Melodifestivalen deltävling 3

Inte förvånad över kvällens resultat, får hoppas att de skakat fram lite bättre låtar till nästa vecka.
 
Jag tycker var och varannan låt i årets deltävlingar är ripofs. Tex Tones låt är en ren ripof från Spaniens bidrag Slomo förra året, M&Ms låt är en kopia på Liamos låt Bluffin från förra året.🤔
 
Det länns lite som att det är den alla gårnoch väntar på....

(Även om jag personligen skulle vara helt ok med att skicka JHF o Co...)

Jag gillar JHF röst. Jättefin! Men låten var tyvärr inte alls bra tycker jag.

Däremot gillade jag Panetoz! De hade gärna fått vinna!
 
Nu fuskar jag då jag inte hittar en tråd för deltävling 4. Journalister har fått höra låtarna till deltävling 4. Här är några kommentarer om Loreen:

"The moment has finally arrived. Loreen is BACK. "Tattoo" is brimming with emotion, and is a dance-worthy upbeat fusion of her new and old sounds. Of course, the competition will be tough. Still, this drowns out the #Melfest noise remains a solid contender." Wiwibloggs

"På lördag ställer sig Loréen på scenen med 'Tattoo', en storslagen comeback och mer än väl värdig tronefterföljare till megahiten 'Euphoria'. Enbart det svinsnygga klapprande introt, som sedan bryter ut i en fantastisk ABBA-vers, ställer saken på sin spets. Det här är vinnaren! Låtarnas låt. Behövs inte så mycket mer. Loréen briljerar låten igenom. Gör den till något större och mer magiskt. Det är dansant. Det är euforiskt. Det är Björn & Benny möter 'Euphoria' i verserna. Låtens middle eight hämtar inspiration från Mellanöstern och Kylie Minogues superhit 'Confide in Me'. Loréen leker med rösten och sjunger 'Tattoos' refräng mot slutet fast det egentligen är versen. Hon tvingar låten åt sitt håll. Briljerar. Supersnyggt och supervasst. Det är så genialiskt och bra att detta mycket väl kan bli en andraseger för the Queen i Eurovision Song Contest. Om Marcus och Martinus nu vore hennes efterträdare så fullständigt krossar hon dem med denna låt. Det är lejoninnan möter myrorna. Hon sopar banan med allt motstånd. Återstår att se hur hennes framträdande kommer att se ut på lördag. Gör hon det bra är det ingen snack om saken. Det här är det enda vi kommer att minnas från 2023. Vi har en värdig vinnare Sverige! Något annat vore en fullständig skandal som Aftonbladet brukar uttrycka sig. Jag upprepar... En skandal! Det finns inte en chans på kartan att vi kan skicka något annat än det här. För att citera Schlagerprofilerna: "Om det här floppar är folk dumma i huvudet. Då vet vi inte vad de förväntar sig av Mello längre"." Oklart vem som skrivit det här. Taget från en kommentar på Facebook. Om den är skriven av han som skrev kommentaren eller kopierad från den låsta artikeln vet jag faktiskt inte.

”Om Loreen är Mount Everest är de andra bidragen en semla” Marcus Larsson, Aftonbladet

"Loreen är löjligt överlägsen igen" Också Marcus Larsson, Aftonbladet
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Kultur Äntligen dags för finalen! Startordningen är denna: 1. Where You Are (Sávežan) – Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods 2...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 254
Senast: ameo
·
Kultur På lördag är det sista deltävlingen i årets Melodifestival. Här är startfältet: 1. Kiana - Where did you go 2. Signe & Hjördis -...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 365
Senast: Lingon
·
Kultur Startordning 1. Theoz - Mer av dig 2. Mariette - One day 3. Victor Crone - Diamonds 4. Tennessee Tears - Now I know 5. Elov & Beny -...
2
Svar
23
· Visningar
1 359
Senast: Lilla
·
Kultur Deltävling 2 på lördag. Startfältet ser ut så här: 1. Wiktoria - All my life (where have you been) 2. Eden - Comfortable 3. Uje...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 502
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp