en skillnad mot KAJ, för de gjorde liksom något som ingen förväntade sig och trots att ingen kunde svenska så satte sig refrängen hos alla direkt. Jag kan absolut fastna i Felicias låt. Hos mig kan den nog hamna i min låtlista till gymmet. Men om jag ser framåt så tror jag inte att det är en eurovisionvinnare, pga sin genre. Alla som gillar genren kommer älska den, men det är väldigt många som inte gör det. Tror jag. Men för mig får hon gärna vinna i Sverige.

Jag fastnade också i såna videor.
Ser dock en skillnad mot KAJ, för de gjorde liksom något som ingen förväntade sig och trots att ingen kunde svenska så satte sig refrängen hos alla direkt. Jag kan absolut fastna i Felicias låt. Hos mig kan den nog hamna i min låtlista till gymmet. Men om jag ser framåt så tror jag inte att det är en eurovisionvinnare, pga sin genre. Alla som gillar genren kommer älska den, men det är väldigt många som inte gör det. Tror jag. Men för mig får hon gärna vinna i Sverige.
Jag tror inte heller att hon skulle vinna, techno brukar bli fanfavoriter innan men sen går det inte alls lika bra. Jag tror dock att Felicia skulle gå bättre än t ex Strobe lights och We will rave, det är så välgjort att det sticker ut.

Och jag tycker faktiskt att hon har lite Kajfaktor, i den meningen att hon gör något som är oväntat för Sverige. Förra året skickade vi ett humorbidrag, det hade ingen väntat sig. Och en låt med technobeat i stället för refräng, det har ingen heller väntat sig.

Hon är den enda med eurovisionpotential hittills, tycker jag. Skulle vi rösta fram A-teens som har så hängivna fans så tror jag det skulle uppfattas som hyggligt bra, typ Marcus&Martinus-bra och åtminstone gå till final, men inte hamna så bra sen. M&M var flera snäpp bättre. Men med Felicia tror jag att vi skulle hamna topp 10 och det skulle jag vara jättenöjd med.

Och vad gäller gårdagens deltävling så tittade jag när jag kom hem från jobbet igår (23-tiden). Undvek media på vägen hem för att inte ha facit när jag tittar.
Resultatet blev väl ungefär som förväntat. Jag gillade Patrik Jean, men det gjorde uppenbarligen inte de som röstade. Och jag är glad att korslagda inte gick vidare, för i mina öron var det mest bara oväsen.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat

• Föl 2023
  • Hinkar